וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת משפחת סנדק שדרשה לעצור את חקירת המשטרה בפרשה

השופטים דחו את בקשת המשפחה וארגון 'חוננו', שטענו כי למשטרה אין סמכות להיות מעורבת בחקירה. בנוסף, הם מתחו ביקורת על כך שבמקביל לבקשה להעביר את התיק בלעדית למח"ש, הם דרשו בבית משפט אחר למנות שופט שיחקור את הפרשה, בשל חוסר אמונם במחלקה: "מדברים בשני קולות"

בווידאו: העליון דן בעתירה נגד חקירת המשטרה את מותו של אהוביה סנדק/מערכת וואלה! NEWS

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה שהגישו "חוננו" ומשפחתו של אהוביה סנדק, שדרש צו שיעצור את חקירת המשטרה בפרשה - בטענה שאין לה סמכות לחקור עבירה בה מעורבים שוטרים. השופטים יצחק עמית, יוסף אלרון ודוד מינץ קבעו כי משום שהשוטרים ונערי הגבעות שהיו ברכב עם סנדק אינם חשודים בביצוע העבירה כשותפים, אין מניעה להקמת צוות חקירה משותף למשטרה ומלח"ש, כפי שאכן נעשה.

"לא רק שאין דבר יוצא דופן בחקירת אירוע הן על ידי מח"ש והן על ידי המשטרה", כתב השופט עמית, "אלא שהדברים מקובלים ונוהגים בפרקטיקה. כאמור, העותרים טענו כי למשטרה אין סמכות לחקור את הפרשה, אך דומה כי ההיפך הוא הנכון ולמח"ש אין סמכות לחקור את החשודים-האזרחים בפרשה".

מחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים. 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מחאה על מותו של סנדק בירושלים/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

השופטים אף מתחו ביקורת על כך שבזמן שאתמול, בזמן שהתקיים דיון בעניין בבג"ץ, בו ביקשו חוננו ומשפחתו של סנדק להוציא את החקירה מידי המשטרה ולהעבירה למח"ש, הם ביקשו במקביל מבית משפט השלום למנות שופט שיחקור את הפרשה - כביכול בשל מחדלי חקירה של מח"ש וחוסר אמון בה.

"בזהירות הראויה אומר כי דומה שהעותרים מדברים בשני קולות", כתב השופט עמית. "במסגרת העתירה דנן מבקשים העותרים כי החקירה תיערך על ידי מח"ש, מאחר שאין להם אמון במשטרה, ומכלל לאו לגבי המשטרה אתה למד שיש להם אמון במח"ש".

אולם, הוסיף השופט עמית, "אך 'עוד זה מדבר וזה בא', מתברר כי בשעה שהעתירה נדונה לפנינו, הוגשה על ידי העותרים עצמם בקשה לבית משפט השלום למינוי חוקר סיבות מוות. מעיון בבקשה עולה כי העותרים מייחסים למח"ש ולעומדת בראשה שורה של מחדלים, וכפי שנכתב באותה בקשה 'המדינה הוכיחה כי המחלקה לחקירות שוטרים אינה מסוגלת לחקור את נסיבות מותו של הנער אהוביה ז"ל'... בשורה התחתונה, העותרים ביקשו מבית משפט השלום מינוי חוקר חקירת סיבות מוות לאור חוסר אמונם במח"ש, זאת בעודם עומדים בפנינו ומסבירים מדוע מח"ש היא הגוף שצריך לנהל את החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully