וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון מתים בתוך 10 חודשים: מוקדי הקורונה בעולם

בצל ציון הדרך העגום, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי מיליון איש נוספים עלולים למות עד שיימצא חיסון יעיל. בארה"ב ישנם חמישית מכלל המתים והנדבקים, הודו אחריה ובאמריקה הלטינית הנגיף משתולל. אירופה בגל שני, ובמזה"ת איראן וישראל במגמה שלילית. ומה בסין? תמונת מצב

בווידאו: רף המתים מקורונה בעולם חצה את המיליון/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בתוך עשרה חודשים, הגיע מספר המתים ממגיפת הקורונה בעולם ליותר ממיליון איש. הוא ממשיך להתפשט, עם יותר מ-32 מיליון מאובחנים מאומתים ב-188 מדינות. במדינות רבות, בהן ישראל, מתחולל בימים אלו גל שני, אחרי שההתפרצות הראשונה דעכה. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מספר המתים עלול להגיע לשני מיליון בטרם יהיה חיסון יעיל בשוק.

עם זאת, בשורה מעודדת מגיעה מכמה מדינות אחרות שסבלו מהתפרצות מחודשת של קורונה, כמו רוסיה, פרו, קוריאה הדרומית, קנדה ואוסטרליה, אך אחרי שהשיתו מגבלות חדשות, התחלואה שוב במגמת ירידה.

בארצות הברית, מספר המתים - 200 אלף - והמאובחנים - שבעה מיליון - הוא הגבוה ביותר בעולם, וחמישית מכלל המקרים. לאחר זינוק מחודש במספר המקרים בחודש יולי, המספרים צנחו בחזרה באוגוסט, אך נראה שהם עולם שוב כעת. לפי תחזית אוניברסיטת וושינגטון, כ-370,000 אמריקנים עלולים למות עד סוף השנה, אם כי ניתן לצמצם זאת לכ-273,000 אם 95% מהאזרחים יעטו מסיכות בפומבי.

למגיפה הייתה השפעה הרסנית על כלכלת ארצות הברית, והתמ"ג שלה צנח ב-33% ברבעון של אפריל עד יוני, והיא פגעה באחוזי התמיכה בנשיא דונלד טראמפ לקראת הבחירות בנובמבר.

אחד המוקדים האדומים בעולם הוא בהודו, שכבר הגיעה לשישה מיליון מאובחנים, שנייה רק לארצות הברית. במהלך החודש, מספר הנדבקים היומי הגיע לכ-90 אלף, והעלייה בתחלואה הגיעה בזמן שהממשלה ממשיכה להסיר את המגבלות כדי לשקם את הכלכלה, אך גם בעקבות הרחבת מערך הבדיקות. למרות זאת, שיעור התמותה בהודו נמוך יחסית, בין היתר בשל גודל האוכלוסייה שלה.

חפירת קברי אחים באי הארט בניו יורק בעקבות העלייה בשיעור התמותה מקורונה, 10 באפריל 2020. רויטרס
הגל הראשון בארה"ב טרם הסתיים. קברי אחים בניו יורק/רויטרס

באירופה, כמה מדינות חוות מספר הולך וגדל של מקרים חדשים ביום. כמה מהן הטילו סגרים ומגבלות אחרות באזורים ממוקדים, והן קראו מחדש לעטות מסיכות וכיסויי פנים ולנהוג לפי כללי הריחוק החברתי.

באמריקה הלטינית, בברזיל נרשם מספר המתים הגבוה ביותר, עם יותר מ-140,000 עד כה. יותר מ-4.7 מיליון איש אובחנו לנגיף, המספר השלישי בגובהו בעולם. ארגנטינה השכנה סובלת אף היא מעלייה במספר המאובחנים, ומתחילת המגיפה אותרו בה 700,000 נשאים.

במזרח התיכון, איראן נפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, ובשבוע האחרון מספרי המאובחנים החדשים הגיעו לרמות שלא נראו מאז תחילת יוני. עיראק השכנה חווה עלייה מתמדת במספר הנדבקים, וישראל היא המדינה הראשונה בעולם שנכנסה לסגר כללי שני.

אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, נמצאת אף היא בעיצומו של זינוק בתחלואה. עם יותר מ-10,000 מתים, זה המספר הגבוה ביותר בדרום-מזרח אסיה.

באפריקה נרשמו יותר מ-1.4 מיליון מקרים מאומתים, אם כי היקפה האמיתי של המגיפה ביבשת לא ידוע בשל שיעורי הבדיקה נמוכים. דרום אפריקה ומצרים שבצפון היבשת חוו את ההתפרצויות הגדולות ביותר באפריקה.

עובדי ממשל רפואיים בסין בעיר ווהאן, קורונה, 15 אפריל 2020. AP
שאלות רבות נותרו לגבי המגיפה בסין. צוותים רפואיים בווהאן/AP

ומה קורה בסין? המדינה, שבה התגלה לראשונה בדצמבר הנגיף הגורם למחלת הריאות קוביד-19, הכריזה ניצחון על הקורונה. אחרי סגר קפדני על ווהאן, מוקד המגיפה, שיעורי הנדבקים צנחו במדינה ורובה חזרה לשגרה מלאה. עם זאת, רבים בעולם סבורים שסין מסתירה את מספר המתים והנדבקים האמיתי שלה ומאשימים אותה בהסתרת מידע חיוני בתחילת ההתפרצות.

בייג'ינג מכחישה זאת, אך המגיפה הובילה להתדרדרות דרמטית ביחסים עם וושינגטון, שפרשה מארגון הבריאות העולמי בטענה שהוא נשלט על ידי סין. הארגון הכריז על מגיפה עולמית ב-11 במרץ, וההתפרצויות הגדולות הראשונה באירופה ובצפון אמריקה היו באפריל. אולם, בעוד שהן דעו, הנגיף החל להשתולל באמריקה הלטינית ובאסיה.

נזק כלכלי עולמי אדיר

ממשלות ברחבי העולם נאלצו להטיל מגבלות קשות על התנועה ולסגור חלקים נרחבים מהכלכלה שלהן כדי להאט את התפשטות הנגיף. הנזק הכלכלי הוא אדיר - לפי ה-OECD, הנזק לכלכלות הגדולות ביותר בעולם גרוע פי ארבעה מהמשבר הפיננסי העולמי ב-2009. האו"ם מזהיר כי עד 265 מיליון איש עלולים להיות בסכנת רעב עד סוף השנה, בשל השלכות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully