וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: מפגינים התעמתו עם שוטרים בת"א, 38 נעצרו

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 10:01

אלפים מחו במאות מוקדים בשל ההגבלות, כשבת"א נרשמו חיכוכים רבים בין שוטרים ומפגינים. מאות דוחות חולקו למפגינים בעיר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של אדם אחד בלבד. פעילים דיווחו על שורת מקרי אלימות כלפיהם, וביקרו את האכיפה. המשטרה: "הם הפרו את התקנות בבוטות"

בווידאו: 38 מפגינים נעצרו בת"א לאחר עימותים עם שוטרים/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה עצרה הלילה (שבת) 38 בני אדם שהפגינו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב, בטענה שהפרו את תקנות הקורונה, התעמתו עם שוטרים ולא נשמעו להוראות השוטרים. אולם, רק אחד מהם יובא להארכת מעצר, בחשד לתקיפת שוטרים, בעוד היתר שוחרר בתנאים מגבילים. אלפי בני אדם הפגינו אמש במאות מוקדים ברחבי הארץ, לאחר שהתקנות שהעבירה הממשלה אפשרו לקיים הפגנות אך ורק במרחק של קילומטר מהבית. הנוכחות בהפגנות הייתה גבוהה מאשר בערבי המחאה הקודמים.

המפגינים התכנסו במוקדים רבים ברחבי הארץ, כחלק מיוזמת ארגוני המחאה להקפיד על הוראות הריחוק החברתי ולקיים את המחאה בהתאם להגבלות שהוטלו על התקהלויות במרחב הציבורי. חלק מהמפגינים בתל אביב יצאו לתהלוכות בכמה רחובות, חסמו צירי תנועה מרכזיים, ולקראת שעות הלילה המאוחרות התרכזו ברחוב אלנבי פינת ברנר, שם התפתחו עימותים עם שוטרים. מאות דוחות חולקו למפגינים בעיר, בעילה של אי עמידה בתקנות הקורונה. גם במוקדים נוספים נעצרו מפגינים: כך, למשל, שלושה מפגינים נוספים נעצרו בהפגנה מול ביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא.

לצד זאת, בכמה מוקדי מחאה ברחבי הארץ דיווחו מפגינים על תקיפות ואלימות שהופנו נגדם, ובמקרים נוספים התלוננו על "אכיפת יתר אלימה" מצד המשטרה, שהכחישה את הטענות. שני בני אדם שנחשדו בתקיפת מפגינים אמש בפרדס חנה ובחדרה שוחררו אף הם בתנאים מגבילים בסיום חקירתם. מאוחר יותר, עיכבה המשטרה לחקירה תושב חדרה בשנות ה-30 לחייו שנחשד בתקיפת מפגינה. על פי המשטרה, הוא תקף את המפגינה ותוך כדי קרע את השלט בו אחזה.

מעצר מפגין במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
21 עצורים במחאות בת"א. שוטרים עוצרים מפגין, הלילה/רויטרס

במשטרה אמרו כי האכיפה בתל אביב היא בהתאם לתקנות החדשות כפי שאושרו בממשלה, לפיהן מחאה תתאפשר במגבלות של עד 20 איש בכל קפסולה עם שמירת מרחק בין קפסולות, עטיית מסיכות, מרחק של עד אלף מטרים מביתם ועוד. "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים ונקטו באלימות פיזית ומילולית", טענו במשטרה לאחר פיזור המחאה בעיר. "חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס להתנהלות המפגינים במחאה ולפעולות האכיפה. הוא ציין את חשיבות תפקידם של הכוחות בשמירה על בריאות הציבור, וכתב: "רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם מלאכוף את החוק והסדר".

עוד בוואלה!

מפגינים מדווחים על אלימות: קשישה נדחפה בחיפה, בקבוק הושלך ברמת גן

לכתבה המלאה

בכיכר רבין, שם נערכה במהלך הערב הפגנה גדולה יחסית בהשתתפות כאלף מפגינים, השתדלו המוחים לשמור על ריחוק אחד מהשני. המשטרה מסרה כי שוטרים שפעלו באזור איתרו אישה שאמורה להימצא בבידוד, והגיעה להפגנה. נרשם לה דוח והיא הוחזרה לביתה. בכיכר הוצבו כמה עשרות שוטרים, שתשאלו את המפגינים ובדקו תעודות זהות. המשטרה הודיעה כי היא מגדירה את ההתקהלות ככזו שאינה לפי צו הבריאות, אך הקהל הגיב לכך באדישות.

מעצר מפגינה בתל אביב, הפגנות נגד בנימין נתניהו, 4 אוקטובר 2020. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מעצר מפגינה בת"א, הלילה/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
מעצר מפגין במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
מעצר מפגין בת"א, הלילה/רויטרס

בהפגנה בכיכר המושבות שבדרום העיר פיזרה המשטרה את המפגינים בשל הפרת הנחיות ההתקהלות. גם בכיכר הבימה התפתחו עימותים וכמה מהמוחים אף נעצרו מסיבות כגון הפרת הנחיות הקורונה, פריצת חסימות המשטרה באזור וקיום תהלוכה תוך חסימת צירי תנועה, ועוד.

במהלך הפגנה שנערכה סמוך לביתו של השר אשכנזי בכפר סבא, המפגינים חרגו, לטענת המשטרה, מההוראות בנוגע לתנאי הפגנה בסמוך לבתים פרטיים של נבחרי ועובדי ציבור ולתקנות הבריאות. שלושה מהמפגינים נעצרו, לאחר שהשוטרים דרשו מהם להתפזר ולעזוב את המקום.

כוחות משטרה בהפגנות בדרום תל אביב, בנימין נתניהו, 4 אוקטובר 2020. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
פרשי משטרה ברחוב אלנבי בת"א, הלילה/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר הבימה, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
פרשי משטרה בהפגנה בת"א, אמש/ראובן קסטרו

בתחילת הערב דווחו מספר אירועי אלימות נגד מפגינים בכמה מהמוקדים. מפגינים ברמת החייל שבתל אביב דיווחו כי אחת המפגינות הותקפה, אך לפי שעה לא נמצא קשר ישיר למחאה וייתכן כי מדובר בסכסוך שהתפתח על רקע אחר.

מחאת הדגלים השחורים בצומת הכפר הירוק, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
נוכחות גבוהה בהפגנות. מוחים בצומת הכפר הירוק, אמש/ראובן קסטרו

בפרדס חנה טענו מפגינים כי אלמונים עצרו את רכבם בסמוך להפגנה שנערכה בדרך הנדיב ביישוב, ירדו ממנו, תקפו מפגינה וירקו לעבר מפגינה נוספת. באירוע נוסף שאירע בכיכר התות ביישוב, נשברה ידו של אחד המפגינים, בקטטה שהתפתחה עם צעירים שהגיעו למקום. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי, והמשטרה עיכבה לחקירה חשוד בתקיפת המפגין כמה שעות מאוחר יותר.

לצד זאת, לטענת המפגינים, בקבוקי זכוכית נזרקו ממרפסת על מפגינים ברמת גן, קשישה בת 81 הופלה על המדרכה ופעיל נפגע מבעיטה ואגרוף בשכונת קריית יובל בירושלים, ובקבוק זכוכית נזרק על מפגינים סמוך למדיטק בחולון. בחיפה דיווחו מפגינים כי זיקוק הושלך לעבר מחאה בשכונת הדר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully