וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בתחלואה בצה"ל: הרמטכ"ל הורה על עוצר יציאות ביחידות הסגורות

2.2.2021 / 9:47

העוצר יחול על כלל היחידות הסגורות בצה"ל, למעט אלו שיוגדרו "מחוסנות" או "ירוקות", שימשיכו את סבב היציאות כבשגרה. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן. 2,406 חיילים ומשרתי קבע אובחנו בנגיף

בווידאו: אש מגנה את הפרת ההגבלות בהלוויות החרדיות ההמוניות/צילום: לע"מ

הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה היום (שלישי) על עוצר יציאות ביחידות הסגורות בצה"ל, זאת בשל העלייה בתחלואה בקורונה ובהתאם להערכת מצב מתמשכת בנושא. עוצר היציאות יחול על כלל היחידות הסגורות בצה"ל, למעט יחידות אשר יוגדרו "מחוסנות" או "ירוקות", שימשיכו את סבב היציאות כבשגרה. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן.

הנחיית הרמטכ"ל באה בצל ההתפשטות בחטיבות החי"ר. נכון להבוקר 2,406 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. עד כה 117,558 משרתים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף, וכן 25,328 משרתים קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
עוצר יציאות עד להודעה חדשה. קצינים בבה"ד 1/דובר צה"ל

בשבועות הקרובים מתפשט הנגיף ברחבי יחידות צה"ל. לראשונה מאז פרוץ המגיפה, תרגיל חטיבתי בגבעתי שתוכנן להתקיים השבוע בוטל בעקבות הידבקות נרחבת בחטיבה בקורונה. מפקדת החטיבה פרסמה במוצאי שבת נתונים על מצבה לקראת התרגיל, לפיהם כמה קצינים בכירים בחטיבה אובחנו כחיוביים לנגיף. בנוסף, מפקד החטיבה, אלוף-משנה איציק כהן, נכנס לבידוד.

קצין המודיעין של החטיבה אובחן כחולה מאומת, ובמקביל גם שורת קצינים בכירים באו במגע עם חולה מאומת והועברו לבידוד. בין היתר, באו במגע עם חולה קצין הבטיחות של החטיבה, קצין אג"מ, קמב"ץ, קצין לוגיסטיקה, יועצת ארגונית ועוד שישה בעלי תפקידים בכירים נוספים מהחטיבה. גם מפקדים בכירים ממפקדת גדוד 9, שאמורים היו לקחת חלק משמעותי בתרגיל החטיבתי, הועברו לבידוד. בין המבודדים המג"ד, הסמג"ד, קצין אג"ם וקצינים נוספים.

עוד בוואלה!

פנייה לרמטכ"ל: כפיית חיסונים על חיילים - פגיעה חמורה בזכויות יסוד

לכתבה המלאה

בחטיבת גבעתי דווח בחודש שעבר על עשרות לוחמים שנדבקו בנגיף והתנהלות חריגה ובעייתית. בין היתר, חייל שפיתח תסמיני קורונה לאחר שאשתו חלתה נדרש להגיע לבסיס בכל זאת, לוחמים שנדרשו בבידוד נאלצו לנסוע לביתם בתחבורה ציבורית תוך סיכון הציבור ומפקדים מנעו מחיילים לבצע בדיקה אזרחית לגילוי הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully