וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 7 חודשים: התפרצות קורונה במחוז המוסלמי בסין, מיליונים ייבדקו

26.10.2020 / 12:24

137 מקרים אסימפטומטיים אובחנו בשינג'יאנג ביממה, המספר הגבוה ביותר בסין מאז אפריל. מקור ההדבקה הוא במפעל טקסטיל, שם אובחנה נערה בת 17. 4.75 מיליון איש עוברים בדיקות קורונה במבצע שאמור להסתיים כבר מחר

בווידאו: התפרצות קורונה במחוז שינג'יאנג בסין/צילום: רויטרס

סין דיווחה היום (שני) על המספר הגבוה ביותר של נדבקים חדשים בנגיף הקורונה זה כמעט שבעה חודשים, לאחר שאותר מוקד הדבקה הקשור למפעל טקסטיל במחוז שינג'יאנג שבצפון-מערב המדינה. במחוז מתגורר המיעוט האויגורי המוסלמי, שנשלח למחנות כליאה על ידי המשטר הקומוניסטי.

רשויות הבריאות מצאו אתמול 137 מקרים א-תסמיניים במהלך המבצע לבדיקה של 4.75 מיליון בני אדם באזור קשגר, שאמור להסתיים כבר מחר. המבצע יצא לדרך אחרי שעובדת מפעל בת 17 אובחנה חיובית לווירוס ללא תסמינים ביום שבת. לא ברור כיצד היא נדבקה, אך בסוכנות הידיעות הרשמית שינחואה דווח כי כל המקרים החדשים קשורים למפעל בגדים אחר שבו עובדים הוריה של הנערה. עם זאת, ההורים לא יצאו חיוביים לנגיף.

שיא של 7 חודשים: התפרצות קורונה במחוז שינג'יאנג בסין, מיליונים ייבדקו 
26.10.20. רויטרס
נאבקים בכל מוקד הדבקה. בדיקות בשינג'יאנג, היום/רויטרס

הנערה אובחנה חיובית במהלך בדיקות שבועיות שגרתיות בשינג'יאנג, שלפי שינחואה עוברות קבוצות מפתח. לא ברור מי משתייך לקבוצות הללו ומדוע היא נבדקה. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, המאמצים לאיתור מקור ההתפרצות נמשכים.

בסך הכול, נרשמו ביממה החולפת 20 נדבקים חדשים ו-161 מקרים א-תסמיניים ברחבי סין. מספר המאובחנים האסימפטומטיים היה הגבוה ביותר מאז שהחלה סין לדווח עליהם ב-1 באפריל.

היקף ומהירות הבדיקות בעיר הם חלק מהמדיניות הסינית להילחם בתקיפות בכל מוקדי התפרצות חדשים, כולל אחד שהתגלה החודש בעיר צ'ינגדאו. על אף שמספר המקרים החדשים ירד בחדות ברחבי סין מאז השיא בפברואר, הממשלה חוששת מגל חדש ונרחב.

בעוד שרוב העולם ממשיך להיאבק בהתפרצויות קשות ומטיל סגרים חדשים, המפלגה הקומוניסטית מנסה להציג עסקים כרגיל ולשדר ניצחון על הנגיף. מאז שהתגלה לראשונה בעיר ווהאן בסוף השנה שעברה, מספר הנדבקים הרשמי בסין עלה ל-85,810, ואילו מספר המתים נותר ללא שינוי 4,634. במערב מאמינים כי סין מטייחת את מספר החולים והמתים האמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully