וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכה מפגין עם מכשיר קשר וזייף את הדוח: שוטר יס"מ הואשם בתקיפה

מח"ש הגישה לבית משפט השלום בבירה כתב אישום נגד השוטר, עדיאל לוי, וייחסה לו גם שיבוש הליכי משפט. על פי האישומים, הוא היכה ביולי האחרון מפגין חרדי שקרא לו לחבוש מסיכה, וטען בדוח כי הסיבה לכך היא ניסיון לחטוף את מכשיר הקשר

בווידאו: שוטרת סוטרת לאישה מבוגרת במהלך המחאה נגד אלימות כלפי נשים בירושלים/באדיבות חדשות 13

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים נגד שוטר יס"מ בגין תקיפת מפגין וכתיבת דוח כוזב. השוטר עדיאל קלי, בן 26, נאשם בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש הליכי משפט.

התקרית המדוברת התרחשה בחודש יולי האחרון, בעת שהתרחשה בירושלים הפגנה חרדית, סמוך לחצות הלילה. אחד הנוכחים, כך נטען, קרא לקלי לחבוש מסיכה, התקרב אליו והצביע לעברו - ובתגובה השוטר הטיח בעוצמה את מכשיר הקשר במצחו. בעקבות זאת, סבל המפגין מכאבי ראש וסחרחורות.

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מח"ש/ראובן קסטרו

בהמשך ההפגנה, עצר קלי את אותו מפגין, וכתב בדוח כי הוא ניסה לחטוף ממנו את מכשיר הקשר - ובשל כך, כביכול, הכה אותו. בעקבות זאת, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה.

עורן דינו של המתלונן, איתמר בן גביר, הודיע כי הוא ומרשו לא יסתפקו בהחלטה זו וכי יגישו גם תביעה אזרחית נגד השוטר. "עצם המשך העסקתו של השוטר במשטרה היא אות קלון, ובכל מקרה נמצה איתו את הדין. יידע כל שוטר אשר תוקף אזרח, כי הוא עתיד לשלם מחיר על מעשים לא חוקיים ואלימים", אמר בן גביר.

ממשטרת ישראל נמסר כי "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח"ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".

עוד בוואלה!

תיעוד: שוטר זורק דלי על ילד בביתר עילית; המשטרה: רואים זאת בחומרה

לכתבה המלאה

לפני כחודש הגישה מח"ש כתב אישום נגד קצין המשטרה, סגן-ניצב ניסו גואטה, בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בחודש אוגוסט. מכתב האישום עולה כי בהפגנה שנערכה ב-22 באוגוסט פנה אחד המפגינים לגואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, והתלונן על התנהגות השוטרים כלפי המוחים. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. לאחר מכן בוצע מעצר לאותו מפגין, ואחד הצלמים שתיעד את האירוע הותקף על ידי הקצין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully