וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: "מיעוט קטן בחברה הערבית מייצר כ-60 אחוז מהפשיעה בישראל"

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 16:51

בביקור במשטרת דימונה התייחס השר לביטחון פנים לפשיעה בנגב ובחברה הערבית, והוסיף "תבחנו אותי, בתוך כמה חודשים אתם תראו עולם אחר מבחינת הפעילות המשטרתית". מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר: "רוצים להקנות תחושת ביטחון לציבור"

בווידאו: השר אוחנה אומר שמיעוט קטן במגזר הערבי מייצר 60% מהפשיעה בארץ/צילום: שי מכלוף

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר היום (רביעי) בתחנת המשטרה בדימונה, כדי לקבל סקירה ממפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר על כלל אמצעי הלחימה שנתפסו במחוז הדרום בשנה החולפת. בביקורו השר התייחס לפשיעה בנגב ואמר "תבחנו אותי, בתוך כמה חודשים אתם תראו עולם אחר מבחינת הפעילות המשטרתית". עוד התייחס השר לפשיעה בחברה הערבית ואמר שזהו אחד היעדים המרכזיים של המשטרה. לדבריו, "מיעוט קטן בתוך החברה הערבית מייצר כ-60 אחוז מהפשיעה במדינת ישראל".

מפקד מרחב נגב תנ"צ יאיר חצרוני מציג בפני השר לביטחון פנים אמיר אוחנה את כלל אמצעי הלחימה שנתפסו במחוז הדרומי בין השנים 2021-2020, 3 במרץ 2021. יניר יגנה
מפקד מרחב הנגב תנ"צ יאיר חצרוני מציג לשר אוחנה אמל"ח שנתפס על ידי המשטרה. 3 במרץ 2021/יניר יגנה

על פי נתוני המשטרה, בחודש פברואר 2021, נעצרו 504 חשודים בחברה הערבית בגין עבירות אמל"ח וירי כמו כן, נתפסו מאות אמצעי לחימה והוגשו 180 כתבי אישום. כ-85% מכתבי האישום שהוגשו בחודש החולף בגין עבירות ירי ושימוש באמצעי לחימה הוגשו נגד נאשמים מהחברה הערבית.

על פי דבריו של אוחנה, הוקם אגף סי"ף המיועד לסיכול פשיעה בחברה הערבית ובנוסף, יוקם דסק סכסוכים, דירקטוריון של אנשי דת ומנהיגים שיפעלו עם המשטרה. במהלך הביקור הוצגו לשר מספר כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה מתחילת השנה לעומת מספר התפיסות מתחילת השנה ועד התקופה המקבילה "היו למעלה מפי 2 תפיסות נשק במחוז הדרום".

עוד בוואלה!

במגזר הערבי מתנערים מהפרויקטור של נתניהו למניעת הפשיעה: "תרגיל בחירות"

לכתבה המלאה
מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מציג בפני השר לביטחון פנים אמיר אוחנה את כלל אמצעי הלחימה שנתפסו במחוז הדרומי בין השנים 2021-2020.. יניר יגנה
מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר לצד האמל"ח שנתפס על ידי המשטרה בשנה החולפת. 3 במרץ 2021/יניר יגנה

מפקד מחוז דרום של המשטרה ניצב פרץ עמר: "אנחנו פועלים להרחיק את הגורמים שנותנים תחושה של חוסר ביטחון. בימים האחרונים אנו חווים ביקורת ציבורית על המשטרה, אנחנו רוצים להראות את הפעילות ולהקנות תחושת ביטחון לציבור".

מנתוני 2020 של המשטרה עולה כי לכ-63% מהחשודים שנפתח נגדם תיק פלילי במשטרה בגין עבירות נשק - היה זה תיק פלילי ראשון בתחום זה. כמו כן, 72.5% מתוך החשודים בעבירות הנשק היו בני פחות מ-30 בזמן ביצוע העבירה, 550 מהם היו קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully