וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחות חג מצומצמות ללא הגבלות תנועה: משרד הבריאות דן במתווה לפסח

11.3.2021 / 12:16

במשרד בוחנים את המשך הצעדים לאור מצב התחלואה, שמשתפר בהדרגה בזכות מבצע החיסונים. בכירי משרד הבריאות מתלבטים עד כמה ניתן להגביל את הציבור המחוסן ברובו, וחוששים שהתקהלויות גדולות יובילו להדבקה. עיקרי המתווה המסתמן: הגבלות בבתי כנסת ופעילויות בחול המועד

בווידאו: אלרעי פרייס: צריך להסתכל אחרת על המגפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

במשרד הבריאות דנים במתווה ההגבלות שיחולו בחג הפסח בעוד כשבועיים, ברקע מדדי התחלואה והתמותה, שמשתפרים בהדרגה לאור מבצע החיסונים. בין השאר, הבכירים במשרד שוקלים את האפשרות להגדיל את מספר האנשים המותר להתכנסויות והתקהלויות במסגרת ארוחות החג ותפילה, וכן דנים באטרקציות שניתן יהיה לפתוח במהלך ימי החג.

במשרד בוחנים את האפשרויות השונות ומתלבטים עד כמה ניתן להגביל את הציבור, שרובו מחוסן וזכאי להקלות, לצד חשש שהתקהלויות גדולות מדי יובילו להדבקה נוספת ולגידול בתחלואה הקשה, שעדיין לא יורדת מתחת ל-600 חולים קשה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה השבוע בתדרוך לעיתונאים כי אם מצב התחלואה יוסיף לרדת או יישאר מאוזן כמו שהוא עכשיו, לא יהיה צורך כלל בהגבלות בחג. "אם הפתיחות והריחוק החברתי ישמרו אני מקווה שנוכל לחגוג ללא הגבלות בכלל", קבעה אלרעי-פרייס. גם הממונה על הקורונה, פרופסור נחמן אש, שינה כיוון והעריך כי לא יהיה סגר נוסף לפני פסח בהינתן המשך הנתונים הקיימים.

קפה קדוש נפתח בירושלים אחרי הסגר, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
דיונים על הקלות בחג. בית קפה בירושלים שנפתח לאחר הסגר, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי המתווה המסתמן, ככל הנראה לא יהיו בחג הגבלות תנועה, כלומר סגר או עוצר לילי. עיקרי המתווה יעסקו בהגבלות בבתי כנסת ובארוחות החג וכן בהגבלות לקראת חול המועד, שצפוי להוציא אלפי מטיילים לשמורות הטבע ולאטרקציות השונות. המתווה הסופי יגובש בשבוע הבא ולאחר מכן יוגש להצבעה בממשלה.

כיום ההתקהלות המותרת היא עד 20 אנשים במבנה סגור ועד 50 אנשים במקום פתוח. במשרד שוקלים אם להוריד את כמות המתקהלים לעד עשרה אנשים במקום סגור ועד 20 אנשים במקום פתוח, זאת כדי לצמצם את ארוחות החג, שיכולות להוות סכנה גדולה שכן ילדים טרם התחסנו.

אולם במשרד מבינים כי הציבור עייף מהגבלות והופך לפחות ממושמע, ולכן בכירים במשרד סבורים שצריך להשאיר את ההגבלות כפי שהן, ואף להגדיל במעט את מספר האנשים בחלל סגור כדי לאפשר למשפחות להתאחד בליל הסדר. עם זאת, נבחנת גם האפשרות להמתין עם ההקלות של הפעימה הרביעית עד אחרי סיום חול המועד.

בדיקת קורונה, צפת, 14 בפברואר 2021. דויד כהן / פלאש 90, פלאש 90
בכירים במשרד סבורים שצריך להגדיל את מספר האנשים בחלל סגור. בדיקות קורונה בצפת/פלאש 90, דויד כהן / פלאש 90

הדיון בראשותו של מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי דן גם באטרקציות לילדים שיפתחו בחול המועד. במקומות אלו בעיית אי החיסון לילדים גדולה אף יותר, כיוון שרוב המבקרים במקומות אלו, כמו הלונה פארק, הם ילדים מתחת לגיל 16. המתווה כנראה יפריד בין האטרקציות באוויר הפתוח לאלו שבמקומות סגורים, בהם תהיה הגבלת תפוסה נמוכה יותר. פארקי מים, לונה פארק, נסיעות ברכבי שטח ופיינטבול כנראה יפתחו ללא תו ירוק.

במשרד הבריאות חוששים גם מהרמדאן, שיחול בסוף אפריל. החשש העיקרי הוא כי לא ניתן להשית הגבלות על התקהלות בהר הבית ללא משבר דיפלומטי חריף מחד, ומאידך במגזר הערבי ישנו אחוז ההתחסנות הנמוך ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully