וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה איסקוב בדיון בכנסת: הסדרי טיעון לא מתחשבים בחשש של הקורבן

עודכן לאחרונה: 1.2.2021 / 11:47

הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ פורר דנה במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בתיקי אלימות משפחה. בדיון משתתפים ארגונים לזכויות נשים. "חייבים לעשות פה שינוי. למה אני צריכה לראות עוד פעם את האיש שניסה לרצוח אותי?", אמרה איסקוב

בווידאו: שירה איסקוב בוועדה לקידום מעמד האישה/צילום: ערוץ הכנסת

הוועדה למעמד האישה דנה הבוקר (שני) במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה. בדיון בוועדה שבראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) משתתפת שירה איסקוב, שבן זוגה לשעבר אביעד משה נאשם בניסיון רציחתה בערב ראש השנה, וארגונים שונים לזכויות נשים.

"עודד (פורר - ס"ל) חשוב לי לומר לך אישית תודה, לפני ארבעה חודשים הגעת לבקר אותי בבית החולים, ובסיום הביקור הבטחת לאמא שלי שתחוקק חוק בעניין. אמרנו לעצמנו עוד אחד שמבטיח, אבל עמדת בהבטחה שלך", פתחה איסקוב את דבריה. "חייבים לעשות פה שינוי. כשמתחילים משא ומתן להסדר טיעון, לקורבן אין בכלל מילה בעניין. אף אחד לא ישאל את דעתי או דעתה של קורבן אחרת".

"הקורבן צריכה לחשוש לחייה יחד עם מחשבות מה יקרה לאחר יום השחרור. במקרה שלי, הסנגור של אביעד לא יעשה לי חיים קלים, הוא יחקור אותי. ואני שואלת עוד שאלה - למה צריך לעבור את זה שוב ושוב? נתתי את העדות שלי כבר במשטרה, למה אני צריכה עוד פעם לראות את האיש הזה שניסה לרצוח אותי ואמר לי 'את לא תהיי האמא של הילד שלך'?", מחתה.

שירה איסקוב במהלך כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא מדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה 1 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
"חייבים לעשות פה שינוי". איסקוב/אתר רשמי, צילום מסך

בסיום דבריה, פנה פורר אל איסקוב ושיבח אותה על פעילותה למען קורבנות נוספים. "הפכת לסמל, אבל את ממלאת תפקיד מאוד חשוב", אמר. "גם להגיע לפה גם לחשוף את הסיפור כולו - אני בטוח שאת נותנת הרבה אומץ לנשים שמפחדות להתלונן, שמפחדות לעשות מעשה. אי אפשר היה לחוקק את החוק הזה לשלילת האפוטרופוסות בלעדייך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הביע גם הוא את התנגדותו לעסקאות טיעון. "תראו, אני לא עו"ד, אבל הרמתי טלפון לאחד עורכי הדין המובילים בישראל וביקשתי שיביע את דעתו בעניין, ואני מצטט: 'מישהו בפרקליטות יצא מגדרו על מנת להיטיב עם הרוצח'", סיפר, "זאת אומרת, אין הסבר למה חייבים להגיע לעסקת טיעון כאשר כל העדים חיים ומוכנים לתת עדות. זה גם נותן למי שעשה ניסיון רצח אפשרות להיות אפוטרופוס וגם מאפשר לו לסחוט את הקורבן בעניין הגט".

עוד בוואלה!

שירה איסקוב ששרדה ניסיון רצח בידי בעלה שוחררה מביה"ח: "אופטימית וחזקה"

לכתבה המלאה
כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא מדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה 1 בפברואר 2021. יניב נדב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
"החברה הפכה להפקר". ברק וליברמן/אתר רשמי, יניב נדב/דוברות הכנסת

ח"כ קרן ברק (הליכוד) טענה כי "החברה הפכה להפקר, אנחנו דואגים לזכויות העבריינים אבל האיזון הזה צריך להיות. אנחנו נמצאים במקום שמגן על עבריינים ולא מגן על החברה, ואני כן מאשימה פה את משרד המשפטים והפרקליטות". היא הבהירה כי יש "לדרוש שלנפגעי עבירה יהיה זכויות נוספות, לא רק מול הפרקליטות, אלא גם בבית המשפט - שיגיעו עם עו"ד ויגידו את כל ההסגות שלהם, שיהיה להן מעמד".

במהלך הדיון, נציגת הפרקליטות, עו"ד טוני גולדנברג, העריכה כי במקרה של איסקוב לא יהיה הסדר טיעון, והעבירה תישאר ניסיון לרצח. "אנחנו (הפרקליטות - ס"ל) צריכים להוכיח את היסוד הנפשי של העבירה - בניסיון לרצח זו 'כוונה להמית' וזה בהרבה תיקים מאוד קשה", אמרה. "בתיק שנוכל להוכיח את הכוונה להמית ויש לנו שיתוף פעולה של המתלוננת אנחנו לא נרד מהערכה המתאימה של העמדה לדין".

כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא מדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה 1 בפברואר 2021. יניב נדב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
"עמדת בהבטחה". פורר, היום/אתר רשמי, יניב נדב/דוברות הכנסת

בחודש אוקטובר בשנה שעברה הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד משה בן ה-45, בגין ניסיון רצח של שירה בת ה-31 במצפה רמון. על פי עובדות כתב האישום, משה תקף את אשתו על רקע ויכוח שהתפתח ביניהם בשל רצונה להתגרש ולהעביר את החג יחד עם בנם בן השנה ועשרה חודשים בבית הוריה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים בעניינו.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון, "משה תקף את אשתו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של עשרה ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה".

עוד נכתב כי "הנאשם ניסה לרצוח את המתלוננת תוך שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק, מבכיו קורע הלב של בנו שהיה ליד אמו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה".

  • עוד באותו נושא:
  • אביעד משה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully