וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר זורק דלי על ילד בביתר עילית; המשטרה: רואים זאת בחומרה

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 23:17

השוטרים פעלו לאכוף התקהלויות בעיר בבית כנסת, ולטענתם הושלכו לכיוונם אבנים וחפצים. אולם, סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות חשפו אלימות משטרתית קשה כלפי התושבים. סרטון נוסף, מההפגנה נגד נתניהו בתל אביב אמש, מתעד שוטרי יס"מ דוחפים מפגינים מאחור, ללא כל התגרות

בווידאו: תיעוד של שוטר זורק דלי על נער בביתר עלית/מערכת וואלה! NEWS

תיעוד של שוטר יס"מ משליך דלי לעבר ילד בביתר עילית, ורודף אחריו, הופץ היום (ראשון) ברשתות החברתיות. סרטון נוסף מתעד שוטרים הודפים גבר שאוחז ילדה, ומטלטלים אותו. התקרית התרחשה במסגרת מה שהמשטרה מתארת כניסיון אכיפה של התקהלויות מחוץ לבתי כנסת בעיר החרדית.

ממשטרת ישראל הדגישו כי הם "רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום, שנוגדת את ערכי הארגון", וכי חומרי התיעוד יועברו למחלקה לחקירות שוטרים. במשטרה ציינו, עם זאת, כי הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים, וכי הילד השליך בלוק לעבר הניידת, ועל כן נעצר.

מוקדם יותר המשטרה דיווחה כי עשרות בני אדם שהו ליד אחד מבתי הכנסת בעיר, יידו אבנים לעבר ניידת משטרה וגרמו לה לנזק. שני בני אדם נעצרו לחקירה.

בבית תפילה נוסף, לטענת המשטרה, עשרות מתפללים שפונו מהמקום לא התפזרו וכמה מהם יידו על פי החשד אבנים לעבר השוטרים וניידת המשטרה. גם כאן, שני בני אדם נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים, ונרשמו כמה קנסות, עד שלבסוף הציבור התפזר.

שוטר משליך דלי על ילד בביתר עילית 4 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
הדלי מושלך על הילד, מתוך התיעוד/אתר רשמי, -

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין שוחח עם מפקד תחנת עציון, סנ"צ ניר ליפשיץ, בעקבות תיעוד המקרה, וגינה את אלימות השוטרים. "למרבה הצער, הכנסת כוחות יס"מ שאינם פועלים כמצופה, וגוררים ילדים ברחובות, גורמת למראות המזעזעים הללו. כולי תקווה שמדובר במעידה חד פעמית ומראות כאלו לא יישנו", מסר.

עם זאת, הוא ציין כי מפקד התחנה "גילה רגישות רבה לאורך כל התקופה האחרונה", וקרא לחתושבים לשמור על הנחיות משרד הבריאות.

האירועים בעיר מתרחשים במסגרת פעולות אכיפה של המשטרה בריכוזי אוכלוסייה חרדית ברחבי הארץ במהלך היום. מהמשטרה נמסר כי נאכפה עטיית מסיכות בציבור, וכן בקרה של בתי עסק, בכפוף לתו הסגול.

בירושלים, פרצו עימותים בין שוטרים לתושבים בכמה מוקדים בעיר. לפי הודעת המשטרה, מפגינים קיצוניים התעמתו עם הכוחות וקראו לעברם קריאות נאצה. חמישה בני אדם נעצרו בכיכר השבת בעיר לאחר שהצומת נחסמה לתנועה - כולל הבערת פחים במקום - והשוטרים נאלצו לפנות את הציר. מהמשטרה נמסר כי העצורים עוכבו לחקירה לאחר שסירבו להזדהות.

עוד בוואלה!

המחאה נגד נתניהו: מפגינים התעמתו עם שוטרים בת"א, 38 נעצרו

לכתבה המלאה
מהומות בכיכר השבת בירושלים, בעקבות כניסת כוחות משטרה למאה שערים לצורך אכיפת תקנות הסגר. 4 באוקטובר 2020. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
מהומות בכיכר השבת בירושלים, היום/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים
מהומות בכיכר השבת בירושלים, בעקבות כניסת כוחות משטרה למאה שערים לצורך אכיפת תקנות הסגר. 4 באוקטובר 2020. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
חמישה נעצרו. מעצר מפגין כיכר השבת, היום/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

אתמול, מפגינים רבים התלוננו על אלימות מצד המשטרה במחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך, שוטרי יס"מ שנכחו אמש בצעדת המחאה בתל אביב, תועדו דוחפים מפגינים מאחור, ללא כל התגרות מצדם.

הצעדה, שבה השתתפו אלפי אנשים, החלה באזור דיזנגוף ומשם המשיכה דרומה לפלורנטין - לפני שהסתיימה סמוך לשוק הכרמל. בשלב מסוים, כאשר המפגינים צעדו מזרחה על דרך יפו, נערכו השוטרים בכוחות גדולים בכיכר המושבות, כל הנראה כדי למנוע מהמפגינים להמשיך מזרחה לדרך בגין, ומשם לאיילון.

בשלב הזה הגיעו מירכתי ההפגנה כשבעה אופנועים ועליהם אנשי יס"מ, חלקם בצמדים, שהתקשו להגיע לקדמת ההפגנה. בסרטון שצילם יובל אדם נראים השוטרים יורדים מהאופנועים ודוחפים בפראות לצדדים את המפגינים מגבם.

לדברי המשטרה, הכוחות פועלים לאכוף את החוק, התקנות והגבלות התנועה וההתקהלות שנקבעו בהם, ללא יוצא מן הכלל. "חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק על ידי הדרג המדיני, בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור", נמסר.

עוד הוסיפו במשטרה כי "לצערנו, אמש התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, כולל הפרות סדר, חסימות צירים ואירועי אלימות ולכן נרשמו דוחות ובוצעו מעצרים היכן שנדרש, ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם. המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שידרש ומתי שידרש".

מעצר מפגין במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
מעצר מפגין במחאה נגד נתניהו בתל אביב, אמש/רויטרס

אלפי בני אדם הפגינו אמש במאות מוקדים ברחבי הארץ, לאחר שהתקנות שהעבירה הממשלה אפשרו לקיים הפגנות אך ורק במרחק של קילומטר מהבית. הנוכחות בהפגנות הייתה גבוהה מאשר בערבי המחאה הקודמים. בתל אביב, גם המשטרה הגיע בכוחות מתוגברים להפגנה בכיכר הבימה ולצעדה שחצתה את מרכז העיר, והפגינה אגרסיביות גבוהה לעומת הפגנות קודמות.

כוחות משטרה בהפגנות בדרום תל אביב, בנימין נתניהו, 4 אוקטובר 2020. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
פרשי משטרה בהפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בסך הכל נעצרו אמש 38 בני אדם שהפגינו בתל אביב, בטענה שהפרו את תקנות הקורונה, התעמתו עם שוטרים או לא נשמעו להוראות השוטרים. אולם, רק אחד מהם יובא להארכת מעצר, בחשד לתקיפת שוטרים, בעוד היתר שוחררו בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully