וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משנה מפרוץ המגיפה: מניין המתים מקורונה בארה"ב עבר את ה-400 אלף

20.1.2021 / 5:23

במקביל לחילופי הממשל בין טראמפ לביידן, נרשם בארה"ב שיא מפוקפק נוסף במגיפה. למרות הגעת החיסונים, מומחים מאוניברסיטת וושינגטון צופים שמספר המתים עלול להגיע לחצי מיליון בני אדם עד לחודש מאי

בווידאו: ביידן מציג תכנית סיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עבר אתמול (שלישי) את ה-400 אלף, בשעות האחרונות של הנשיא דונלד טראמפ בתפקיד, לאחר שהתייחסותו למשבר נשפטה על ידי מומחי בריאות הציבור ככישלון צורב. סך כל המתים במגיפה, כמעט שווה למספר האמריקנים שנהרגו במלחמת העולם השנייה.

בשנת 2019, לשם השוואה, מתו כ-409 אלף בני אדם משבץ מוחי, אלצהיימר, סכרת, שפעת ודלקת ריאות. נתוני התמותה האלו מגיעים כשהמגיפה עדיין לא הסתיימה. למרות הגעתם של החיסונים, שיכולים לשים קץ להתפשטות הנגיף, מומחים מאוניברסיטת וושינגטון צופים שמספר המתים עלול להגיע לחצי מיליון בני אדם עד 1 במאי.

רוקחת מכינה חיסונים נגד קורונה לתושבי בית אבות בהארלם בניו יורק. 15 בינואר 2021. AP
רוקחת מכינה חיסונים נגד קורונה לתושבי בית אבות בהארלם/AP

במקביל לתכנית של ממשל טראמפ לפיתוח והפצה של החיסונים נגד הנגיף, זלזל טראמפ עצמו בסכנת הקורונה, לעג לעטיית מסיכות, קידם טיפולים לא מוכחים ולא בטוחים, פיטר מומחים מדעיים והביע מעט מאוד חמלה כלפי הקורבנות. אפילו ההתמודדות שלו עצמו עם הנגיף השאירה את התנהלותו כמעט ללא שינוי.

"אנו מתאבלים על כל חיי האדם שאבדו למגיפה הזו, ובזכות הנהגתו של הנשיא, הבאנו לפיתוחם של כמה חיסונים בטוחים ויעילים בזמן שיא, דבר שרבים אמרו שלעולם לא יקרה", אמר דובר הבית הלבן ג'אד דיר.

בניין האמפייר סטיי בניו יורק מואר באדם לזכר חללי הקורונה בארה"ב. 19 בינואר 2021. AP
בניין האמפייר סטייט בניו יורק מואר באדום לזכר המתים במגיפה/AP

במקביל לכניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לתפקידו, ארצות הברית הגיעה לציון הדרך של 400 אלף מתים בתוך קצת פחות משנה. מקרי המוות הראשונים הידועים מהנגיף בארצות הברית היו בתחילת פברואר 2020, שניהם במחוז סנטה קלרה בקליפורניה.

בעוד שספירת המתים מבוססת על נתונים שסופקו על ידי סוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם, ההערכה היא שמספר המתים האמיתי גבוה משמעותית, בין השאר בגלל בדיקות לא מספקות ומקרים שיוחסו באופן לא מדויק לגורמים אחרים בשלב מוקדם של המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully