וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מעצר סרבן גיוס: מאות חרדים חסמו את הכניסה לירושלים

המוחים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הקיצוני השליכו בקבוקים לעבר השוטרים במחאה על מעצר תלמיד ישיבה עריק בצפת. בעימותים נפגעו שלושה שוטרים ומפגין. רכב צבאי שהיה במקום, ובו אלוף יואל סטריק, הותקף ע"י המפגינים, והקצין שלף אקדח לאחר שחש מאוים. כוכבי גיבה אותו

בווידאו: חרדים חוסמים רחובות בירושלים בעקבות מעצר עריק/עריכה: עמית שמחה

מאות מפגינים חרדים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הקיצוני חסמו היום (שלישי) את רחוב שרי ישראל ודרך יפו בירושלים, בעקבות מעצרו של בחור ישיבה עריק בעיר צפת. המפגינים חסמו לחלוטין את הכביש ואת ציר הרכבת הקלה, והן את הכניסה לעיר ובעקבות זאת נוצרו עומסי תנועה רבים באזור.

כוחות המשטרה פעלו במקום לפיזור ההפגנה, בין היתר תוך שימוש במכת"זיות. המשטרה הפסיקה כמעט לחלוטין להשתמש בכלי זה, ברקע מחאתם של מתנגדי נתניהו בבלפור, וגם אתמול בהפגנה של נערי הגבעות לא עשתה בה שימוש, אך היום היא משתמשת בשתי מכת"זיות. כמה בקבוקים נזרקו לעבר השוטרים, ושלושה מהם נפגעו לאורך ההפגנה. לדברי המוחים, גם מפגין אחד נפצע בעימותים.

מפגינים, המזוהים עם "הפלג הירושלמי" ,חוסמים את רחוב שרי ישראל ודרך יפו במחאה על מעצר סרבן גיוס,ירושלים, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
העימותים בהפגנה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

למקום נקלע במקרה ברכב צבאי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, שבשלב מסוים שלף אקדח, לטענתו לאחר שחש מאוים. בהמשך חולץ הרכב על ידי כוח משטרה מהמקום.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב לפרשה, גיבה את סטריק ומסר כי הוא "מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הפרועה ושלוחת הרסן כלפי מפקד זרוע היבשה שהתרחשה היום בירושלים". הוא אמר כי סטריק "פועל במשך עשרות שנים למען הגנת המדינה ואזרחיה ובכלל זה הגן לאורך השנים גם על אזרחים מהקבוצה שנהגה באלימות באירוע".

עוד בוואלה!

הפגנות עוקפות סגר: אלפי חרדים מחו ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
יואל סטריק, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, 7 באפריל 2019. ראובן קסטרו
שלף את אקדחו. אלוף יואל סטריק/ראובן קסטרו

בחור הישיבה שנעצר הוא שכנא רוטנברג, תלמיד ישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, שסירב להתייצב בלשכות הגיוס, כהוראת הרבנים, ונעצר על ידי המשטרה.

בוועדה להצלת עולם התורה טענו כי מנהיג הפלג הירושלמי המנוח, הרב שמואל אוירבך, "מסר את נפשו על מאבק זה של הצלת עולם התורה מהניסיון לבולל את הציבור החרדי עם הציבור הכללי".

מפגינים, המזוהים עם "הפלג הירושלמי" ,חוסמים את רחוב שרי ישראל ודרך יפו במחאה על מעצר סרבן גיוס,ירושלים, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
המשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי הוועדה, הוא "הורה לא לוותר על אף תלמיד ישיבה מציפורני השמד של הצבא, והתנגד לכל פשרה הטומנת בחובה הקרבה של תלמידי ישיבות על מזבח הנורמליזציה עם רשויות המדינה".

"דרך זו אנו ממשיכים בכל הכוח", הבהירו בוועדה. "כשבראשינו גדולי ישראל - למרות כל הקשיים וחוסר הפופולריות הציבורית שדואגים לכך ומטפחים הח"כים החרדים ופעיליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully