וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה קיבלה מידע על הכוונה לנקום בעד המדינה. לאחר כמה חודשים הוא נרצח

25.1.2021 / 17:49

באסל עאסי שימש כסוכן ועד מדינה נגד ארגון הפשע של משפחת חרירי, הנחשב לאחד המסוכנים בישראל. לוואלה! NEWS נודע שהמשטרה ידעה על תכנון המשפחה לפגוע בו ברגע שייצא מהכלא, ואף שם של אדם שאסף עליו מידע. במשפחתו טוענים שעאסי ידע שחייו בסכנה וביקש סיוע מהמשטרה

עד המדינה שנרצח באסל עאסי. עמוד הפייסבוק של באסל עאסי, אתר רשמי
למשטרה היה מידע מודיעיני קונקרטי על כוונה של משפחת פשע לפגוע בו. באסל עאסי/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של באסל עאסי

למשטרה היה מידע מודיעיני קונקרטי על כוונה של משפחת פשע לפגוע בעד מדינה שהעיד נגדה. למרות זאת, כמה חודשים אחרי שאותו עד השתחרר מהכלא - הוא נרצח.

בשנים 2007-2005 שימש באסל עאסי סוכן ולאחר מכן עד מדינה נגד הארגון של משפחת חרירי, שנחשב עד היום לאחד מארגוני הפשע המסוכנים בישראל. עם תום המשפט, שהסתיים בשליחתם לכלא של כ-15 מאנשי הארגון, עזב עאסי את ישראל לתאילנד.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, עאסי הוחזר ארצה בניגוד לרצונו ב-2015 על ידי שלטונות תאילנד וישראל, בשל חשדות שקיים קשרים עם ארגון טרור ברשתות החברתיות. הוא הועמד לדין ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר, שהסתיימו לקראת סוף 2018.

פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר: המשטרה עצרה 
חשודים בני 23 - 32 שעל פי החשד הובילו אותו לכפר ברא וירו בו. דוברות משטרת ישראל
תיעוד הרצח של באסל עאסי/דוברות משטרת ישראל

לוואלה! NEWS נודע כי ביולי 2018 הגיע למשטרה מידע מודיעיני לפיו משפחת חרירי מעוניינת לפגוע בעאסי ברגע שיצא מהכלא, מאחר ש"בגד בהם". המידע המודיעיני אף כלל שם של אדם המקורב למשפחת חרירי שאסף מידע על עאסי - שאכן השתחרר לקראת סוף אותה שנה. ב-13 בספטמבר 2019 הוא נרצח ביריות בכניסה לכפר ברא.

בני משפחתו של עאסי טוענים כי לאחר שחרורו פנה כמה פעמים למשטרה וביקש סיוע כספי, או לחילופין סיוע לעזוב את ישראל, משום שידע שחייו בסכנה. המשטרה סירבה לאשר או להכחיש כי עאסי פנה לאנשיה בבקשת סיוע, אך מסרה בתשובה לפניית וואלה! NEWS כי "כל התקשרות של רשויות החוק עם עד מדינה מגובה בחוזה משפטי המגדיר את כלל ההיבטים הכרוכים בהתקשרות זו, לרבות התגמול לעד. במקרה זה מדובר בהליך שהסתיים לפני למעלה מ-15 שנה, כאשר כל צד השלים את חלקו בהסכם. משטרת ישראל אינה גורם סיוע כספי או רווחתי".

עוד בוואלה!

חשיפה: עד המדינה שנרצח הוחזר ארצה בניגוד לרצונו וביוזמת המדינה

לכתבה המלאה

בדצמבר שעבר הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כתב אישום נגד חמישה חשודים במעורבות ברצח עאסי. התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, ובימים אלו ממש אמור להתחיל שלב ההוכחות.

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully