וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש מגבה את ראש מח"ש: חקירת מות אהוביה סנדק מקצועית ועניינית

5.1.2021 / 15:11

למברגר השיב לפניית ארגון חוננו, והבהיר כי ההחלטות במסגרת חקירת מותו של הנער במרדף המשטרתי התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים הנדרשים. בדבריו, חיזק המשנה ליועמ"ש את טענת קרן בר-מנחם, והבהיר: "החקירה מנוהלת ללא פשרות וללא משוא פנים"

בווידאו: מחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים ותל אביב/רוני כנפו

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, גיבה היום (שלישי) את מנהלת מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם, ודחה את הטענות בנוגע לחקירת השוטרים המעורבים במותו של הנער אהוביה סנדק. "החלטותיה של עו"ד בר-מנחם הינן החלטות מקצועיות וענייניות, אשר התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה, ובכל אנשי מח"ש, העושים עבודתם במקצועיות ובמסירות", כתב למברגר בתשובה לפניה של ארגון "חוננו".

למברגר השיבה גם לטענות בנוגע לצוות החקירה המשותף למח"ש ולחוקרי ימ"ר ת"א, שעליהם הוטלה חקירת ההיבטים האזרחיים של האירוע, כדי שהחקירה לא תהיה בידי מחוז ש"י, ששוטריו היו מעורבים. "חקירת האירוע, המנוהלת על ידי צח"מ משותף למשטרה ולמח"ש, מנוהלת בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים ופרקליטי המחלקה לחקירות שוטרים, ודיווחים ועדכונים על אודותיה נמסרים לי באופן שוטף", כתב למברגר. "החקירה מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית, ללא פשרות, וללא משוא פנים, כאשר כלל כיווני החקירה נבדקים. משכך, אין כל שחר לאמור במכתבך, ולפיו 'חקירת האירוע לכל אורכה נגוע בגישה סנגוריאלית הגובלת בשערורייה ביחס לשוטרים'".

שלמה מומי למברגר. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
למברגר/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

המשנה לפרקליט המדינה הוסיף עוד כי "חקירת השוטרים המעורבים מתבצעת אך ורק על ידי חוקרי מח"ש, ובנוסף, השוטרים החוקרים את האירוע בנוגע אזרחים שהיו מעורבים באירוע, אינם משתייכים לאותו מחוז בו משרתים השוטרים המעורבים באירוע. לסיום אבקש להבהיר את המובן מאליו, ולפיו אנו נמשיך לבצע את מלאכתנו ביושר ובנאמנות, ואין בכוונתנו להיגרר לניהול חקירת האירוע באמצעי התקשורת. צר לי מאוד על כך, שבמקום להתרכז בחקירה, אנו נאלצים להשיב, שוב ושוב, לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות כדי הוצאת דיבה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully