וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: מופתע לטובה מהקורונה, אין סיבה שיהיה סגר עד פסח

שר הבריאות הצטרף לעמדתו של הפרויקטור אש והבהיר בריאיון ל-103FM כי כנראה לא יוטלו הגבלות מחמירות לפני החג. לדברי אדלשטיין, "אנחנו בנתונים מאוד מאוד מעודדים". במשרד הבריאות ימשיכו לדון במתווה המסתמן לפסח, הכולל הגבלות בארוחות החג ובאטרקציות במהלך חול המועד

בווידאו: אלרעי פרייס: צריך להסתכל אחרת על המגפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (ראשון) כי "אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח". בריאיון ל-103FM ציין השר כי "אנחנו בנתונים מאוד מאוד מעודדים. זו הפעם הראשונה שאני מופתע לטובה מהקורונה".

"קורה לנו אותו הנס שכולנו חלמנו עליו - נס החיסונים. יותר מחמישה מיליון אנשים טובים באו והתחסנו ובזכות הצעד הזה אנחנו נמצאים עכשיו איפה שאנחנו נמצאים", הבהיר אדלשטיין.

השר התייחס להתרופפות בעטיית מסיכות והימנעות מהתקהלויות והפציר בציבור "לזכור שקורונה רק מחכה שנעשה טעויות". הוא אף הדגיש כי לא יתמוך בביטול חובת עטיית המסיכות, "מסיבה אחת פשוטה והיא שהאנשים הראשונים שיסירו את המסיכות יהיו אלו שמצפצפים על ההנחיות, מחפשים כל דרך לפגוע, ולא התחסנו. לכן, כרגע לצערי הרב כולנו נשאר עם המסיכות".

ושר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך הצהרה לתקשורת עם נחיתת משלוח החיסונים של חברת פייזר בנתב"ג 10 בינואר 2021. מוטי מילרוד, אתר רשמי
"נתונים מעודדים". אדלשטיין/אתר רשמי, מוטי מילרוד

דבריו של אדלשטיין מחזקים את עמדתו של ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, שהבהיר אף הוא בשבוע שעבר כי הוא מעריך בסבירות מאוד גבוהה שעד פסח לא יוטל סגר. "אני מסתכל בסיפוק על הנתונים של הימים האחרונים, יש לנו ירידה יפה בתחלואה, מסתכלים קדימה", אמר אש. "אין לי ספק שהחיסונים משפיעים, וכנראה הם עזרו לנו באמת ביצירת תמונת המצב הנוכחי".

בדקו את מצב התחלואה במקום מגוריכם

במשרד הבריאות צפויים לסיים לגבש השבוע את המתווה לחג הפסח, שיעלה להצבעת הממשלה. לאור השיפור במדדי התחלואה והתמותה בעקבות מבצע החיסונים, בכירי המשרד שוקלים את האפשרות להגדיל את מספר האנשים המותר להתכנסויות והתקהלויות במסגרת ארוחות החג ותפילה, וכן דנים באטרקציות שניתן יהיה לפתוח במהלך ימי החג.

במשרד מבינים כי הציבור עייף מהגבלות והופך לפחות ממושמע, ולכן בכירים במשרד סבורים שצריך להשאיר את ההגבלות כפי שהן, ואף להגדיל במעט את מספר האנשים בחלל סגור כדי לאפשר למשפחות להתאחד בליל הסדר. עם זאת, נבחנת גם האפשרות להמתין עם ההקלות של הפעימה הרביעית עד אחרי סיום חול המועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully