וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: תרגיל חטיבתי בצה"ל בסכנת ביטול בשל הדבקה בקורונה

30.1.2021 / 22:30

כמה קצינים בכירים בחטיבת גבעתי אובחנו כחיוביים לנגיף וגם המפקד, אל"מ איציק כהן, נכנס לבידוד. קצינים נוספים באו במגע עם חולים והועברו לבידוד. התרגיל, שאמור היה להתקיים מחר, יידחה ב-24 שעות ובהתאם להערכת מצב יוחלט על עתידו

בווידאו: של אמיר בוחבוט ממחנה הר קרן יממה אחרי הקטטה בגבעתי/צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: ניר חן

תרגיל חטיבתי בגבעתי שתוכנן להתקיים בשבוע הקרוב עומד הערב (שבת) בסכנת ביטול, בעקבות הידבקות נרחבת בחטיבה בנגיף הקורונה. אם אכן יבוטל, זו תהיה הפעם הראשונה שצה"ל מבטל תרגיל שטח בהיקף שכזה בשל הדבקה ובידוד של הקצונה הבכירה. מפקדת החטיבה פרסמה הערב נתונים על מצבה לקראת התרגיל, לפיהם כמה קצינים בכירים בחטיבה אובחנו כחיוביים לנגיף. בנוסף, מפקד החטיבה, אלוף משנה איציק כהן, נכנס לבידוד.

קצין המודיעין של החטיבה אובחן כחולה מאומת, ובמקביל גם שורת קצינים בכירים באו במגע עם חולה מאומת והועברו לבידוד. לדברי קצין מאוגדה 162, בשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב ויוחלט אם לדחות את פתיחת התרגיל החטיבתי לנוכח התחלואה.

בין היתר, באו במגע עם חולה קצין הבטיחות של החטיבה, קצין אג"מ, קמב"ץ, קצין לוגיסטיקה, יועצת ארגונית ועוד שישה בעלי תפקידים בכירים נוספים מהחטיבה. גם מפקדים בכירים ממפקדת גדוד 9, שאמור לקחת חלק משמעותי בתרגיל החטיבתי, הועברו לבידוד. בין המבודדים המג"ד, הסמג"ד, קצין אג"ם וקצינים נוספים.

תרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
קצין המודיעין של החטיבה אובחן כחולה מאומת. תרגיל חטיבתי בצה"ל/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות שני קציני מטה בחטיבת גבעתי שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה, נכנסו לבידוד מספר קציני מטה בחטיבה וכמו כן מפקד החטיבה, שחש בטוב, ללא תסמינים וממשיך לתפקד ממשרדו במפקדת החטיבה".

כמו כן, נמסר מדובר צה"ל כי "הוכנסו לבידוד מספר קצינים בגדוד שריון שפגשו את אותם קציני המטה השבוע. האירוע מתוחקר, והתרגיל החטיבתי שעתיד היה להתחיל מחר יידחה בשלב זה. החקירה האפידמיולוגית נמשכת".

הורים לחיילים מתלוננים: "מסכנים את המשפחות"

חיילים בצה"ל והוריהם התריעו במשך כמה שבועות כי שיטת הבידוד בה נוקטים בצבא נגד נגיף הקורונה לא עובדת ואף מסכנת את הציבור. במסגרת השיטה, בצה"ל שולחים חיילים שזקוקים לבידוד בחזרה למשפחותיהם מבלי לבדוק אותם קודם לנגיף, תוך דרישה שימתינו להופעתם של תסמינים או עד שיחלפו עשרה ימים.

הורים לחיילים ביחידות לוחמות סיפרו כי הם התריעו בפני המפקדים על המצב, אך אלו השיבו כי הם ממלאים פקודות.

נכון להיום, 1,946 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. 9,709 חיילים נמצאים בבידוד ביתי, כשהמספרים נעים סביב הכמות הזו כבר יותר משבוע. כמו כן, ישנן עשר מלוניות לטיפול בחיילים, מתוכן חמש המיועדות לבידוד וחמש עבור טיפול בחולים. במלוניות שוכנים 1,542 חולים ו-1,341 מבודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully