וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: פוטין ישלם על ההתערבות בבחירות, הוא רוצח

נשיא ארה"ב הבטיח כי נשיא רוסיה ייענש אחרי שדוח המודיעין האמריקני קבע כי הוא עומד מאחורי המאמצים להשפיע על הבחירות האחרונות. בתגובה הודיע משרד החוץ הרוסי כי השגריר בוושינגטון יוחזר למוסקבה להתייעצויות

בווידאו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ שלו/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "רוצח" וכי הוא ישלם את המחיר על ההתערבות בבחירות לנשיאות האחרונות. "אתם תראו בקרוב", אמר בריאיון לרשת ABC שפורסם היום (רביעי), בשאלה על התגובה הצפויה. אתמול דווח ברשת CNN כי וושינגטון מתכננת להטיל סנקציות נוספות על גורמים במוסקבה, אחרי שדוח המודיעין האמריקני קבע כי פוטין עומד מאחורי המאמצים להשפיע על תוצאות הבחירות האחרונות לטובת דונלד טראמפ.

בתגובה הודיע הערב משרד החוץ ברוסיה כי שגריר המדינה בוושינגטון אנטולי אנטונוב יוחזר למוסקבה להתייעצות.

היחסים בין ארצות הברית לרוסיה כבר נמצאים בשפל שלא היה מאז מלחמה הקרה, וביידן כבר אישר סנקציות על בכירים ברוסיה שהיו מעורבים בניסיון החיסול ובכליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. עם זאת, ביידן, המכיר את פוטין מקרוב עוד מימיו בתור סגן נשיא ארצות הברית מ-2009 ועד 2017, ציין כי ייתכנו שיתופי פעולה עם רוסיה במקרים שלשתי המדיניות יהיו אינטרסים משותפים, כמו האמנה על נשק גרעיני שהוארכה בתחילת השנה.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה,10 במרץ 2011. רויטרס
מכרים ותיקים. פוטין וביידן, בעת שהיה סגן נשיא ארה"ב, בפגישה במוסקבה, 2010/רויטרס

במוסקבה, הקרמלין אמר היום כי הוא יגיב על הסנקציות האמריקניות הצפויות. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הכחיש כהרגלה של רוסיה את הטענות להתערבותה בבחירות במדינות זרות ואמר כי הן "לא מבוססות". לדבריו, הן יפגעו עוד יותר ביחסים הבילטרליים.

פוטין היה אחד המנהיגים הראשונים שעמם דיבר ביידן לאחר השבעתו ב-20 בינואר, ובמהלך השיחה הוא ניסה להדגיש את ההבדלים בין ממשלו לבין ממשל טראמפ. הנשיא לשעבר הביע חיבה לפוטין לאורך כהונתו השנויה במחלוקת, אף שממשלו המשיך להטיל עיצומים על רוסיה בכמה הזדמנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully