וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביעד משה הודה: תקפתי את שירה איסקוב, אך לא התכוונתי להרוג אותה

במענה לכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נכתב כי "התגרות" מצדה של איסקוב גרמה לבעלה לשעבר "לאבד שליטה על מעשיו, ולפגוע בה". בעוד האישה כמעט שילמה בחייה על ניסיון הרצח, עורכי דינו של משה טענו: "היא ניצלה כל הזדמנות כדי להתעלל בו מילולית"

בווידאו: שירה איסקוב בוועדה לקידום מעמד האישה/צילום: ערוץ הכנסת

אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו לשעבר, שירה איסקוב, הגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע את המענה לכתב אישום. משה מודה כי תקף את איסקוב, אך טוען כי לא התכוון להרוג אותה, וכן כי "התגרות" מצדה היא שגרמה לו "לאבד שליטה על מעשיו, ולפגוע בה".

רובו של כתב המענה, שהוגש על ידי עורכי הדין אהרון רוזה ואלון דוידוב, מטיל את האחריות לאירוע לפתחה של איסקוב - שכמעט שילמה בחייה. "הנאשמת ניצלה כל הזדמנות כדי לעלוב בנאשם, להתגרות בו, ולהתעלל בו מילולית", נכתב.

שירה איסקוב במהלך כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא מדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה 1 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
"גרמה לו לפגוע בה". איסקוב/אתר רשמי, צילום מסך

מלבד העובדה שמשה מודה ברוב עובדות כתב האישום, הוא כותב כי הוא מסכים להגשת כל חומרי החקירה שנאספו לבית המשפט, לרבות העדויות שנגבו על ידי המשטרה - כך שלא יהיה צורך בשמיעת ראיות ועדים.

"אמנם יהיה בכל כדי לאכזב גורמים שונים... המנסים להכריע את דינו של הנאשם ברשתות החברתיות, בתקשורת בוועדות כאלה ואחרות", נכתב, "אך שיקולי הצדק והיעילות ייעשו גם יחד, במקום האחד והיחיד בו דינם של מהות אשמתו ועונשו של הנאשם להיקבע - בית המשפט הנכבד".

מלבד ניסיון הרצח של איסקוב, משה הואשם גם בהתעללות בבנם התינוק, זאת בשל העובדה שתקף אותה לעיני הפעוט. הוא טוען כי יש למחוק עבירה זו מכתב האישום משום שלא נחקרה עליה במשטרה. בנוסף, הוא טוען כי מעולם לא הואשם אדם בהתעללות בתינוק בשל תקיפת אדם אחר בסביבתו, ולכן מדובר באכיפה בררנית.

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
טוען שלא התכוון לרצוח את איסקוב. משה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום, "משה תקף את אשתו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של עשרה ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה".

משה, לא מכחיש את העובדות, אך טוען שלא התכוון לרצוח את איסקוב. בהתאם, הוא טוען שלא אמר על בנם התינוק "לא תהיה לו אימא", אלא "לא צריך אימא כזו". הוא גם מכחיש כי אמר לאיסקוב "תמותי כבר", בעת שתקף אותה.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה להטלת האחריות של אביעד משה על שירה איסקוב כי "מדובר באדם שפל שראוי שיירקב מאחורי סורג ובריח. האשמת הקורבן בפשע היא פרקטיקה ידועה ובזויה". היא הוסיפה כי "אף אישה אינה אשמה כשהאדם שאמור להיות הקרוב אליה ביותר תוקף אותה באכזריות ומנסה לרצוח אותה. שום דבר ששירה אמרה או עשתה לא יכול להצדיק את המעשה האכזרי הזה".

לדברי יו"ר נעמ"ת, "מדובר בהמשך להתנהלותו הבזויה שכללה ניסיון למנוע את פרסום שמו ומאמצים להותיר את שירה מסורבת גט. כולי תקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם אדם שכבר ניסה פעם אחת לרצוח את אשתו ואם בנו ומנסה כעת לרצוח את נפשה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully