וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנה נגד הגבלות הקורונה ברומא, מרקל: "צמצמו מגע"

200 פעילי ימין קיצוני השליכו אבוקות וזיקוקים על שוטרים בבירת איטליה. אחרי שיא של עשרת אלפים נדבקים, הקנצלרית קוראת להפחית את ההתקהלויות. בצרפת מרחיבים את העוצר הלילי, וספרד כבר עם יותר ממיליון נדבקים. ארגון הבריאות העולמי מזהיר: "אנחנו בצומת קריטי"

בווידאו: עימותים בהפגנה נגד הגבלות הקורונה ברומא/צילום: רויטרס

כ-200 פעילי ימין קיצוני התעמתו הלילה (ראשון) עם שוטרים ברומא במחאה על הגבלות חדשות שהוטלו במסגרת המאבק בגל השני של נגיף הקורונה, בדומה למדינות אחרות ביבשת העומדות בפני עלייה בתחלואה.

המפגינים ברומא, שעטו מסיכות, השליכו אבוקות וזיקוקים לעבר השוטרים אחרי ההכרזה על עוצר חדש בבירת איטליה. שבעה מפגינים נעצרו, יממה אחרי שמאות אנשים הציתו פחי אשפה והשליכו חפצים בוערים לעבר שוטרים בנאפולי שבדרום איטליה.

איטליה נקלעה למיתון הקשה ביותר מאז תום מלחמת העולם השנייה אחרי שבמשך חודשיים סגרה את המדינה, בשל אחת מהתפרצויות הקורונה החמורות ביותר ביבשת. הרשויות באיטליה, כמו במדינות אחרות באירופה, מנסות לאזן בגל השני בין הצורך לעצור את התפשטות הנגיף פעם נוספת לבין הניסיון למנוע מכה כלכלית קשה יותר, לאור הנזקים הכבדים שהסב הגל הראשון.

הפגנות דומות נגד הגבלות הקורונה נרשמו בימים האחרונים בכמה מדינות ביבשת, בין היתר בספרד, בשוויץ ובצ'כיה.

עימותים ברומא נגד הגבלות שהטילה ממשלת איטליה לצורך המאבק בנגיף הקורונה, 24 באוקטובר 2020. Guglielmo Mangiapane, רויטרס
עימותים בין מפגינים לשוטרים ברומא, הלילה/רויטרס, Guglielmo Mangiapane

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מגידול אקספוננציאלי במספר הנדבקים, שיאיים על יכולות מערכות הבריאות להתמודד עם הגל השני במדינות שכבר הצליחו להשתלט על הווירוס אחרי ההתפרצות של האביב. ואולם, כעת התושבים ממושמעים פחות להנחיות הריחוק החברתי וזועמים על מצבם הכלכלי, ורוב המדינות נמנעות בשלב זה מחזרה לסגר שני ומקיף.

אחרי שאתמול נרשמו עשרת אלפים נדבקים ביום בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה: "הוראת השעה היא לצמצם מגע, ולהיפגש עם כמה שפחות אנשים".

עוד בוואלה!

הכפרים של אירופה מתרוקנים מתושבים, ומקבלים בזרועות פתוחות מהגרים

לכתבה המלאה

בפולין, הנשיא אנדז'יי דודה הצטרף לשורת מנהיגים אחרים בעולם שנדבקו בווירוס, בזמן ששיעור החולים החדשים רושם שיא. דודה בן ה-48 אמר כי מצבו טוב וכי הוא ממשיך בעבודתו.

בספרד נחצה רף מיליון הנדבקים, וצרפת הרחיבה את העוצר הלילי לאזורים נוספים שבהם חיים כ-46 מיליון איש, כשני שלישים מהאוכלוסייה כולה, אחרי שיא של 45 אלף מאובחנים ביממה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת ממשלה, 21 באוקטובר 2020. Markus Schreiber, רויטרס
"הוראת השעה היא לצמצם מגע". מרקל בישיבת ממשלה/רויטרס, Markus Schreiber

גם קולומביה הצטרפה למועדון המפוקפק של מדינות עם יותר ממיליון נדבקים בנגיף, שגבה את חייהם של 1.1 מיליון איש בעולם מאז זוהה לראשונה בווהאן שבסין בסוף השנה החולפת. יותר מ-42 מיליון איש נדבקו ברחבי העולם, והחשש הוא שהחורף המתקרב בחצי הכדור הצפוני יחמיר את המצב. ארגון הבריאות העולמי אמר כי אזור זה נמצא ב"צומת קריטי".

בארצות הברית, שבה מספר המתים והנדבקים הוא הגבוה ביותר בעולם, הנגיף הוא הסוגייה המרכזית בבחירות לנשיאות, שמגיעות לישורת האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully