וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער נהרג במהלך מרדף בשומרון; המשטרה: הנוסעים יידו אבנים לעבר פלסטינים

21.12.2020 / 14:20

בלשים שהוזעקו למקום בעקבות דיווח על יידוי אבנים קראו לנוסעים לעצור, אך לטענת המשטרה הרכב פתח בהימלטות והתהפך. בתאונה נהרג אהוביה סנדק, בן 16 וחצי מגוש עציון, ו-4 נפצעו קל. ארגון חוננו: "הניידת פגעה ברכב". המשטרה: נסיבות המקרה בבדיקה. מח"ש פתחה בחקירה

בווידאו: נער נהרג במהלך מרדף בשומרון/צילום: TPS, עריכה: אסף דרורי

נער בן 16 נהרג היום (שני) בשומרון, לאחר שהרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי. בלשים הגיעו למקום בעקבות דיווח שיושבי הרכב הישראלים מיידים אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה.

הרכב התהפך סמוך לצומת רימונים, וארבעה מהנוסעים, בני 17 ו-18, נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה בהר הצופים - אך מותו של נוסע אחר נקבע על ידי צוות מד"א במקום. מבית החולים נמסר כי "מהאירוע באזור רימונים פונו אל יחידת הטראומה ארבעה נערים, יציבים ובמצב קל, כולם בהכרה. הם כרגע עוברים בדיקות נוספות להמשך טיפול".

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
ההרוג בתאונה, אהוביה סנדק מבת עין/באדיבות המשפחה

במועצה האזורית גוש עציון, שם התגורר אהוביה, ביכו את מותו של אהוביה והאשימו את המשטרה בתוצאות האירוע. "הנערים הללו הם ילדינו", אמר ראש המועצה שלמה נאמן. "השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב. לא מדובר באוייב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו".

הוא הוסיף כי הטיפול המשטרתי, המעצר או המרדף אחר נער יהודי לא אמור להסתיים בלוויה. "תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית", מחה. לדבריו, "אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות".

בעקבות המקרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת נסיבות התאונה. חוקרי המחלקה הגיעו בשעות הצהריים לזירת התאונה והחלו באיסוף ממצאים במקום.

תאונת דרכים בבנימין, 21 בדצמבר 2020. TPS
זירת התאונה, היום/TPS

בארגון המשפטי "חוננו" האשימו כי "חלק מהפצועים פונו שהם אזוקים בידיהם מהזירה". לדבריהם, עורכי הדין של הארגון ובוחן תנועה פרטי עוכבו במחסום משטרתי ומנעו מהם הגעה לזירת התאונה. עוד אמרו שבלשי המשטרה אינם מאפשרים לעורך הדין של הפצועים גישה אליהם בבית החולים.

בנוסף, טענו בארגון כי הרכב התהפך לאחר שניידת המשטרה ניגחה את הרכב מאחור, ושעל הניידת יש סימנים המעידים על כך. במשטרה אמרו כי נסיבות המקרה בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully