וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הגרמני עוקב אחר מתנגדי הגבלות הקורונה, מרקל קוראת לסגר מלא

רויטרס

10.12.2020 / 4:04

המחאה נגד הגבלות הקורונה בגרמניה נמשכת, ושירותי הביון במדינה מאמינים שגורמי ימין קיצוני משפיעים עליהן לרעה, ומסיתים נגד הממשלה. "מחאה לגיטימית הופכת לשנאה כללית", אמר שר הפנים. לאור נתוני התחלואה, הקנצלרית קראה בנאום לא אופייני בפרלמנט להקשיח את ההגבלות

בווידאו: מפגינים ניסו להסתער על הפרלמנט בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שירותי המודיעין של גרמניה החלו לעקוב אחרי קבוצה של מפגינים נגד הגבלות הקורונה עקב השפעתם של גורמים קיצוניים, בהם פעילי ימין קיצוני ניאו-נאצים. זאת, בעוד שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (רביעי) להידוק ההגבלות במדינה בשל מספר המתים והנדבקים הגבוה.

שירותי הביון המקומי במדינת המחוז באדן-וירטמברג, שבדרום-מערב גרמניה, שמו תחת מעקב את קבוצת "קוורדנקן 711", בשל הקצנה גוברת בשורותיה. היא הוקמה על ידי היזם מיכאל בלווג בעיר שטוטגרט ומשם התפשטה ברחבי גרמניה. פירוש שמה של הקבוצה הוא "חשיבה מחוץ לקופסה", בעוד ש-0711 הוא קוד החיוג באזור. חבריה מגיעים מהשמאל ועד הימין, לעיתים מהשוליים הפוליטיים, כשהם מאוחדים בהתנגדותם להגבלות הקורונה.

הפגנה של מתנגדי הגבלות הקורונה יחד עם הימין הקיצוני בברלין 19 בנובמבר 2020. שקד אורבך, אתר רשמי
לא ידוע כמה אנשים נתונים למעקב. הפגנת מתנגדי הגבלות בברלין בחודש שעבר/אתר רשמי, שקד אורבך

שר הפנים, תומאס שטרובל, התייחס לנושא המעקב אחר אותם גורמים ואמר: "מחאה לגיטימית נגד הגבלות הקורונה הופכת בהדרגה לשנאה כללית למדינה ולפוליטיקה". שטרובל אמר את הדברים מבלי לציין כמה אנשים נתונים למעקב. הוא האשים את התנועה בהפצת טענות שווא כדי להסית לשנאה נגד המדינה, בהשוואות "אבסורדיות" לנאצים ובהכחשת שואה.

ראש שירותי המודיעין במדינה, ביטה בובה, אמר כי כמה ממנהיגי הקבוצה הם חלק מתנועת הימין הקיצוני "רייכסבורגר", המסרבת להכיר במדינה הגרמנית המודרנית ומאמינה בהמשך קיומו של "הרייך הגרמני". ב"קוורדנקן 711" לא הגיבו להודעה של הרשויות, אך בעבר דחו את האשמות דומות בדבר קשריהם לגורמים קיצוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה של מתנגדי הגבלות הקורונה יחד עם הימין הקיצוני בברלין. משטרה משתמשת בזרנוקי מים. 19 בנובמבר 2020. רויטרס
המשטרה מפזרת הפגנה של מתנגדי הגבלות בברלין, בחודש שעבר/רויטרס

בחודש שעבר השתמשה המשטרה בזרנוקי מים כדי לפזר אלפי מפגינים בברלין שמחו על הגבלות הקורונה. בעוד שרוב אזרחי גרמניה מסכימים להגבלות שהוטלו בגל השני של המגיפה, המתנגדים אומרים שהן פוגעות בזכויות האזרחים. ביממה החולפת נרשם מספר שיא של מתים, 590, ובסך הכול 19,932 מתו מאז פרוץ המגיפה.

מרקל: החיסונים לא ישפיעו מידית, החורף יהיה קשה

בנאום נרגש באופן חריג לגישתה המאופקת, מרקל התייצבה לצד קריאות המומחים להטלת סגר מלא, שיכלול סגירת חנויות לאחר חג המולד. היא התריעה בפני המחוקקים כי החיסונים לא יובילו לשינוי מידי, וכי החורף הקרוב יהיה קשה.

גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, נמצאת בסגר חלקי זה שישה שבועות. הברים והמסעדות סגורים, אך החנויות ובתי הספר נותרו פתוחים. המהלכים הובילו לעצירת הגידול האקספוננציאלי, אך שיעורי ההדבקה נותרו גבוהים. בנאומה, אמרה מרקל שמנהיגים אזוריים צריכים לפעול על פי ההנחיות הקוראות לאנשים לצמצם את המגע שלהם עם אנשים אחרים.

"יהיה טוב להתייחס ברצינות למה שהמדענים אומרים לנו", אמרה. "לא נוכל לחסן כל כך הרבה אנשים ברבעון הראשון של 2021 - שהוא רבעון החורף - כדי שנראה שינוי משמעותי".

על פי המערכת הפדרלית של גרמניה, הכוח להטיל מגבלות מוטל על ממשלות אזוריות. מרקל דחפה זה מכבר להגבלות קשות יותר, שחלק ממנהיגי מדינות המחוז התנגדו להם, במיוחד אלה באזורים שנפגעו פחות מהמגיפה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נושאת נאום בפני הפרלמנט בו היא מבקשת לאשר הגבלות נוספות למאבק בנגיף הקורונה לקראת החגים. 9 בדצמבר 2020.. רויטרס
"גישתנו שונה מזו של מדינות שנראות יכמו דיקטטורות". מרקל בנאומה בפרלמנט, אתמול/רויטרס

הליאופולדינה, גוף ייעוץ מדעי רשמי, המליץ שחופשות חג המולד בבתי הספר יחלו מוקדם יותר מהמתוכנן ושהחנויות יסגרו לפחות עד ה-10 בינואר, זאת על מנת לצמצם את האפשרות לעלייה בתחלואה עקב מפגשי משפחות בחג המולד.

מרקל אמרה שעל בתי הספר להאריך את חופשות החגים עד 10 בינואר או להציע שיעורים מקוונים עד לתאריך זה. היא הזהירה כי המגיפה "מסדרת מחדש" את הכלכלה העולמית, כשמדינות באירופה סובלות מפגיעה כלכלית חמורה יותר מאשר מדינות אחרות, במיוחד באסיה.

הקנצלרית הגנה על גישתה של גרמניה מפני מבקרים הטוענים שהרשויות היו צריכות לנקוט באגרסיביות רבה יותר בכל הקשור בסגרים, ואמרה כי גישתם הליברלית היא בהכרח שונה מזו של מדינות ש"נראות יותר כמו דיקטטורות". מרקל פנתה בלהט לפרלמנט ואמרה כי "ההנאה שבשתיית יין חם החג המולד היא קצרת טווח אם זו תוביל למקרי מוות רבים ונוספים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully