וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הפכה למדינה הראשונה בעולם עם יותר מ-10 מיליון נדבקים בקורונה

עודכן לאחרונה: 9.11.2020 / 8:02

יממה אחרי נאום הניצחון של הנשיא הנבחר, עוד שיא עגום נשבר במדינה, שחווה גל תחלואה שלישי. ביידן צפוי להכריז היום על חברי צוות המומחים שיזם למאבק במגיפה. מוקדי ההתפרצויות העיקריים - במערב התיכון ובטקסס

בווידאו: מיצג לזכר קורבנות הקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

בארצות הברית נחצה הלילה (שני) רף עשרת מיליון הנדבקים בנגיף קורונה - כך עולה מנתוני התחלואה במדינה, שהפכה לראשונה בעולם מאז פרוץ המגיפה בה נרשם מספר כזה של מאובחנים. השיא צויין בעיתוי עגום, כשהמדינה עדיין נמצאת בגל התחלואה השלישי, ובמצב פוליטי רגיש, כשנשיא המדינה דונלד טראמפ ממאן להכיר בתוצאות הבחירות. במקביל, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מבהיר כי המאבק בנגיף בעדיפות גבוהה מבחינתו, ויזם הקמת צוות מומחים.

בעשרת הימים האחרונים בלבד ארצות הברית דיווחה על כמיליון נדבקים חדשים - השיעור הגבוה ביותר מאז אובחן החולה הראשון במדינת וושינגטון, לפני 293 ימים.

שלשום, בפעם השלישית באותו השבוע, נשבר שיא הנדבקים היומי בנגיף, כש-131,420 בני אדם נמצאו חיוביים. זוהי הפעם הרביעית בתוך שבוע אחד שמאובחנים בארצות הברית יותר ממאה אלף נדבקים חדשים.

בדיקת קורונה באל פאסו, ארצות הברית, 27 באוקטובר 2020. רויטרס
בדיקת קורונה באל פאסו, באוקטובר/רויטרס

על פי הדיווח האחרון, במהלך השבוע החולף נדבקו בממוצע ביום בארצות הברית 105,600 בני אדם - זינוק של לפחות 29% בשיעור הנדבקים מהשבוע שקדם לו, ויותר מסכום הממוצעים בהודו ובצרפת - שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהנגיף באסיה ובאירופה.

גם מספר המתים מקורונה ברחבי המדינה עולה. בחמישי הוא חצה את רף אלף המתים ליום, ונשאר כך למשך יומיים - לראשונה מאז אוגוסט. מאז פרוץ המגיפה בארצות הברית, מתו בה יותר מ-237 אלף חולי קורונה.

במוקד ההתפרצות: המערב התיכון

האזור במדינה שנפגע באופן הקשה ביותר מהמגיפה הוא המערב התיכון, שם יחס המקרים לנפש הוא הגבוה ביותר. המדינות שנמצאות בראש רשימה זאת הן דקוטה הצפונית, דקוטה הדרומית, ויסקונסין, אייווה ונברסקה.

אילינוי מסתמנת עתה כמוקד התפרצות משמעותי, כשבשבוע האחרון אובחנו בה יותר מ-60 אלף נדבקים. רק בשבת, נרשמו 12,454 נדבקים חדשים במדינה - שיא נדבקים יומי חדש.

טקסס, בה אובחנו כ-10% מכלל המקרים בארצות הברית, היא המדינה שנפגעה הכי קשה במגיפה במונחים אבסולוטיים, כשבשבת היא חצתה את רף מיליון המקרים.

על פי הניתוח של סוכנות "רויטרס", המאובחנים במדינות הדרומיות מהוווים כמעט 43% מכלל הנדבקים בארצות הברית מפרוץ המגיפה, עם קרוב ל-4.3 מיליון מקרים.

סגר בעיר שיקאגו במדינת אילינוי שבארצות הברית, בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. 29 באוקטובר 2020. רויטרס
מוקד התחלואה החדש. סגר בשיקגו, אילינוי, בשל העלייה בתחלואה. לפני שבועיים/רויטרס

ברקע העלייה בתחלואה, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע שלשום כי כבר החל בגיבוש צוות המומחים שלו למאבק בהתפשטות הנגיף.

ביידן צפוי להכריז היום על רשימת תריסר חברי כוח המשימה החדש. רשת CNN דיווחה כי היא תובל על ידי ד"ר וויווק מרת'י, לשעבר המנתח הכללי הראשי של ארצות הברית, ראש מינהל המזון והתרופות לשעבר, ד"ר דיוויד קסלר, ומומחית האפידמיולוגיה ד"ר מרסלה נונז-סמית'. לפי הדיווח, הצוות אמור לפעול בינתיים במקביל לכוח המשימה הנוכחי שפועל של הבית הלבן, ועדיין לא ברור מה יהיה ממשק העבודה ביניהם.

ביידן הצהיר כי כשייכנס לבית הלבן יגדיל באופן משמעותי את מספר הבדיקות ואת מערך החקירות האפידמיולוגיות כדי לבלום את התפשטות המגיפה. היבט מרכזי בעניין זה הוא הבטחתו של ביידן לספק לציבור האמריקני גישה ללא עלות לבדיקות.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן לאחר ביקור בכנסיה בדלאוור, 8 בנובמבר 2020. רויטרס
הבטיח להגדיל את מספר הבדיקות ולחייב עטיית מסיכות. ביידן בדלאוור, אתמול/רויטרס

עקרונות מרכזיים נוספים בתכניתו של ביידן כוללים השקעה נוספת בפיתוח טיפולים במחירים סבירים, כמו גם חיסונים, שבשאיפה יופצו בחינם ברחבי ארצות הברית בתחילת השנה הבאה. ביידן הבטיח להשקיע 25 מיליארד דולרים למטרה זו.

עוד מתכוון ביידן להוביל, בשיתוף עם מושלים וראשי ערים, מדיניות המחייבת עטיית מסיכות בציבור, וידאג לציוד מגן מספק לעובדי בריאות. איגוד האחיות הלאמי העריך כי יותר מ-1,700 עובדי בריאות מתו מקורונה מאז פרוץ המגיפה.

ביידן שואף להנגיש לציבור מידע זמין ומהימן על המגיפה, להיאבק בפערים בשירותי הבריאות שניתנים למגזרים שונים בחברה האמריקנית, לשקם את היחסים עם ארגון הבריאות העולמי - אחרי פרישת ממשל טראמפ ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully