וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מאריכה את הסגר עד סוף ינואר, ומטילה מגבלות נוספות: "צעדים דרסטיים"

בעוד שהשבוע נקבע שיא יומי של יותר מאלף מתים מקורונה, הסכימו בכל המחוזות בגרמניה להקשות ולהאריך את הסגר. במסגרתו, ייסגרו כל בתי הספר, מתקני הפנאי והספורט וחנויות שאינן חיוניות. הקנצלרית מרקל הבהירה כי "הצעדים עליהם הסכמנו הם דרסטיים, אבל הכרחיים"

בווידאו: מרקל מכריזה על סגר בגרמניה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גרמניה האריכה והקשיחה את הסגר במדינה, עם מגבלות מחמירות יותר על מגעים חברתיים, בניסיון של הכלכלה המובילה באירופה להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. מהיום (שלישי) ייסגרו כל בתי הספר, מתקני הפנאי והספורט וחנויות שאינן חיוניות, עד 31 בינואר.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה על החמרת הסגר לאחר שיחות עם מנהיגי 16 המחוזות במדינה. לפי הכללים החדשים, אנשים יורשו להיפגש עם אדם אחד ממשק בית אחר, במקום חמישה אנשים כפי שהותר עד כה.

בנוסף לכך, יוטל איסור יציאה ליותר מ-15 ק"מ למי שמתגורר במחוזות שבהם אובחנו מעל 200 מקרי קורונה לכל מאה אלף אנשים ב-7 הימים האחרונים. "הצעדים עליהם הסכמנו הם דרסטיים", אמרה מרקל והוסיפה כי "הם קשוחים יותר".

גבר רץ מול שער ברנדנבורג בברלין, גרמניה, יום חמישי, 31 בדצמבר 2020.. אי-פי, AP
סגר מלא עד סוף ינואר. גבר רץ מול שער ברנדנבורג בברלין/AP, אי-פי

הקנצלרית הודתה שהמגבלות יהיו קשות, במיוחד עבור הורים עובדים שייאלצו לעמוד בשבועות של ילדים בחינוך ביתי, אך היא הדגישה כי הצעדים הנכפים על גרמניה, הם "הכרחיים" כדי להוריד את התחלואה לממדים אפשריים יותר, של 50 לכל מאה אלף איש. "החורף הוא הזמן בו למגיפה יכולה להיות ההשפעה הגרועה ביותר, ועם השילוב של הנגיף והמוטציה זה צעד הכרחי בהחלט".

כל המחוזות בגרמניה הסכימו לתגבר את האכיפה, כשהדגש יהיה בעיקר על אזורים שאליהם הגיעה המוטציה. כל הנכנסים למדינה מאזורי סיכון יידרשו לעבור בדיקה לפני כניסתם, בנוסף לדרישה הנוכחית לעבור בידוד עצמי שניתן לסיים אותו רק בבדיקה שלילית, חמישה ימים לאחר ההגעה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים עם מרקוס סודר, ראש ממשלת בוואריה ומיכאל מולר, ראש העירייה המנהלית של ברלין, 5 בינואר 2021.. אי-פי, AP
מרקל מודיעה על הסגר, יחד עם ראש ממשלת בוואריה וראש העירייה המנהלית של ברלין/AP, אי-פי

מרקל והמנהיגים האזוריים יקיימו שיחות נוספות ב-25 בינואר, כדי לערוך חשיבה מחודשת ולהחליט אם להשאיר את התקנות בתוקף עד מעבר ל-1 בפברואר. לאחר שב-30 בדצמבר נקבע שיא יומי של יותר מאלף מתים מקורונה, התגבר הלחץ ברחבי גרמניה להאט את התפשטות המחלה, שגבתה כבר יותר מ-35 אלף נפשות.

הגל השני פגע באופן קשה בקשישים, והרשויות האזוריות דיווחו שבתי החולים מתקרבים למיצוי יכולות האשפוז שלהם. בנאום שנשאה בטלוויזיה בערב השנה האזרחית החדשה, מרקל הזהירה את הגרמנים מפני חורף קשה.

שני גברים ממתינים לתור שלהם לחיסון נגד קורונה במרכז החיסונים ארנה טרפטו בברלין, גרמניה, 27 בדצמבר, 2020.. אי-פי, AP
ביקורות על איטיות. ממתינים בתור לקבלת חיסון נגד קורונה בברלין/AP, אי-פי

היא הדגישה כי "האתגרים שמציבה המגיפה נותרו עצומים". גרמניה, המדינה המאוכלסת ביותר באיחוד האירופי, הצליחה להתמודד טוב יותר מרוב שכניה במהלך הגל הראשון של המגיפה, ומספר המתים במדינה עדיין נמוך ממדינות כמו איטליה, צרפת או ספרד.

עם זאת, אפידמיולוגים אומרים ששאננות מאותה הצלחה יחסית וחוסר נכונות ליישם את הצעדים הקשים ביותר, תרמו ככל הנראה להתפשטות אקספוננציאלית של הנגיף בסתיו. מאז שהמדינה החלה במבצע החיסונים שלה ב-26 בדצמבר, כ-317 אלף בני אדם קיבלו את הראשונה מבין שתי מנות החיסון.

רחוב מסחרי בקלן, במהלך הסגר השדני של הקורונה. 16 בדצמבר, 2020.. אי-פי, AP
"האתגרים שמציבה המגיפה נותרו עצומים". רחוב מסחרי ריק כמעט לחלוטין בקלן/AP, אי-פי

התקשורת הגרמנית ואפילו הסוציאל-דמוקרטים (SPD), שותפים זוטרים בממשלתה של מרקל, הטיחו ביקורת קשה בשל מה שהם מכנים כהפעלה איטית מידי של מבצע החיסונים. המבקרים האשימו את הממשלה בהסתמכות רבה מדי על פעולה משותפת עם האיחוד האירופי.

בתחילת שנת הבחירות דרשו מנהיגי הסוציאל-דמוקרטים תשובות משר הבריאות הגרמני ינס שפאן, מדוע "הנציבות האירופית הזמינה כל כך מעט חיסונים", ומדוע "גרמניה לא הזמינה את עודפי השימוש באיחוד האירופי".

בסקר שפורסם לאחרונה נמצא כי 44% מהגרמנים לא השתכנעו מאסטרטגיית החיסון הממשלתית, בעוד שכ-40% היו "בטוחים מאוד" שזו הגישה הנכונה. מרקל, שהגנה על שפאן, אמרה כי המדינה נקטה ב"פעולה הנכונה" באזורים שונים סביב רכש וניהול חיסונים, אם בחזית החוקתית או הייצור. "אני יכולה רק לשמוח על כך ששר הבריאות פעיל כל כך", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully