וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 מפגינים ניסו לפרוץ למטה הארצי בירושלים במחאה על מות הנער בשומרון

עודכן לאחרונה: 22.12.2020 / 0:27

כ-50 איש נעצרו במהלך עימותים שפרצו בין כוחות המשטרה למפגינים על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16 במהלך מרדף משטרתי. המוחים יידו אבנים לעבר שוטרים, וניסו לחסום את מסילת הרכבת הקלה. שוטר מג"ב נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו. "משטרה של רוצחים", הם קראו

בווידאו: מחאה במטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק/עריכה: אסף דרורי

כ-200 מפגינים ניסו לפרוץ הערב (שני) למטה המשטרה הארצי בירושלים במחאה על הריגת הנער אהוביה סנדק בן ה-16, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בשומרון. במקום פרצו עימותים בין שוטרים למוחים, במהלכם יודו אבנים וניסו לחסום את הרכבת הקלה. שוטר מג"ב נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו, ופונה לבית חולים.

המפגינים קראו: "משטרה של רוצחים", "רצחתם נער, תתביישו". לפי המשטרה, כ-50 מהמוחים נעצרו או עוכבו לחקירה.

המוחים צעקו לעבר נהגים ערבים ובמקום נרשמו שיבושי תנועה. מהמשטרה נמסר כי כביש בר לב נחסם לתנועה, והנהגים באזור התבקשו לפנות לדרכים חלופיות. בזמן העימותים, השוטרים הכריזו על כוונתם להשתמש במכתזית כדי לפזר את המפגינים. בתום ההפגנה כלל הדרכים שנחסמו במהלכה נפתחו לתנועה.

מחאה מול המטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק בבנימין 21 בדצמבר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
מפגין נעצר מול המטה הארצי בירושלים, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

אירוע הדריסה התרחש בשעות הבוקר, כשבלשים הגיעו לאזור צומת רימונים בשומרון בעקבות דיווח שיושבי רכב ישראלים מיידים אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. הבלשים פתחו במרדף אחר החשודים ביידוי אבנים, במסגרתו נהרג הנער. לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה.

בעקבות המקרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בחקירת נסיבות התאונה.

שוטר מג"ב שנפצע מזריקת אבן במהלך הפגנה על מות נער גבעות מול מטה המשטרה הארצי בירושלים. 22 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
השוטר שנפגע מזריקת האבן, הלילה/דוברות משטרת ישראל

הרכב התהפך סמוך לצומת, וארבעה מהנוסעים, בני 17 ו-18, נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה בהר הצופים - אך מותו של אחד הנוסעים נקבע על ידי צוות מד"א במקום.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו. הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך".

עוד הוסיפו במשטרה כי "חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע".

מחאה מול המטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק בבנימין 21 בדצמבר 2020. TPS
"רצחתם נער, תתביישו". מפגינים מחוץ למטה הארצי, הערב/TPS
מחאה מול המטה הארצי בירושלים, בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק בבנימין 21 בדצמבר 2020. TPS
מפגינים מחוץ למטה הארצי, הערב/TPS

במועצה האזורית גוש עציון, שם התגורר אהוביה, ביכו את מותו של הנער והאשימו את המשטרה בתוצאות האירוע. "הנערים הללו הם ילדינו", אמר ראש המועצה שלמה נאמן. "השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב. לא מדובר באוייב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו".

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
ההרוג בתאונה, אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

הוא הוסיף כי הטיפול המשטרתי, המעצר או המרדף אחר נער יהודי לא אמור להסתיים בלוויה. "תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית", מחה. לדבריו, "אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully