וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתכנות לפגמים בהליך: בוטלו אישומים נגד נערי גבעות שנחשדו בהפרת צו מנהלי

המשטרה ביטלה כתבי אישום נגד שני נערים שלא קיימו לכאורה צווים שאסרו עליהם להיפגש ולדבר זה עם זה, והתראו בחתונה בירושלים. זאת, לאחר שככל הנראה נמצאו ליקויים הקשורים להגשת כתב האישום עצמו. עורך דינם של הנערים: "מעקב אחרי חתונה - מעשה נבזי שלא נשא פרי"

צילום: מועצת חווארה, עריכה: עמית שמחה

המשטרה ביטלה אישום נגד שני נערי גבעות שהפרו לכאורה צווים מנהליים שאסרו עליהם להיפגש ולדבר זה עם זה. זאת, ככל הנראה בשל פגמים הקשורים להגשת כתב האישום.

הפרשה החלה ביולי שעבר, אז הוציא אלוף פיקוד מרכז צו שאסר על כעשרים נערי גבעות ליצור קשר זה עם זה. באוגוסט באותה שנה נעצרו כמה מהם, לאחר שכביכול הפרו את הצו במהלך חתונה שנערכה בירושלים. הם לא ידעו ששוטרים סמויים תצפתו על החתונה מרחוק ותיעדו אותה, וכך איתרו את הפרת הצו, כביכול.

אילוסטרציה - אזיקים 18 באוקטובר 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
היתכנות לפגמים הביאו לביטול כתב האישום/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

לאחר המעצר הוגשו כתבי אישום נגד כמה מנערי הגבעות שהשתתפו בחתונה. שניים מכתבי האישום בוטלו בתוך חודש לאחר שהתברר שבצילום תועדו אנשים אחרים, אך התיקים האחרים המשיכו להתנהל. ביניהם היו גם א"ב וד"ד. סנגורם של השניים, עו"ד יצחק בם, מייצג נערי גבעות רבים, והוא העריך כי בתיק ישנם חומרים אשר הוסתרו באמצעות תעודת חיסיון.

תעודת חיסיון היא מסמך המאפשר לא לכלול בחומר החקירה חומרים מסוימים שרלוונטיים לתיק - כך שלא ישמשו את התביעה אך גם לא יועברו לידי ההגנה. תעודה כזו יכולה להגן למשל על חשיפת מקורות מודיעיניים, וכדי להוציאה יש צורך בחתימה של שר, בדרך כלל שר הביטחון או השר לביטחון הפנים.

הדיון הראשון בעניינם של א"ב וד"ד התקיים בחודש מרץ בבית משפט השלום בירושלים, ובמהלכו ביקש עו"ד בם מהתובע המשטרתי לגלות האם הוצאו בתיק תעודות חיסיון כלשהן. המשטרה לא השיבה במשך יותר מחצי שנה, אף שעצם קיומה של התעודה לא אמור להיות מוסתר מההגנה, אלא רק החומר שעליו היא חוסה. לבסוף, בשבוע שעבר הודיעה המשטרה על חזרה מכתבי האישום נגד השניים.

"מעקב אחרי חתונה כדי להפליל אורחים הבאים לשמח חתן וכלה זו נבזות ויש לברך על כך שמבחינת המשטרה מעשה נבזי זה לא נשא פרי", מסר בתגובה עו"ד יצחק בם, שמחה על מה שתיאר כרדיפה של המשטרה. "עשרות מיליוני שקלים משקיע ימ"ר פשיעה לאומנית של המשטרה ברדיפת צעירים עם פאות ארוכות, כולל באמצעים בזויים של מעקב אחר חתונות".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מחובת התביעה לבחון לאורך כל שלבי ההליך הפלילי את חומר הראיות ובמידת הצורך לבטל את כתב האישום, וכך היה גם במקרה זה. לאחר בחינה מחודשת של הראיות בתיקים אלו, הוחלט על ידי התביעה המשטרתית לחזור בה מכתבי האישום שהוגשו. נמשיך לחתור לחקר האמת ולעשיית צדק ולפעול בהגינות וביושרה בכל שלבי ההליך הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully