וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש פתחה בחקירת מותו של אהוביה סנדק; 4 שוטרים נחקרו באזהרה

בחקירה משותפת של מח"ש וימ"ר ת"א, נחקרו ארבעה שוטרים, ונגבו עדויות משוטרים נוספים. במסגרת החקירה, תינתן קדימות ברורה לפעולות החקירה שנדרשות על ידי מח"ש. בנוסף, מאות הפגינו עקב מותו של סנדק בי-ם, זה הערב הרביעי ברציפות. 12 פעילי ימין נעצרו

בווידאו: מחאה במטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק/צילום: רוני כנפו

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה פתחה בחקירת האירוע בבנימין, שבו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק, לאחר שרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי. במח"ש טוענים כי פעולות החקירה החלו כבר ברגע שבו קרה האירוע. חלקם של השוטרים באירוע נבדק ע"י מח"ש, בהתאם לסמכויותיה, ובמסגרת זו נחקרו אתמול (חמישי) ארבעה שוטרים באזהרה, ונגבו עדויות משוטרים נוספים.

האירוע כולו, על כלל החשדות העולים בו כלפי האזרחים החשודים, ובכלל כך חלקם בגרימת מותו של אהוביה נחקר על ידי המשטרה. לנוכח הממשקים בין החקירות, ביחס לשלב התאונה והתהפכות הרכב, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים להקים צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר תל אביב, אך החשדות המיוחסים לשוטרים נחקרים על ידי מח"ש.

עשרות מפגינים סמוך לצומת המטה הארצי ובמרכז ירושלים, במחאה על מותו של אהוביה סנדק, נער הגבעות שנהרג במהלך מרדף משטרתי השבוע. 24 בדצמבר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
14 נעצרו. עשרות מפגינים במרכז ירושלים, אמש/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במח"ש הבהירו כי ההחלטה על חקירת האירוע בכללותו במסגרת צח"מ משותף, נבעה מטעמי קידום החקירה וייעולה, מאחר שיש היבטים באירוע בהם חשודים אזרחים ושוטרים, כשיש צורך למצות את שני כיווני החקירה ולא ניתן להפריד באופן מלאכותי בין האירועים. המשנה לפרקליט המדינה הנחה כי במסגרת חקירת הצח"מ, תינתן קדימות ברורה לפעולות החקירה שנדרשות על ידי מח"ש לצורך חקירת החשד כלפי השוטרים.

עוד בוואלה!

"אי אפשר לדעת מי נהג": החשודים במרדף המשטרתי ישוחררו למעצר בית

לכתבה המלאה

בתוך כך, המשטרה עצרה אתמול 12 פעילי ימין שהפגינו סמוך לצומת המטה הארצי בירושלים במחאה על מותו של סנדק. זה הערב הרביעי ברציפות שהפעילים מפגינים סמוך למטה המשטרה ובמרכז העיר ירושלים. לטענת המפגינים, אחד מהעצורים נפצע במהלך מעצרו. כבכל אחד מהערבים הקודמים שבהם הפגינו, חסמו המוחים את צומת המטה הארצי, כולל את תנועת הרכבת הקלה, והחלו בצעדה לכיוון מרכז העיר. בהפגנה אמש נעצרו 14 מפגינים.

מוקדם יותר, הורה בית משפט השלום בבת ים לשחרר למעצר בית את ארבעת החשודים ששהו ברכב עם אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי ביום שני בשומרון. עם זאת, ימ"ר תל אביב הגישה עיכוב ביצוע על ההחלטה. במשטרה ניסו להאשים את החשודים בגרימת מוות ברשלנות, אך השופטת ליעד שגב דחתה זאת. היא קבעה כי הארבעה ישלחו למעצר בית עד לסוף החודש הנוכחי.

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
4 שוטרים נחקרו באזהרה. אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

לבסוף המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים בגין עבירות של יידוי אבנים, עבירה של הימלטות מהמשטרה, עבירה של נסיעה פוחזת, ולאחר שרכבם של החשודים התהפך, הם אף נמלטו מהמקום. לאחר שהחשודים הבגירים נעצרו במקום, הם נשאלו לגבי הימצאותו של אדם נוסף והעדיפו לא למסור מידע, ולכן הם חשודים בגרימת נזק ברשלנות.

מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה כי תחילתו של האירוע בחשד לפיו מספר חשודים השליכו אבנים על פלסטינים, בכביש סמוך לגוש עציון. לאחר שהבחינו בניידת משטרה, החלו החשודים להימלט. במהלך מרדף משטרתי, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים. רכבם של החשודים התהפך והמנוח מצא את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully