וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה הכריזה על סגר חלקי של חודש; נשיא מועצת אירופה: "המצב חמור"

עודכן לאחרונה: 28.10.2020 / 21:49

הקנצלרית מרקל הכריזה על "מצב חירום" במדינה, והטילה שורת הגבלות חדשות יחד עם חבילת סיוע לעסקים בסך 10 מיליארד אירו. בשוויץ הממשלה התכנסה בכדי לשקול החמרת תקנות, וברוסיה מניין החולים נוסק וסגנית רה"מ מודה: "המצב ממשיך להתדרדר"

בווידאו: הפגנות הקורונה מתרחבות באיטליה/צילום: רויטרס

גרמניה מתכננת לסגור את המסעדות והברים החל מהשבוע הבא. זאת בזמן שההגבלות החלקיות שהטילו בשבועות האחרונים כדי לעצור את הגל השני לא הצליחו לשטח את העקומה, ועתה הן שוקלות החמרה נוספת בצעדי הבלימה. אירופה מתקרבת לחורף כשמספרי הנדבקים והמתים ממשיכים לעלות בהתמדה ברחבי היבשת.

גרמניה הכריזה על מצב חירום למשך חודש, הכולל סגירת מסעדות, מכוני כושר ובתי קולנוע כדי לעצור את ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה במדינה, המסכן את מצב העומס בבתי החולים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבהירה כי "עלינו לפעול כעת". לטענתה, המפתח לנטרול המצב "החמור מאוד" הוא צמצום המגעים בין האנשים תוך הגבלת הנזק למשק.

התפרצות מגיפת הקורונה בבלגיה, 28 באוקטובר 2020. רויטרס
"אנחנו זקוקים לתכנון משמעותי". מעבדת קורונה בבלגיה/רויטרס

במהלך מצב החירום, מ-2 בנובמבר יוגבלו המפגשים הפרטיים לעשרה אנשים, לכל היותר משני משקי בית. מסעדות, ברים, תיאטראות, בתי קולנוע, בריכות וחדרי כושר ייסגרו והקונצרטים יבוטלו. בנוסף לכך, אירועי ספורט מקצועיים יתאפשרו רק ללא צופים. אנשים יתבקשו לא לערוך מסיבות פרטיות, והלינה במלונות תתאפשר רק בנסיעות עסקים הכרחיות.

עם זאת, בתי הספר ומעונות היום יישארו פתוחים, וכך גם החנויות, כל עוד הם מקפידים על כללי הריחוק החברתי וההיגיינה. הכללים הארציים מחליפים צעדים אזוריים מבלבלים שננקטו עד כה. מרקל הוסיפה כי בעקבות הטלת ההגבלות, תינתן גם חבילת סיוע בסך 10 מיליארד אירו לחברות שנאלצו לסגור חלק ממכירותיהן במהלך ההשבתה. חברות קטנות יותר, המעסיקות עד 50 עובדים, יקבלו 75% מההכנסות של השנה הקודמת במהלך חודש נובמבר.

גרמניה, שזכתה לשבחים על המספרים הנמוכים בהשוואה ליתר המעצמות במהלך הגל הראשון, חווה זינוק מהיר יותר מהצפוי במספר המקרים החדשים. ביממה האחרונה, נוספו 11,409 נדבקים ל-449,275. ברלין רוצה להימנע מסגר כללי שני אחרי שהראשון הסב נזקים כלכליים כבדים.

עוד בוואלה!

הגל השלישי של הקורונה כבר הכה בארה"ב. זה מה שזה אומר

לכתבה המלאה
אנשים עוטים מסיכות בפריז, 27 באוקטובר 2020. AP Photo/Thibault Camus, AP
העוצר הלילי לא עזר. אנשים עוטים מסיכות בפריז, אתמול/AP, AP Photo/Thibault Camus

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון, שמצוי בעיצומה של מלחמה דיפלומטית עם טורקיה והעולם המוסלמי בשל הגנתו על איוריו של הנביא מוחמד, יישא הערב נאום לאומה. הסגר החדש, שאמור להתחיל מיום חמישי בחצות, יהיה מקל יותר מזה שהוטל למשך חודשיים בחודש מרץ. בתי הספר יישארו פתוחים. עד היום הטילה צרפת עוצר לילי על הערים הגדולות במדינה, כולל על פריז, לפני שבועיים, אך נתוני התחלואה הורעו מאז.

שבדיה, שהאסטרטגיה המקלה שלה להתמודדות עם המגיפה זכתה לתשומת לב עולמית, רשמה בתחילת השבוע 1,870 מקרים חדשים של הנגיף, הכמות היומית הגבוהה ביותר מתחילת המגיפה. בשיא הקודם, שנרשם בסוף יוני, אובחנו 1,698 מקרים יומיים, מסוכנות הבריאות השבדית נמסר כי השיא שהיה בחודשי האביב היה ככל הנראה גבוה בהרבה, אך לא נרשם בגלל חוסר בבדיקות באותה עת.

פועלים מחטאים קרון רכבת בשבדיה. 28 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
פועלים מחטאים קרון רכבת בשבדיה/AP, אי-פי

בשבדיה אירעה עלייה מתמדת במקרים חדשים בשבועות האחרונים, אם כי התחדשות המחלה הגיעה מאוחר יותר מאשר ברוב אירופה, אך עם זאת, התפרצויות באזורים מסוימים גרמו לרשויות להחמיר שם את המלצות הריחוק החברתי, צעד שננקט למשל בעיירה סקאנה, בדרום הרחוק של שבדיה.

אנדרס טגנל, האפידמיולוג הראשי של שוודיה, אמר כי העלייה במקרים מתחילה להשפיע על מערכת הבריאות במדינה. "אנו רואים עלייה קטנה אך משמעותית בכל שבוע במספר המקרים המועברים לטיפול נמרץ", אמר במסיבת עיתונאים. "גם בשוודיה אנחנו מתחילים להתקרב לנקודה קריטית".

בכל זאת, המועצה הלאומית לבריאות ורווחה אמרה כי מצב הבריאות עדיין נמצא בשליטה, גם אם מספרי החולים עולים. "יכולת הטיפול הנמרץ שלנו נותרה טובה מאוד, עם 27% פנויים", אמרה אירן נילסון קרלסון, יועצת בכירה בתחום בריאות הציבור ברשות הבריאות והרווחה במדינה.

בניגוד לנתונים אלו, מספר מקרי המוות החדשים מהקורונה נותר נמוך יחסית, ובסך הכל מתו בשבדיה 5,918 מקרי מוות. מספר המתים בשבדיה לנפש גבוה פי כמה משכנות נורדיות אחרות, אך נמוך מכמה מדינות אירופיות גדולות יותר, כמו ספרד ובריטניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה ובכירי הממשלה. 28 באוקטובר 2020. רויטרס
מצב קריטי. פוטין בפגישה עם בכירי הממשלה, היום/רויטרס

נשיא מועצת אירופה, שארל מישל, אמר כי המצב ביבשת "חמור ומעורר דאגה" ועל הגוש צריך להיות יעיל יותר במדיניות הבדיקות, איתור הנדבקים, החיסונים והבידודים. "אנחנו זקוקים לתכנון משמעותי, אחרת נהיה בסגרים כל הזמן בחודשים הקרובים, אמר בריאיון לעיתון האיטלקי לה סטמפה. לדבריו, "אנחנו צריכים להיות יעילים יותר ביירוט (הנגיף) לפני שאזרחים מדביקים אחד את השני".

על רקע ההפגנות באיטליה ובמדינות אחרות נגד ההגבלות החדשות של הגל השני, מישל אמר כי יש צורך בשיתוף פעולה כדי לצמצם את "ההשלכות הכלכליות והחברתיות השליליות" של המגיפה. הוא הוסיף כי האזור צריך להיות מוכן להגעת החיסונים. "זה לא יהיה שלב קל לניהול", הדגיש.

בצ'כיה, אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים בגל השני שכבר נמצא בסגר, נרשם היום שיא יומי של 15,663 מקרים. 284,033 אובחנו חיוביים לווירוס מתחילת המגיפה, ו-2,547 מתו.

מחלקת קורונה בבית חולים בג'נבה, שווייץ. 27 באוקטובר 2020. רויטרס
מחלקת קורונה בבית חולים בג'נבה, אתמול/רויטרס

גם ברוסיה רמת התחלואה מוסיפה לעלות עם התפשטות המגיפה. סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה אמרה במהלך פגישה של בכירי הממשלה עם הנשיא ולדימיר פוטין כי "מצב הקורונה ברוסיה ממשיך להתדרדר".

לדברי גוליקובה, "המצב קריטי ב-16 אזורים ברוסיה, שבהם מיטות האשפוז היו ביותר מ-90% תפוסה". משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי ישלח חובשים צבאיים לאזור הרי אורל, שם נרשם זינוק במניין המקרים החדשים בעקבות התפרצות. הרופאים במחוז הגישו פניה רשמית לנשיא בבקשה לעזרה.

בשווייץ, שחווה התפרצות מואצת בימים האחרונים, מספר המאובחנים בנגיף עלה היום ב-8,616. הממשלה התכנסה מוקדם יותר כדי לשקול את החמרת ההגבלות, במטרה להאט את קצב התפשטות הנגיף.

יותר מ-400 מתים באיראן, סוף לסגר השני במלבורן

גם מחוץ לאירופה המצב לא קל. איראן דיווחה היום על 415 מתים מהנגיף, שיא יומי חדש שהעלה את סך המתים מהמגיפה ברפובליקה האסלאמית ל-33,714. אלו הנתונים הגבוהים ביותר במזרח התיכון, ומהגבוהים ביותר בעולם, עם יותר מ-558 אלף נדבקים.

מנגד, במלבורן שבאוסטרליה חוגגים את סיום הגל של הנגיף ויציאה מסגר של כמעט ארבעה חודשים - הארוך ביותר במדינה. היום הוסרו ההגבלות והברים, המסעדות והחנויות נפתחו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully