וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח עד המדינה: הפרקליטות הגיעה להסדרי טיעון עם שניים מהמעורבים

18.3.2021 / 20:34

כשנה וחצי לאחר רצח עאסל באסי, שהעיד נגד ארגון הפשע של משפחת חרירי, חלק מהנאשמים הגיעו להסדרים מקלים: לוואלה! נודע כי אחד המעורבים יורשע בהמתה בנסיבות של אחריות מופחתת, ואדם נוסף, שהואשם במקור בסיוע למעשה, יורשע רק בסעיף קל יותר וירצה עבודות שירות

בווידאו: פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

שני נאשמים במעורבות ברצח עד המדינה באסל עאסי הגיעו לעסקאות טיעון עם הפרקליטות. הסדר אחד כבר הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, ולוואלה! נודע היום (חמישי) כי הסדר נוסף צפוי להיות מוגש בקרוב. משפטם של שלושה נאשמים נוספים ממשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי בלוד, ולאחרונה החל בו שלב ההוכחות.

בשנים 2007-2005 שימש עאסי סוכן נגד ארגון הפשע של משפחת חרירי, ולאחר מכן גם העיד נגד הארגון - שנחשב עד היום לאחד מגופי הפשע המסוכנים בישראל. עם תום המשפט עזב עאסי את ישראל לתאילנד. כפי שנחשף בוואלה!, הוא הוחזר ארצה בניגוד לרצונו על ידי המדינה בשל חשד לעבירות ביטחוניות, ולפני שנה וחצי נרצח.

עד המדינה שנרצח באסל עאסי. עמוד הפייסבוק של באסל עאסי, אתר רשמי
באסל עאסי/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של באסל עאסי

בדצמבר 2019 הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כתב אישום נגד חמישה חשודים במעורבות ברצח עאסי, ובתחילת השבוע הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסדר טיעון בעניינו של עבדאללה רשק, תושב מזרח ירושלים שהואשם בסיוע לרצח.

במסגרת הסדר הטיעון הודה רשק והורשע בסעיף אישום קל יותר של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה. זאת, ככל הנראה משום שלא ניתן להוכיח כי ידע שהנאשמים האחרים מתכוונים לרצוח את עאסי. הפרקליטות ורשק יבקשו מבית המשפט להטיל עליו עונש של תשעה חודשי עבודות שירות.

עוד בוואלה!

המשטרה קיבלה מידע על הכוונה לנקום בעד המדינה. לאחר כמה חודשים הוא נרצח

לכתבה המלאה

בנוסף, לוואלה! נודע כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון גם עם סמי אעראר, אחד הנאשמים ברצח. במסגרת הסדר הטיעון, שטרם הוגש לבית המשפט, הוא צפוי להיות מורשע בעבירה של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, והצדדים יבקשו מבית המשפט לגזור עליו 14 שנות מאסר. עדותו של אעראר במשטרה היא חלק מרכזי בכתבי האישום שהוגשו בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully