וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצהרותיה, סין רק מרחיבה את מחנות המעצר למוסלמים

דוח שחיבר מכון מחקר אוסטרלי העלה כי מספר המרכזים בשינג'יאנג, שלטענת סין "מכשירים" את התושבים לעבודה ונאבקים בקיצוניות, גבוה ב-40% יותר מההערכות הקודמות. חלק מהמתקנים החדשים הם תחת אבטחה כמו של בתי כלא. כמיליון אויגורים מוחזקים באותם מרכזים

בווידאו: סין מוחה נגד חוק האויגורים שעבר בקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

סין הרחיבה את רשת מחנות המעצר של המיעוט האויגורי המוסלמי, למרות הצהרותיה שהיא צמצמה את מערכת ה"חינוך מחדש" שלה - כך עולה מדוח חדש של המכון האוסטרלי למדיניות אסטרטגית. לפי הדוח, יש 380 מתקנים חשודים במחוז שינג'יאנג, כ-40% יותר מההערכות הקודמות.

סין טוענת שהיא נלחמת בעוני והקיצוניות הדתית בשינג'יאנג שבמערב המדינה, אך ארצות הברית השוותה את אותם מרכזים למחנות ריכוז. ארגוני זכויות אמרו כי לפחות מיליון איש הוחזקו במרכזי המעצר האלו.

הדוח זיהה יותר ממאה מחנות שלא היו מוכרים קודם לכן, בהתבסס על ניתוח תמונות לווין, עדי ראייה, דיווחים בכלי התקשורת ומסמכים רשמיים. בדוח נכתב כי יותר מ-60 אתרים הוקמו בין יולי שעבר ליולי האחרון, ו-14 נוספים נמצאים בשלבי הקמה.

מגדל שמירה בסמוך למחנה מעצר של אויגורים, שינג'יאנג, סין, מאי 2019. AFP, GettyImages
אחד ממחנות המעצר בשינג'יאנג/GettyImages, AFP

מחבר הדוח, ניית'ן רוסר, אמר כי כמחצית מהמרכזים החדשים הם תחת אבטחה הדוקה יותר, מה שעשוי להצביע על מעבר למתקנים בסגנון של בתי כלא.

"הממצאים של המחקר סותרים את טענותיהם של גורמים רשמיים בסין כי כל 'החניכים' מאותם מרכזי הכשרה מקצועית לכאורה 'סיימו' את לימודיהם בסוף שנת 2019", אמר. "במקום זאת, המידע הזמין מראה על כך שעצירים רבים המוחזקים ללא משפט ברשת 'החינוך מחדש' העצומה של שינג'יאנג מואשמים כעת באופן רשמי ונכלאים במתקנים מאובטחים יותר, כולל בתי כלא שזה עתה נבנו או הורחבו, או שהם נשלחו למתחמי מפעלים סגורים לצורך עבודות כפייה". עם זאת, בדוח ציינו כי הגדרות והחומות סביב כ-70 מחנות הוסרו.

אחרי פרסום הדוח, העיתון גלובל טיימס שבשליטת ממשלת סין דיווח כי נאסר על כניסתם של קלייב המילטון ואלכס ג'וסקה, שהשתתפו בחיבור הדוח, לשטח המדינה.

בייג'ינג ספגה גינויים בינלאומיים על בהפעלת מחנות המעצר של המיעוטים המוסלמים, וארצות הברית הטילה סנקציות על בכירים סינים וחסמה בתחילת החודש יצוא של מוצרים מסוימים שלדבריה היו תוצר של "עבודת כפייה". השבוע פורסם תחקיר ברויטרס שלפיו המשטר הקומוניסטי מיישם תכנית דומה גם בטיבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully