וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לדעת מי נהג": החשודים במרדף המשטרתי ישוחררו למעצר בית

24.12.2020 / 18:35

בית משפט השלום בבת ים מתח ביקורת על המשטרה וקבע כי "אין בחומר הראיות העומד לפניי להצביע על מסוכנות מי מן החשודים". בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי נהג הרכב נסע ללא רישיון, אך כי לא ניתן לקבוע את זהות הנהג. ימ"ר ת"א הודיעו כי יגישו ערעור על ההחלטה

בווידאו: מחאה במטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק/צילום: רוני כנפו

בית משפט השלום בבת ים הורה לשחרר היום (חמישי) למעצר בית את ארבעת החשודים ששהו ברכב עם אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי ביום שני בשומרון. עם זאת, ימ"ר תל אביב הגישה עיכוב ביצוע על ההחלטה.

במשטרה ניסו להאשים את החשודים בגרימת מוות ברשלנות אך השופטת ליעד שגב דחתה זאת. היא קבעה כי הארבעה ישלחו למעצר בית עד לסוף החודש הנוכחי.

אנשי ימ"ר ש"י בכניסה למחלקה לחקירות שוטרים 24 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
אנשי ימ"ר ש"י בכניסה למחלקה לחקירות שוטרים, היום/אתר רשמי, -

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים בגין עבירות של יידוי אבנים, עבירה של הימלטות מהמשטרה, עבירה של נסיעה פוחזת, ולאחר שרכבם של החשודים התהפך, הם אף נמלטו מהמקום. לאחר שהחשודים הבגירים נעצרו במקום, הם נשאלו לגבי הימצאותו של אדם נוסף והעדיפו לא למסור מידע, ולכן הם חשודים בגרימת נזק ברשלנות.

נציג המשטרה בדיון אמר כי "אחד מהבגירים החשודים נהג ברכב ללא רישיון, הוא לעולם לא הוציא רישיון ונהיגתו הייתה נהיגה פוחזת. לא זו אף זו, לאחר שרכבם התהפך, שני הבגירים ניסו להימלט מהמקום. זה מעיד על רשלנותם והתנהגותם".

כמו כן, במשטרה הודו כי הם עוד לא יודעים מי מהחשודים נהג ברכב בעת ההתהפכות. "החשודים ממלאים פיהם מים ולא משתפים פעולה בחקירה", אמרו.

עוד בוואלה!

כוחות הביטחון עצרו חשוד במעורבות ברצח אסתר הורגן בשומרון

לכתבה המלאה
אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
"עולה כי המוות המצער הוא תוצאה טראגית שלא הייתה צפויה בזמן אמת". אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

שופטת בית המשפט קבעה בהחלטה כי "באשר לעבירה של גרימת מוות ברשלנות, התרשמתי כי על אף שמדובר בעבירה חמורה, אין בחומר הראיות העומד לפניי להצביע על מסוכנות מי מן החשודים בקשר לעבירה זו. מה גם שעולה כי המוות המצער הוא תוצאה טראגית שלא הייתה צפויה על ידי מי מן הצדדים בזמן אמת".

כמו כן, שגב מתחה ביקורת על ימ"ר ת"א. "נראה כי עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה יוחסה בחופזה למי שהמשטרה חושדת בו בביצוע העבירה, אך נציג המשטרה הודה כי אי אפשר לדעת מי באמת נהג ברכב", אמרה. "הגם שהוצגו ראיות מחשידות לגבי חשוד אחד במיוחד, לא נראה כי נעשה מאמץ מיוחד לאסוף ראיות הנוגעות לחשוד השני."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully