וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שלישי ברציפות: עשרות מוחים בי-ם על מות הנער במרדף משטרתי, 14 נעצרו

המפגינים על מותו של אהוביה סנדק הגיעו למטה המשטרה הארצי בבירה וניסו לחסום צמתים במרכז העיר. במקום פרצו עימותים בינם לבין כוחות המשטרה שבמהלכם נעשה שימוש במכת"זית, ו-14 מהם נעצרו בעקבות הפרות הסדר. במקביל, אותרו שני חשודים בתכנון להשליך אבנים לעבר המפגינים

בווידאו: עשרות מחו בירושלים על מות הנער במרדף המשטרתי/מערכת וואלה! NEWS

עשרות בני אדם מפגינים הערב (רביעי) בירושלים, זה היום השלישי ברציפות, במחאה על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16 במרדף משטרתי בשומרון. עד כה נעצרו 14 מפגינים בגין הפרת סדר. כוחות משטרה רבים נמצאים במקום.

ההפגנה החלה מול מטה המשטרה הארצי, והמשיכה למרכז העיר, שם ניסו המוחים לחסום את דרך בר-לב, צומת הרחובות יפו-קינג ג'ורג', ואת תנועת הרכבת הקלה. בניגוד להפגנות קודמות, במשטרה השתמשו במכת"זיות על מנת לפזר את המוחים.

בפעילות בלשי המשטרה לאורך ציר הליכת המפגינים, בסמוך לשער שכם, אותרו שני חשודים שככל הנראה היה בכוונתם להשליך אבנים לעבר המפגינים. הם הועברו לחקירה במשטרה.

פעילי ימין מפגינים בכיכר ציון בירושלים, במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק. 23 בדצמבר 2020. TPS, TPS
מעצרים במהלך ההפגנה, הערב/TPS, TPS

גם אתמול מחו עשרות פעילי ימין בבירה, וביום שני הפגינו כ-200 בני אדם, וניסו לפרוץ למטה המשטרה הארצי בירושלים. במקום פרצו עימותים בין שוטרים למוחים, במהלכם יודו אבנים וניסו לחסום את הרכבת הקלה. שוטר מג"ב נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו, ופונה לבית חולים.

מותו של סנדק התרחש בשעות הבוקר של יום שני, כשבלשים הגיעו לאזור צומת רימונים בשומרון בעקבות דיווח שיושבי רכב ישראלי מיידים אבנים לעבר רכבים שבהם נסעו פלסטינים. הבלשים פתחו במרדף אחר החשודים ביידוי אבנים, במהלכו איבד סנדק שליטה על הרכב, התהפך ונהרג. ארבעה מהנוסעים, בני 17 ו-18, נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה בהר הצופים.

לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. בעקבות המקרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בחקירת נסיבות התאונה.

עוד בוואלה!

כ-200 מפגינים ניסו לפרוץ למטה הארצי בירושלים במחאה על מות הנער בשומרון

לכתבה המלאה
פעילי ימין מפגינים בכיכר ציון בירושלים, במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק. 23 בדצמבר 2020. TPS, TPS
עשרות מפגינים במרכז העיר, הערב/TPS, TPS

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו. הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך".

עוד הוסיפו במשטרה כי "חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע".

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
אהוביה סנדק בן ה-16 שנהרג/באדיבות המשפחה

במועצה האזורית גוש עציון, שם התגורר אהוביה, ביכו את מותו של הנער והאשימו את המשטרה בתוצאות האירוע. "הנערים הללו הם ילדינו", אמר ראש המועצה שלמה נאמן. "השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב. לא מדובר באוייב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully