וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים שזומנו לשירות מילואים דורשים להתחסן: "מדובר בזלזול במשרתים"

21.1.2021 / 17:29

צה"ל מזמן חיילי מילואים אך לא מקדם אותם בתעדוף החיסונים נגד קורונה. חיילים רבים חוששים להידבק במהלך שהותם בבסיסים השונים: "מקבלים תשובות לא מכבדות". צה"ל: "ההחלטה על סדר העדיפויות נקבעה לאחר עבודה יסודית"

בווידאו: מפקדת אלון של צה"ל לקטיעת שרשאות ההדבקה/צילום: דו"צ, עריכה: אסף דרורי

חיילי וקציני מילואים שזומנו לשירות פעיל מותחים ביקורת על ההחלטה של צה"ל לא לחסן אותם נגד נגיף הקורונה. אותם חיילים, שאינם זכאים לחיסון על פי הקריטריונים של קופות החולים, פנו למפקדת זרוע היבשה בבקשה להתחסן, אולם בתשובה נמסר להם כי "בשלב זה אין הקצאת חיסונים".

החיילים סיפרו כי הם חוששים לבוא במגע עם מספר רב של חיילים במהלך שהותם בבסיסים השונים, ובכך להסתכן בהדבקות בנגיף. "מדובר בזלזול במשרתי המילואים. 'תבואו לאימון, תעטו מסיכה ויהיה טוב'. שיטת הסמוך. התשובות לא מכבדות", אמר אחד מקציני המילואים וטען כי חיל האוויר מאפשר לטייסים במילואים להתחסן.

חייל צה"ל מתחסן ביום גיוסו. משה שי / פלאש 90, אתר רשמי
חייל צה"ל מתחסן ביום גיוסו/אתר רשמי, משה שי / פלאש 90

גורם צבאי מסר כי "לאור עלייה לתעסוקה מבצעית של שני גדודי מילואים, ניתנה למשרתי מילואים אלו אפשרות להתחסן בצה"ל בעדיפות על כלל הלוחמים". בנוסף, מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מוקיר את עשייתם של אנשי המילואים שפועלים באופן שוטף במגוון משימות בכלל גופי הצבא, ביניהן המאבק בנגיף קורונה בצה"ל ובמרחב האזרחי".

לדברי דובר צה"ל, "ההחלטה על סדר העדיפויות לקבלת החיסונים בצה"ל נקבעה לאחר עבודה יסודית שבבסיסה הצורך לשמור על הכשירות המבצעית של צה"ל ורציפות התפקוד. סדר עדיפות זה כולל בתוכו גם משרתי מילואים פעילים העוסקים בפעילות מבצעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully