וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה משנה כיוון: "מעריך שלא יהיה סגר עד פסח"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 10:35

שבוע לאחר שהזהיר כי האפשרות נמצאת על הפרק, אש הודה שהשיפור שחל במצב התחלואה הוריד את הסיכויים להחמרה בהגבלות. בריאיון ל-103FM אמר שהשמירה על ההנחיות טובה ממה שחשב, אך נתב"ג והבידוד עדיין מהווים נקודות תורפה. "מסתכל בסיפוק על הנתונים של הימים האחרונים"

בווידאו: אש מזהיר מאפשרות של סגר בעקבות עלייה בתחלואה אחרי פורים/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר (רביעי) שלא יוטל סגר נוסף עד פסח, לאור הירידה בתחלואה שהורגשה בשבועות האחרונים. בריאיון ל-103FM, אש שינה את תחזיתו מלפני שבוע, לפיה סגר רביעי נמצא על הפרק עוד לפני הבחירות.

"אני מסתכל בסיפוק על הנתונים של הימים האחרונים, יש לנו ירידה יפה בתחלואה, מסתכלים קדימה", אמר אש. "אין לי ספק שהחיסונים משפיעים, וכנראה הם עזרו לנו באמת ביצירת תמונת המצב הנוכחית. אני מעריך שעד הבחירות או עד פסח לא יהיה סגר נוסף בסבירות מאוד גבוהה".

נחמן אש בדיור המוגן משען ביום התחסנות נגד קורונה, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מסתכלים קדימה". אש/ראובן קסטרו

לדבריו של אש, הנתונים מעידים שככל הנראה ממדי ההפרות בפורים היו נמוכים ביחס לסערה סביבן. "אני חושב שגם התמונות שהיו לא ביטאו את ההתנהגות של כלל הציבור, כנראה שהשמירה על ההנחיות בקרב הציבור הרחב טובה יותר ממה שאנחנו רואים".

לעומת זאת, פירט על כמה נקודות תורפה שעלולות להביא לעלייה בתחלואה. "יש לנו את הכניסה משדה התעופה שאנחנו מכירים, ועדיין לא סגרנו את זה בצורה הרמטית או כמו שהיינו רוצים", אמר. "אנחנו מקדמים את הנושא של הצמיד האלקטרוני שיעזור מאוד באכיפת הבידוד. שמירה על בידודים בכלל זו נקודת תורפה, אנשים צריכים להקפיד הרבה יותר. אנחנו מגיעים לתקופה תחת התו הירוק והסגול שלאחריות האישית יש משמעות מאוד גדולה".

עמדת הצבעה באוטובוס לקראת הבחירות לכנסת ה-24. חיים לוי, אתר רשמי
"מעריך שנעבור את זה בשלום". עמדת הצבעה באוטובוס/אתר רשמי, חיים לוי

פרופ' אש ציין כי "בהקשר של הבידודים אנחנו דווקא דחפנו להגברת האכיפה, והמשטרה עושה יותר בתחום הזה. בהקשר של התו הירוק, יכולת האכיפה הרבה יותר נמוכה כי זה בהיקפים יותר גדולים. צריך לסמוך על הציבור, על בעלי המסעדות ועל מי שנכנס למסעדה".

הוא סיפר כי ההכנות למניעת הדבקה בבחירות בעיצומן: "אני מעריך שנעבור את היום הזה בשלום", והוסיף כי "אני חושב שנגיע לזה, זה נדרש כדי להגיע למצב בו תהיה חסינות נרחבת במדינת ישראל. אבל אני מחכה לסיום המחקר שיוכיח את הבטיחות והיעילות, שה-FDA יאשר את זה".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,055 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-809,870. אתמול התקבלו תוצאות עבור 94,783 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 38,577. בבתי החולים מאושפזים 1,073 חולים, מתוכם 215 מונשמים ו-653 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,936 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - 14 מתוכם ביממה החולפת.

ביממה הקודמת אובחנו 3,662 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 95,505, מתוכן 4% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully