וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משבשת את חג המולד: מרקל הכריזה על סגר כללי

מקומות עבודה לא חיוניים ובתי ספר ייסגרו ביום רביעי לפחות עד 10 בינואר, בעקבות זינוק במספר המתים והחולים בימים האחרונים. "צריך לפעול בדחיפות", אמרה הקנצלרית. בתי העסק יקבלו סיוע של 11 מיליארד אירו בחודש

בווידאו: מרקל מכריזה על סגר בגרמניה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (ראשון) כי כל המקומות הלא חיוניים ובתי הספר ייסגרו עד 10 בינואר לפחות על מנת לעצור את מגיפת הקורונה. "הייתי שמחה לצעדים קלים יותר, אבל בשל קניות חג המולד מספר המגעים עלה משמעותית", אמרה לכתבים אחרי פגישה עם ראשי 16 המדינות המרכיבות את גרמניה. "צריך לפעול בדחיפות".

רק מקומות חיוניים כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת ובנקים יישארו פתוחים מ-16 בדצמבר. מספרות, סלוני יופי ומכוני קעקועים ייסגרו אף הם. הממשלה תתמוך בעסקים שנפגעים עם 11 מיליארד אירו בחודש. שר האוצר, אולף שולץ, אמר כי עסקים שייאלצו להיסגר עשויים לקבל עד 90% מההפסדים, או כחצי מיליון אירו בחודש.

בנוסף לכך, מעסיקים יתבקשו להפסיק את פעילותם או להעביר את עובדיהם לבתים. מכירת זיקוקים תיאסר לקראת ערב השנה החדשה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל במהלך מסע"ת בברלין , גרמניה 13 בצדמבר 2020. רויטרס
לא מחכים לחיסונים. מרקל, היום/רויטרס

גרמניה נמצאת בסגר חלקי במשך שישה שבועות, שבמהלכם נסגרו הברים והמסעדות, בעוד שהחנויות ובתי הספר נותרו פתוחים. חלק מהמחוזות בגרמניה כבר החמירו את ההגבלות עם הזינוק במספר הנדבקים. "ל'סגר הקל' הייתה השפעה, אבל לא מספקת", אמר ראש ממשלת בוואריה, מרקוס זודר. "המצב ללא שליטה".

התקהלויות פרטיות ימשיכו להיות מוגבלות לעד חמישה אנשים משני משקי בית שונים. בזמן חופשת חג המולד, ההגבלה תרוכך מעט כדי לאפשר למשפחות לחגוג יחד. מרקל וזודר אמרו כי מוקדם מדי לומר אם הכלכלה תיפתח מחדש אחרי 10 בינואר.

בימים האחרונים נרשמו שיאים במספר המאובחנים, ויותר ויותר פוליטיקאים הביעו דאגה מהמצב. ביממה החולפת, אובחנו 20,200 איש נוספים, ובסך הכול 1,320,716 מאז פרוץ המגיפה. 321 איש מתו ב-24 השעות האחרונות, ו-21,787 לאורך המגיפה כולה.

גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הצליחה יותר ממדינות אחרות ביבשת במהלך הגל הראשון של מרץ ואפריל. עם זאת, הגל השני הכה בה קשה יותר.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בקלן, גרמניה 12 בדצמבר 2020. רויטרס
קניות לרגל חג המולד בקלן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully