וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת המגיפה: יותר מ-100 מיליון מקרי קורונה אובחנו בעולם

27.1.2021 / 6:09

מנתוני סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי אדם אחד נדבק בממוצע כל 7.7 שניות, וכמעט 1.3% מאוכלוסיית העולם כבר נדבקה בנגיף. יותר מ-2.1 מיליון בני אדם מתו מאז פרוץ מגיפה, כשהמדינות שנפגעו הכי קשה הן ארה"ב, הודו, ברזיל, רוסיה ובריטניה

בווידאו: מהומות בהולנד בהפגנות מחאה על העוצר/צילום: רויטרס

יותר מ-100 מיליון מקרים של נגיף הקורונה אובחנו מתחילת התפרצות המגיפה ועד היום - כך עולה הבוקר (רביעי) מנתוני סוכנות הידיעות רויטרס. הנתון הקשה מתפרסם בעת שמדינות רבות ברחבי העולם נאבקות במוטציות חדשות של הנגיף ובמחסור בחיסונים. עד כה, כמעט 1.3% מאוכלוסיית העולם נדבקו בנגיף, ויותר מ-2.1 מיליון בני אדם מתו.

מתחילת השנה, אדם אחד נדבק בממוצע כל 7.7 שניות. 668,250 מקרים של קורונה דווחו מדי יום באותה תקופה, ושיעור המתים העולמי עומד על 2.15%. המדינות שנפגעו הכי קשה במגיפה הן ארצות הברית, הודו, ברזיל, רוסיה ובריטניה - שבהן אובחנו יותר ממחצית מקרי הקורונה שדווחו.

לקח לעולם 11 חודשים לרשום את 50 מיליון המקרים הראשונים של המגיפה. לעומת זאת לקח שלושה חודשים בלבד עד שמספר המקרים הוכפל לכ-100 מיליון. כ-56 מדינות החלו לחסן אנשים נגד קורונה, ועד כה ניתנו לפחות 64 מיליון מנות. ישראל מובילה את העולם בחיסונים לנפש, ועד כה חוסנו 29% מאוכלוסיית המדינה במנה אחת לפחות.

עובדי בריאות בציוד מגן בתוך אזור מגורים בהונג קונג שנמצא בסגר כדי להכיל התפרצות חדשה של נגיף הקורונה. 23 בינואר 2021. רויטרס
עובדי בריאות בציוד מגן בתוך אזור מגורים בהונג קונג שנמצא בסגר/רויטרס

עם יותר מ-25 מיליון מקרים, בארצות הברית אובחנו כ-25% מכלל מקרי הקורונה בעולם, למרות שהיא מהווה רק 4% מאוכלוסיית העולם. ארצות הברית מובילה את העולם במספר היומי הממוצע של מקרי מוות חדשים שדווחו, המהווה אחד מכל חמישה מקרי מוות מקורונה ברחבי העולם מדי יום.

עם מעט פחות מ-425 אלף מתים, ארצות הברית דיווחה על פי שניים ממקרי המוות בברזיל, שנמצאת במקום השני בעולם במספר המתים מהווירוס.

באירופה מדווחים כיום על מיליון חולים חדשים כל ארבעה ימים בערך, כשמתחילת המגיפה דווח על כמעט 30 מיליון. בריטניה הגיעה השבוע למאה אלף מתים. אזור מזרח אירופה, כולל מדינות כמו רוסיה, פולין ואוקראינה, מהווה כמעט 10% מכל המקרים העולמיים של הנגיף.

למרות שהבטיחו לסגור עסקאות לאספקת חיסונים בשלב מוקדם, מדינות אירופאיות רבות מתמודדות עם עיכובים במשלוחים הן מפייזר והן ממודרנה או אסטרהזנקה.

אנשי משטרה עוטים מסיכה במהלך צעדה לחגיגת יום הרפובליקה של הודו באחמדבאד, הודו 26 בינואר 2021. AP
אנשי משטרה עוטים מסיכה במהלך צעדה לחגיגת יום הרפובליקה של הודו, השבוע/AP

בהודו, המדינה עם מספר המקרים השני בגודלו, מספר החולים הולך ופוחת, כשכמעט 13,700 מקרים חדשים של קורונה מדווחים בממוצע מדי יום - בערך 15% משיא המשבר. ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר שהודו נסמכת לחלוטין על אספקת החיסונים נגד הנגיף, בעת שהמדינה השנייה בגודלה באוכלוסיית העולם חיסנה יותר ממיליון בני אדם תוך שבוע מתחילת הקמפיין שלה.

סין, שציינה לאחרונה את יום השנה הראשון לסגר הקורונה הראשון בעולם בעיר ווהאן, ניצבת בפני הגל החריף ביותר של מקרים מקומיים מאז מרץ.

בעוד שמדינות עשירות יותר מסתבכות עם מבצעי החיסון ההמוניים שלהן, באפריקה עדיין מתלבטים כיצד להבטיח את אספקת החיסונים. ​זאת, בזמן שהחשש מפני המוטציות של הנגיף גובר בעקבות הימצאותה של המוטצייה בדרום אפריקה.

לילה בלנקס בוכה על ארון המתים של בעלה, גרגורי בלנקס, שמת מנגיף הקורונה לקראת הלווייתו בסן פליפה, טקסס, ארה"ב, 26 בינואר 2021. רויטרס
אישה בוכה על ארון המתים של בעלה שמת מקורונה לקראת הלווייתו בטקסס, השבוע/רויטרס

לפי נתוני רויטרס, במדינות אפריקה יש כמעט 3.5 מיליון מקרים של קורונה ויותר מ-85 אלף מקרי מוות. לפי הערכות, הגרסה הדרום אפריקנית מדבקת ב-50% יותר, והיא התגלתה בלפחות 20 מדינות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי להטיל איסור על כניסת של רוב אזרחי ארצות הברית שהיו לאחרונה בדרום אפריקה למדינה מיום שבת, במטרה להכיל את התפשטות הגרסה החדשה של הנגיף.

אוסטרליה וניו זילנד הצליחו טוב יותר מרוב הכלכלות המפותחות האחרות במהלך המגיפה, באמצעות סגירת גבולות מהירה, וסגר קפדני עם בדיקות נרחבות וריחוק חברתי. "יש לנו שליטה בנגיף באוסטרליה, אבל אנחנו רוצים להתקדם בחיסונים", אמר חבר הפרלמנט האוסטרלי ג'וש פרידנברג השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully