וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת המפקדים: ימי חופשה שנתית של חיילים נמחקים על חשבון תקופת הבידוד

22.1.2021 / 13:34

משרתי צה"ל שנדרשו לשהות בבידוד ביתי לאחר מגע עם חולה קורונה גילו כי הוחלט לקזז להם ימי חופשה. בחטיבת גבעתי, שם נרשמה התפרצות של הנגיף, הופצה רשימת נוכחות בה המבודדים הוגדרו כמורחקים. הורי החיילים מחו: "מה הם אשמים בתחלואה?"

בווידאו: מפקדת אלון של צה"ל לקטיעת שרשאות ההדבקה/צילום: דו"צ, עריכה: אסף דרורי

חיילים מיחידות שונות בצה"ל טוענים כי מפקדים החליטו למחוק להם ימי חופשה שנתית בעת ששהו בבידוד ביתי לאחר שנחשפו לחולה קורונה. בין היחידות נמצאת גם סיירת גבעתי, שם נרשמה התפרצות של הנגיף. לוחמים מכמה צוותים דיווחו כי הם סובלים מתסמינים כמו חום וכאבי שרירים, נבדקו על ידי רופא - ונשלחו לבידוד בבתי הוריהם, למעט צוות אחד שנשאר בבידוד בבסיס בהוראה מפורשת של סגן מפקד הגדוד.

כמה ימים לאחר מכן נשלחו רשימות נוכחות בקבוצות הווטסאפ של אחת הפלוגות, בפיקודו של רס"ן אייל מייזל, והלוחמים גילו כי הוחלט לקזז להם ימי חופשה עבור כל יום בו שהו בבידוד בבתים. החיילים סיפרו על כך לחבריהם בסיירת ובמקביל פנו להורים.

מפקדי הסיירת, בפיקודו של סא"ל נתנאל שמכה, הגדירו ברשימות כל חייל בבידוד כ"מורחק". הורי הלוחמים התקוממו, ובהמשך הובהר להם כי המושג "מרוחק" הוא שם קוד ללוחם שיש להוריד לו ימי חופשה על חשבון ימי הבידוד הביתי.

תמונות מצבירת כוחות צה"ל לקראת כניסה לרצועה, 26 במרץ 2019. דובר צה"ל
רק צוות אחד נשאר בבידוד בבסיס. לוחמים באימון/דובר צה"ל

אחד מהורי החיילים מתח ביקורת חריפה על ההחלטה, שלטענתו גורמת לירידה במוטיבציה של המשרתים. "מדובר בחיילים מלח הארץ. מה הם אשמים בתחלואה?", תהה. "מדובר על כמות לא מבוטלת של חיילים שטוענים את אותן טענות. מפקד גבעתי, אף פעם לא מאוחר לתקן".

עוד בוואלה!

איומים, זיוף תסמינים ומניעת בדיקות: מחדל הקורונה של גבעתי

לכתבה המלאה

קיזוז ימי החופשה הוא רק חלק מההתנהלות הבעייתית בחטיבת גבעתי בנושא הטיפול בקורונה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. רק בחודש האחרון דווח על עשרות לוחמים שנדבקו בנגיף. לוחם מהחטיבה, שנחשד כבעל תסמיני קורונה, נשלח לבידוד ביתי בתחבורה ציבורית בניגוד להנחיות. בעקבות זאת הגיש החייל קבילה נגד מפקדיו.

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לטענות החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully