וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות הקורונה מתרחבות באיטליה: "חירות, חירות, חירות"

27.10.2020 / 9:26

בערים טורינו ומילאנו שבצפון העשיר נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים, וכמה חנויות נבזזו. בעוד שלסגר הראשון בתחילת המגיפה צייתו האיטלקים, מגבלות הגל השני נתקלות בהתנגדות גוברת. הממשלה הבטיחה לפצות עסקים שנפגעו מההגבלות

בווידאו: הפגנות הקורונה מתרחבות באיטליה/צילום: רויטרס

הפגנות נגד הגבלות הקורונה התפשטו אמש (שני) ברחבי איטליה, ובשתי ערים מרכזיות בצפון המדינה - טורינו ומילאנו - נרשמו מעשי אלימות.

עדי ראיה אמרו כי כמה חנויות יוקרה, כולל של רשת גוצ'י, נבזזו במרכז טורינו, בזמן שצעירים יצאו לרחובות אחרי רדת החשיכה, הדליקו זיקוקים ואבוקות. המשטרה הגיבה בירי של גז מדמיע בניסיון להשיב את הסדר לעיר, בירת מחוז פיימונטה העשיר.

במילאנו, בירת מחוז לומברדיה השכן, שהוכה קשות על ידי המגיפה, נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים. "חירות, חירות, חירות", צעקו המפגינים בזמן שהתעמתו עם שוטרים במרכז העיר.

בראשון, הודיעה הממשלה על סגירת ברים ומסעדות בשעה 18:00 והשביתה מכוני כושר, בתי קולנוע ובריכות שחייה על מנת לעצור את הגל השני של הווירוס שמתפשט ברחבי המדינה. כמה מחוזות, בהם לומברדיה ופיימונטה, הטילו עוצר לילי.

הפגנות במילאנו ובטורינו (צילום: רויטרס, אי-פי)

AP

עסקים קטנים רבים, שכבר ניזוקו קשות בסגר הכללי שהוטל במרץ ובאפריל, מזהירים כי ההגבלות החדשות עלולות להוביל אותם לפשיטת רגל.

בעוד שלסגר הראשון האיטלקים צייתו ללא מחאה, הסבב השני של ההגבלות נתקל בהתנגדות. מפגינים יצאו בין היתר לרחובות הערים טרביזו, טרייסטה, רומא, נאפולי, פאלרמו וקטניה.

הממשלה, המבקשת להרגיע את הרוחות, הבטיחה להציג חבילת פיצויים לעסקים שנפגעו מההגבלות החדשות.

אחרי שנדמה היה שהגל השני לא מכה קשה באיטליה בניגוד למדינות אחרות באירופה, מאז תחילת החודש שיעור הנדבקים עולה במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully