וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן התגליות המפחידות שנחשפות בבניינים נטושים בצ'רנוביל?

12.3.2021 / 0:50

דרך אפליקציית המפות של גוגל הצליח משתמש בטיקטוק להיכנס ולראות מה נמצא בתוך סניף הדואר שבעיר פריפיאט שננטשה לאחר האסון הגרעיני בצ'רנוביל - ומה שהוא מצא שם גרם לסערה גדולה. שבועיים אחרי - כבר התגלו באיזור ערימת "עצמות אדם"

מהי הדמות המסתורית שאותרה בצ'רנוביל?/TIKTOK/@HIDDEN.ON.GOOGLE.EARTH

שירות הצפייה ברחובות של גוגל מפות מאפשר להגיע אל כמעט כל המקומות המבודדים והמפחידים ביותר בעולם - כולל עיירות הרפאים שסובבות את הכור הגרעיני צ'רנוביל. ב-26 באפריל 1986 דלפו חומרים רדיואקטיביים מהכור הגרעיני שבצ'רנוביל בצפון-מערב אוקראינה והובילו לתאונה הגרעינית החמורה ביותר מאז למד האדם לרתום את כוחו של האטום. בכור נוצר פיצוץ אדיר והחומרים הרדיואקטיביים שבליבתו, פרצו החוצה והתפרשו על פני כ-30 ק"מ בהם עד היום הממשלה האוקראינית אוסרת על מגורי אנשים.

העיר פריפיאט פונתה בתוך ימים ספורים מעשרות אלפי תושבייה, כשרובם אולצו לנטוש את ביתם כמות שהוא ולא שבו אליו מעולם. היא נותרה נטושה ומוזנחת עד היום - עדות לכך ניתן לראות בעובדה שעד היום נותרו כרזות תעמולה קומוניסטיות תלויות ברחבי העיר. לעומת זאת, עולם החי החל לשגשג דווקא לאחר האסון ועזיבת האדם, חרף הזיהום הכבד. צמחייה רבה החלה לגדול ללא הפרעה ברחובות בעיר, ולעיתים אף בתוך הבתים עצמם. גם בעלי החיים ניצלו את עזיבת האדם; באזור התרבו מינים רבים של בעלי חיים וציפורים, שחלקם נדירים ואחרים לא תועדו באזור טרם האסון.

העיר נמצאת באיזור הסגר עד היום, כך שהכניסה אליה מוגבלת. היא נחשבת למזוהמת ומסוכנת לאדם וקיים איסור להוציא ממנה חפצים, אולם בכל זאת מתקיימים סיורים מאורגנים של מטיילים אליה ולכור שלידה. התיירים מגיעים עם מדריך מאושר, מתבקשים להציג תעודות בהיכנסם לאזור, ורמת הקרינה על בגדיהם נדבקת ל]ני שהם עוזבים.

ניתן כמובן לחקור את האזור כתיירים באופן זמני, אך אולי עדיף שתעשו זאת מהבית באמצעות האתר או האפליקציה של גוגל - שם ניתן לראות כיצד האסון יצר עיר רפאים. אולם ב"דיילי סטאר" דווח על גולש שעשה בדיוק את זה וחולל מיני סערה ברשת - לאחר שתיעד במהלך סיור וירטואלי בעיר דמות שהוא טען שנראית כמו רוח רפאים. משתמש הטיקטוק @hidden.on.google.earth שיתף את הממצא המפחיד שלו והשאיר למאות אלפי האנשים שצפו בו להחליט בעצמם מה זה.

דמות מסותרית אותרה בצ'רנוביל. TIKTOK/@HIDDEN.ON.GOOGLE.EARTH, צילום מסך
סניף הדואר בפריפיאט/צילום מסך, TIKTOK/@HIDDEN.ON.GOOGLE.EARTH

הסירטון מראה אותו עושה זום על סניף הדואר הישן בעיר פריפיאט. הבניין ננטש כאמור לאחר אסון צ'רנוביל ב-1986, וכל מה שנשאר בפנים נרקב. בסירטון ניתן לראות מכתבים ומברקים זרוקים על הרצפה כשעל הקירות יש צבעים מוזרים, אלא שאז מתגלה עוד פריט נוסף שנראה לא שייך. כשהמצלמה מסתובבת נראית דמות שיש מי שטוען שהיא נראית כמו רוח רפאים שעומדת על החלון ומצביעה על המצלמה. בלתי אפשרי לראות את הפנים שלה, בגלל שהיא עוטה גלימה.

עוד בוואלה!

נפתרה תעלומת "החייזר מצ'רנוביל" שנמצא בעיר סגורה ומסתורית?

לכתבה המלאה
רוח רפאים בפריפיאט. TikTok/@HIDDEN.ON.GOOGLE.EARTH, צילום מסך
מה מסתתר בבניין הנטוש?/צילום מסך, TikTok/@HIDDEN.ON.GOOGLE.EARTH

צפו בסירטון המלא

עשרות אלפי צופים הציפו את התגובות לסרטון בניסיון לשתף את חוויותייהם מהמראה הקשה ורבים היו משוכנעים שזו "רוח רפאים ללא פנים", אבל אחרים הציעו את האפשרות ההגיונית הרבה יותר שייתכן שזה בסך הכל פסל קטן, אך זה לא שיכנע את מי שמאמין בעל טבעי. "חשבתי שזה פסל בהתחלה, אבל אין ספק שזה אדם מעוות שמסתכל על המצלמה", כתבו המאמינים לסקפטים.

ואז התגלו שלדים עם אזיקים ליד אתר האסון

נכון שרוב הסיכויים שמדובר באמת בפסל אבל את התגלית הבאה קצת יותר קשה לקטלג. שבועיים בלבד לאחר פרסום הסרטון הזה התפרסם בטיקטוק סרטון נוסף - קריפי הרבה יותר. משתמש נוסף של גוגל מפות פרסם בטיקטוק תחת השם googlemapsfun סרטון ובו מה שנראים כמו שרידים של גופת אדם וסט אזיקים - אותם מצא בזמן שהוא חקר את אזור הכור עצמו בצ'רנוביל. בסרטון שפרסם תחת הכותרת "זוהי צ'רנוביל" ניתן לראות ערימת עצמות פזורה על הקרקע ולידה מה שנראה כמו אזיקים מחלידים.

שיפטו בעצמכם

למרות התגובות הסוערות בטיקטוק לעצמות, ב"סאן" הבריטי שדיווח על הממצאים הביזאריים האלה העריכו שקיים סיכוי טוב שהן שייכות לבעל חיים ולא אדם, מכיוון שהעיירה אינה מיושבת כבר עשרות שנים והאנשים שמתו באסון נפגעו מקרינה בימים שלאחר הפיצוץ, טופלו ומתו בבית החולים המקומי ונקברו בארונות בטון - מכיוון שהם עדיין היו רדיואקטיביים לאחר מותם. לעומתם, יונקים גדולים כמו דובים, זאבים, שונרים, ביזונים, צבאים ואיילים הפכו מאז את צ'רנוביל לביתם ולכן קיים סיכוי טוב שמדובר בעצמות של אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully