וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסונים נגד קורונה בגרמניה יצא משליטה: "יפגע בנכונות להתחסן"

25.1.2021 / 23:46

אלפי קשישים לא מצליחים לקבוע תור לקבלת חיסון, למרות שמתחמי החיסונים שהוקמו לפני חג המולד נותרו ברובם ריקים. פחות מ-1.9% מאוכלוסיית המדינה קיבלו את הזריקה הראשונה, אך הממשלה הפדרלית בעיקר מנסה להרחיק את עצמה מהכישלון, ומטילה את האחריות על השלטונות המקומיים

בווידאו: בית חולים בגרמניה בסגר בגלל הידבקות במוטציה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אלפי קשישים גרמנים קיבלו הודעות שגיאה מקוונות ממוקדי החיסונים השונים, בעוד שבעיות טכניות פגמו בתחילת מבצע החיסונים נגד הקורונה במדינת המחוז המאוכלסת ביותר במדינה, נורדריין-וסטפאליה, שאוכלוסייתה מונה כמעט 18 מיליון - גדולה מזו של מדינות אירופיות רבות. מבצע החיסונים החל שם עם ביצוע זריקות לדיירי בתי האבות ולעובדי רפואה בחודש שעבר, יחד עם שאר מדינות המחוז במדינה.

אבל לאנשים מעל גיל 80 שעדיין גרים בביתם נמסר שיאלצו לחכות עד 8 בפברואר כדי לקבל את הזריקות הראשונות, בעוד שמרכזי החיסונים העצומים שהוקמו לפני חג המולד עדיין עומדים ריקים. "בגלל הביקוש המוגבר, כרגע לא ניתן להזמין תור לחיסון", נמסר למשתמשים רבים שניסו להיכנס לאתר איגוד הרופאים האזורי, שמארגן את מערכת החיסונים.

הניסיונות להזמין תור דרך הטלפון היו חסרי תועלת גם הם, משום שרבים מ-1.2 מיליון האנשים מעל גיל 80 או ילדיהם כבר הציפו את המוקדים. הבעיות הטכניות היוו מבוכה עבור מושל המדינה ארמין לאשט, שנבחר לאחרונה לראש המפלגה החדש של הקנצלרית הנוכחית אנגלה מרקל, שהפכה אותו למתמודד אפשרי לרשת אותה בסתיו הקרוב.

אדם חובש מסיכה חולף על פני מרכז קורונה בדואיסבורג, גרמניה. 25 בינואר 2021. AP
מרכזי חיסונים עצומים עדיין עומדים ריקים. מרכז לחיסוני ובדיקות קורונה בדואיסבורג, גרמניה/AP

לאשט התעקש כי תחילת מבצע החיסונים נחל הצלחה. "עשרות אלפים קיבלו תורים היום, אך דבר אחד ברור: אם מיליון איש יקבלו הודעה ואז יתקשרו למוקד, יתכן עומס גדול ויכולות להופיע בעיות טכניות", אמר, והציע שאנשים ימשיכו לנסות בעתיד הקרוב.

מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה, היא מעצמה תעשייתית בה שוכנות ערים כמו קלן, דיסלדורף ודורטמונד. היא מובילה בהרבה מטבלאות החיסונים לנפש בגרמניה, כשכ-1.6% מאוכלוסיית המדינה כבר קיבל את הזריקה הראשונה.

ברחבי גרמניה פחות מ-1.6 מיליון איש, המהווים כ-1.9% מאוכלוסיית המדינה קיבלו את הזריקה הראשונה שלהם עד יום ראשון - שיעור נמוך בהרבה מבישראל, בריטניה או ארצות הברית. 228,763 בני אדם קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

מרכז חיסונים ריק מאדם שנפתח לאחרונה בברלין. 25 בינואר 2021. AP
מרכז חיסונים ריק מאדם שנפתח לאחרונה בברלין/AP

מפרוץ המגיפה, אובחנו בגרמניה יותר מ-2.1 מיליון מקרים של קורונה ויותר מ-52 אלף מקרי מוות. המדינה קיבלה עד כה כ-3.5 מיליון מנות חיסון, מה שמעורר שאלות מדוע עד כה נעשה שימוש רק במחצית.

הממשלה הפדרלית בגרמניה ביקשה להרחיק את עצמה מבעיות בהשקת מבצע החיסונים. "המוקדים הטלפוניים מנוהלים על ידי המדינות, ולא על ידי הממשלה הפדרלית", אמר דובר משרד הבריאות, האנו קאוץ, לעיתונאים בברלין.

ארגון שמבצע קמפיין למען זכויות חולים בגרמניה אמר כי כישלונם של אנשים לקבוע תורים לחיסון עלול לעורר תסכול במדינה. "זה יפגע קשות בנכונות להתחסן", אמר יו"ר הארגון, יוג'ן בריש.

מושל נורדריין-וסטפאליה ארמין לאשט, שנבחר לאחרונה לראש המפלגה החדש של הקנצלרית הנוכחית אנגלה מרקל. 25 בינואר 2021. AP
דווקא מרוצה מפתיחת מבצע החיסונים. מושל נורדריין-וסטפאליה ארמין לאשט/AP

צוות בית החולים בנורדריין-וסטפאליה, הגובל בבלגיה ובהולנד, כבר התלונן שלמרות המאבק בקו החזית של המגיפה, לא הציעו להם את מינוני החיסונים שאינם בשימוש, כשאנשים בבתי אבות מסרבים לחיסון.

במקום זאת, חלק מהזריקות שנותרו נועדו לאנשים שאינם זכאים להתחסן, כולל גורמים מקומיים ועיתונאים, מה שהוביל להאשמות בסידור תורים למקורבים ושחיתות. בריש אמר כי הסטה מרשימת התעדוף צריכה להפוך לעבירה פלילית, כמו במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully