וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי חסידים הפגינו בערד במחאה על הסתה נגד חרדים: "לא נהיה נרדפים"

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 18:53

תושבי העיר החסידים התכנסו למחאה תוך שמירה על ההנחיות, בעקבות הצתת חנויות בבעלותם. הם הצהירו כי אינם מוכנים שהמגזר החרדי בישראל יספוג פגיעות והכפשות בשל אמונתו, והוסיפו: "גל ההסתה הביא להתרת דמנו ורכושנו, לא נשלים עם המצב"

בווידאו: אלפי חסידים הפגינו בערד במחאה על הסתה נגד חרדים/צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

אלפי חסידי גור הפגינו הערב (שני) בערד במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי בעיר וביתר חלקי הארץ. זאת, בעקבות כמה הצתות של חנויות בבעלות חסידים בעיר בשבוע שעבר. החסידים הפגינו תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ועטיית מסיכות, וקראו לחדול מהפגיעה בקהילה החסידית ולהכיר בלגיטימיות של התושבים החרדים בעיר.

"חסידי גור מתגוררים בעיר עשרות שנים, והם מהווים מודל לדו-קיום וחיים משותפים. משום מה, יש מיעוט קטן אבל צעקני וקולני, שלא מוכנים להכיר בלגיטמיות קיומם של התושבים החרדים בעיר", מסר דובר הקהילה החרדית בערד, בונים נאגל.

הפגנת מחאה בערד, 19 באוקטובר 2020. שי מכלוף
"לא נשלים עם מצב שבו בשל חזותנו נסבול מפגיעות". המחאה בערד, היום/שי מכלוף

לדבריו, "במצב הזה נאלצים החסידים להתמודד עם חוסר מהותי בדברים בסיסיים ביותר מצד הרשויות. הם סופגים העלבות והכפשות על לא דבר, תופעה שהעצימה על רקע ההסתה הכללית בארץ נגד המגזר החרדי. זאת, למרות שבעיר ערד לא נרשמה תחלואה חריגה בקרב הקהילה וההנחיות נשמרו על ידה בהקפדה ובאדיקות כהוראת רבני הקהילה וההנהגה הרוחנית. העסקים שהוצתו נעשו בתחושתנו בהשפעת גל ההסתה שהביאה להתרת דמנו ורכושנו".

נאגל הוסיף כי "ההפגנה היום ברחובה של עיר היא הצהרה שאיננו מוכנים להשלים עם מצב בו בשל חזותנו ואמונתנו נהיה נרדפים ונסבול מהצקות ופגיעות. אנו מצהירים כי אנו חיים וקיימים כאן ונמשיך להיות כאן בשלום ואחווה עם כלל התושבים".

עוד בוואלה!

20% מההדבקות בישיבות מקורן ברבנים, המתווה החדש לא צפוי לשנות זאת

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה בערד, 19 באוקטובר 2020. שי מכלוף
"חסידי גור לא היו מגיעים לפה, אף אחד לא היה בא". המחאה בערד, היום/שי מכלוף
הפגנת מחאה בערד, 19 באוקטובר 2020. שי מכלוף
מפגינים בערד, היום/שי מכלוף

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן שהגיע למחאה בערד, תקף את ראש העיר. "אני רוצה שהמשטרה תסתכל כמה החרדים שומרי חוק בניגוד למה שקורה בבלפור, יש הבדל גדול. ראש העירייה פה מתלונן תמיד על החרדים בעיר, הוא אמר לי פעם שהוא מוכן לתת הכל כדי שהם יפסיקו להגיע לערד. אם חסידי גור לא היו מגיעים לפה, אף אחד לא היה בא לכאן. אנחנו צריכים להביא עוד 1,500 משפחות לערד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully