וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לאור ירוק: הלימודים יתחדשו ביישובים לפני עדכון הרמזור השבועי

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 22:12

לפי התקנות שיעלו מחר להצבעת השרים, שיפור בתחלואה במשך יומיים רצופים ושינוי בצבע הרמזור יאפשר לרשויות להחזיר את בתי הספר לפעילות באופן מידי. המצב ההפוך, החמרה במספרי החולים בנגיף, לא זוכה להתייחסות בתכנית החדשה

בווידאו: חצי מיליון תלמידים שבים ללימודים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו, יותם רונן

הממשלה צפויה לאשר מחר תקנות חדשות שיסגרו את הפער בין שיפור בתחלואה ביישובים לפתיחת הלימודים. לפי ההחלטה, רשויות שבהן חל שיפור במשך יומיים רצופים וצבע הרמזור שלהן שונה מאדום או כתום לכתום בהיר, צהוב או ירוק יוכלו להחזיר את בתי הספר לפעילות ללא המתנה לעדכון נוסף של חיתוך הרמזור.

נתוני שיפור התחלואה יועברו למנכ''ל משרד החינוך על ידי משרד הבריאות לפי הצורך, וזה ייערך ויעדכן את הרשויות המקומיות בהתאם. רק לאחר קבלת האור הירוק יוכלו להחזיר את הלימודים לסדרם. עם זאת, לפי התקנות לא יובא בחשבון שיפור בנתוני התחלואה שחל בימים שבת וראשון, מכיוון שבימים אלה מתבצעות פחות בדיקות.

כמו כן, הנוסח הנוכחי של התקנות מפרט רק על מצב של שיפור בתחלואה ולא החמרה, מה שיוצר אי ודאות ביחס לרשויות שהפכו לאדומות, שלא ברור אם התקנות מתייחסות גם אליהן.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
לא יצטרכו להמתין. תלמידים ברעננה/ראובן קסטרו

המהלך נועד לעודד את ראשי הרשויות לשפר את מצב התחלואה ולאפשר להם יותר גמישות. במיוחד לאור העובדה שעדכון הרמזור מתבצע כעת רק פעם בשבוע, למרות ההחלטה בעבר לבצע אותו פעמיים בשבוע. נכון להיום, החיתוך שקובע את צבעי הרשויות נעשה בימי רביעי ומיושם בפועל על ידי מוסדות החינוך בימי ראשון. השבוע בשל אילוצי מד"א החיתוך הוקדם להיום (שלישי).

בתוך כך, על אף שהתקנות טרם אישרו, עיריית ירושלים מיהרה להוציא הערב הודעה בנושא. "על פי החלטת הממשלה שמסתמנת הערב, החל מהיום יוכלו ראשי רשויות מקומיות לפתוח את הלימודים במוסדות חינוך, בכל שכבות הגיל, באזורים שבמשך יומיים רצופים עברו לצבע כתום גבולי, צהוב או ירוק על פי מתווה הרמזור".

"בהתאם לכך, ראש העיר ירושלים משה ליאון החליט כי החל ממחר, ובהתאם להחלטת הממשלה שמסתמנת הערב, ייפתחו הלימודים בשכונות הבאות, לכל שכבות הגיל: גוננים, נווה יעקב וגבעת משואה-קריית מנחם", כתבו. זמן קצר לאחר מכן, משהבינו כי לא תתקבל הערב החלטה, חזרו בהם מהכרזתם.

כ-1.8 מתוך 2.4 מיליון תלמידים חזרו למסגרות מערכת החינוך עד כה. לפי העדכון האחרון, תלמידים ביישובים נוספים יגיעו לבתי הספר החל מהשבוע הבא, ביניהם ביתר עלית, דימונה, לוד ושכונות מסוימות בירושלים ובנתניה. במקביל לכך, ישנם יישובים אחרים שתלמידיהם דווקא יחזרו ללמידה מרחוק, בינהם אופקים, גני תקווה, מצפה רמון ושדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully