וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ריאיון: נעצר שוטר שהשתתף במרדף אחר אהוביה סנדק בחשד לשיבוש החקירה

10.1.2021 / 8:27

השוטר שהיה מעורב במרדף בו נהרג הנער בהתהפכות רכב נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים. בשבוע שעבר סגן ראש מח"ש האשים את מנהלת המחלקה ב"מחדלים שפוגעים קשות בעצם חקירת מותו". מנגד המשנה ליועמ"ש גיבה אותה. בארגון חוננו מסרו: "נקווה שזהו שינוי מגמה"

בווידאו: הפגנות המחאה על מות אהוביה סנדק/צילום: ארגון בצלמו

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה הבוקר (ראשון) לחקירה את אחד השוטרים שהיו מעורבים במרדף המשטרתי בו נהרג הנער אהוביה סנדק, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. השוטר נחשד בעבירה בעקבות ריאיון שנתן לתקשורת, ושוחרר בתנאים מגבילים. זאת, ברקע המחאות הנמשכות מיום המקרה בקריאה להקמת צוות בדיקה חיצוני וסגירת מחוז יהודה ושומרון של המשטרה.

עוד נמסר ממח"ש, כי העיתונאי קלמן ליבסקינד, שוזמן גם הוא לחקירה, "אינו חשוד בכל עבירה" ולא נחקר ככזה. "עדותו נתבקשה לצורך הבהרת עניין נקודתי שעלה בחקירת מח"ש, ובהמשך להתפתחות נוספת בחקירה עדות זו בינתיים איננה נדרשת עוד", נמסר בהודעת המחלקה. "עוד נעדכן כי השוטר שנחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט שוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים".

מארגון חוננו, נמסר כי עו"ד מנשה יאדו, המייצג את משפחתו של הנער, הגיש תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה נגד השוטרים המעורבים בפרשה. לטענת הארגון לתלונות צורפו "ראיות חותכות" לשיבוש החיקר. "נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים", אומרים בארגון חוננו.

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
הפגנות נערכות מדי יום. אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

בחוננו טענו עוד כי "צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק חמש שעות לאחר האירוע, ונחקרו שלושה ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. אנו בציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה".

"עד כה חקירת השוטרים הייתה רפה ולא מקצועית", הוסיפו. "נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש".

מחאה על מות אהוביה סנדק. מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"חקירת השוטרים הייתה רפה". מחאה על מות אהוביה סנדק מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע שעבר, סגן ראש מח"ש עו"ד משה סעדה, האשים את מנהלת המחלקה - עו"ד קרן בר מנחם - כי התנהלותה פגעה בחקירת מותו של אהוביה. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, ושנחשף על ידי העיתונאי אראל סגל, טען סעדה כי אירעו "מחדלים אשר ברור כי פוגעים קשות בעצם חקירת מותו של הקטין".

מנגד, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, גיבה את מנהלת מח"ש ודחה את הטענות בנוגע לחקירת השוטרים המעורבים במותו של הנער אהוביה סנדק. "החלטותיה של עו"ד בר-מנחם הינן החלטות מקצועיות וענייניות, אשר התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה, ובכל אנשי מח"ש, העושים עבודתם במקצועיות ובמסירות", כתב למברגר בתשובה לפניה של ארגון "חוננו".

הפגנה על מות אהוביה סנדק בצומת קדומים. 9 בינואר 2021. הלל מאיר, TPS
הפגנה על מות הנער בצומת קדומים, אמש/TPS, הלל מאיר

מארגון חוננו, המייצג את הנערים שהיו ברכב יחד עם אהוביה, נמסר אתמול כי ביום חמישי הצעירים מסרו לראשונה עדות במחלקה לחקירות שוטרים. "מדובר בעדויות משמעותיות לחקירה ולבירור האירוע, שכן הנערים היו עדי ראייה לכל האירוע, וכבר בסמוך לאירוע בבית החולים מסרו כי השוטרים הם שנגחו את רכבם", מסרו עורכי דינם של הנערים.

סנדק בן ה-16 נהרג לפני כשלושה שבועות בהתהפכות רכב בבנימין, על פי החשד בעת שהוא וחבריו ניסו להימלט משוטרים שרדפו אחריהם, לאחר שחשדו כי השליכו אבנים על כלי רכב פלסטיניים. מאז נערכות מדי יום הפגנות נגד מחוז יהודה ושומרון של המשטרה ברחבי הארץ.

מפגינים על מות אהוביה תוקפים שוטרים בחשמונאים

בווידאו: מפגינים על מות אהוביה סנדק תוקפים שוטרים בהתנחלות חשמונאים/מערכת וואלה! NEWS

אמש, מאות מתנחלים ופעילי ימין הפגינו במוקדים רבים ברחבי הארץ במחאה על מותו של הנער. בנתניה מחו כ-150 בני אדם מול ביתה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, וקראו לה להתפטר מתפקידה. במהלך ההפגנות נרשמו כמה תקריות אלימות כשמוחים ניפצו שמשת אוטובוס ליד גשר המיתרים בירושלים ודווח כי בצמתים ביהודה ושומרון אבנים הושלכו על רכבים פלסטיניים.

כמו כן, בהפגנה בהשתתפות עשרות בני אדם שנערכה בכניסה ליישוב חשמונאים בדרום השומרון, המשטרה עצרה מפגין בחשד שיידה אבנים וזיקוקים לעבר השוטרים. בתגובה למעצרו מוחים במקום זרקו אבנים לעבר השוטרים והסבו נזק לניידות המשטרה, וארבעה מהם נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים וגרימת נזק.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully