וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא מהקרוואן, נדרך לאחור ופותח באש: תיעוד הירי של אריה שיף בפורץ בערד

עודכן לאחרונה: 14.1.2021 / 13:53

בסרטון מצלמות האבטחה תועדה התקרית שהתרחשה תוך פחות מדקה, ובסיומה נורה למוות תושב הפזורה הבדואית. הרכב ובו שלושת הגנבים הגיע לביתו של שיף, ולאחר ששמע רעשים הוא יצא ופתח בירי. במקביל לפרסום הסרטון, הפרקליטות הגישה נגד שיף כתב אישום בגין המתה בקלות דעת

בווידאו: תיעוד של אריה שיף יורה למוות בפורץ לרכבו בערד/צילום: מצלמות אבטחה

בית משפט השלום בבאר שבע הסיר היום (חמישי) את צו איסור הפרסום שהוטל על תיעוד הירי של תושב העיר אריה שיף בפורץ הרכב בערד. במקביל לפרסום הסרטון, פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שיף בגין עבירה של המתה בקלות דעת.

בסרטון, שצולם במצלמות האבטחה מביתו של שיף, נראה טנדר חונה ומאחוריו קרוואן בו ישן הנאשם יחד עם אשתו בעקבות עבודות שיפוץ בביתם. דקה לפני חצות, נראה הרכב ובו שלושת הגנבים נעצר ליד מכוניתו של שיף. אחד הפורצים, מוחמד אל-עטראש, הצליח להיכנס אל הטנדר והתיישב במושב הנהג. כמה שניות לאחר מכן נראה שיף יוצא מהקרוואן ומתקרב אל רכבו. הוא נעמד מול חלון המושב הקדמי, חמוש באקדח, ויורה כמה פעמים לעברו של הפורץ.

מיד לאחר מכן הרכב ובו יתר חברי חוליית הפריצה נמלט מהמקום, בעוד אל-עטראש הצליח להתניע את המכונית של שיף והתקדם בנסיעה איטית עד שסטה מהדרך. היורה נותר מחוץ לשער ביתו. התקרית כולה, מרגע יציאתו של שיף מהקרוואן ועד הירי בגנב, אורכת פחות מדקה.

תיעוד | סרטון הירי של אריה שיף בערד. צילום מסך, אתר רשמי
צילום מתוך סרטוני האבטחה/אתר רשמי, צילום מסך

לאחר הירי, שאירע ב-29 בנובמבר, שיף בן ה-70 התקשר למשטרה והזעיק אמבולנס לטובת טיפול באל-עטראש, תושב הפזורה הבדואית בן 36, שמותו נקבע בבית החולים.

כתב האישום הוגש לאחר שהפרקליטות הודיעה לפרקליטיו של שיף כי פרקליט המחוז, אלון אלטמן, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, החליט לדחות את כל טענותיו שהעלה בשימוע, לרבות טענת ההגנה העצמית.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין יריב צרי וציון קינן, אל-עטראש שהיה רעול פנים שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתפרץ לרכב במטרה לגנוב אותו. פורץ נוסף הצטרף ועמד לצידו מחוץ לרכב.

מכתב האישום עולה כי שיף החזיק אקדח ברישיון בקוטר 9 מ"מ חצי אוטומטי מסוג טאורוס. "לאחר ששמע את רעש הפורצים הוא נטל את האקדח שהיה מתחת לכרית במיטתו, יצא מהקרוואן, צעד על המדרכה כשבעה מטרים, והתקרב אל הרכב תוך כדי שהוא צועק מספר פעמים 'עצור'", נכתב. "הנאשם צעד שני צעדים לאחור, וכשהוא במרחק של שלושה מטרים, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח". בשלב זה סגר אל-עטראש את דלת הנהג "והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע". אז פתח שיף בירי, ולאחר מכן התקשר לכוחות החירום והמתין במקום לבואם.

עוד בוואלה!

"אבא שלי הוא הקורבן. פה חיים עם אקדח מתחת לכרית"

לכתבה המלאה
בית משפחת שיף, ערד, 8 בדצמבר 2020. שי מכלוף
נטל את האקדח ממיטתו ויצא לעבר הפורצים. בית משפחת שיף בערד/שי מכלוף

במשפחתו של אל-עטראש אמרו לאחר הגשת כתב האישום כי על שיף לשלם על מעשיו. "אנחנו במדינת חוק, צריך לשלם על זה. אדם שעושה טעיות חייב לשלם עליהן", אמר רבי אל-עטראש, אחיו של הפורץ.

בחקירתו, סיפר שיף כי ישן בקרוואן עקב שיפוצים בביתו, ולאחר ששמע רעשים בחניית הרכב יצא עם האקדח שהוא מחזיק ברישיון כמתנדב במשטרה. לטענתו, הוא צעק לעבר הנהג ושאל אותו למעשיו, ורק כשראה את הרכב מתחיל בנסיעה הוא ירה לכיוונו.

תחילה טען בחקירתו כי ירה לעבר גלגלי הרכב ולא לעבר המושב בו ישב הפורץ. אולם, התיעוד סתר את גרסתו והרופא המשפטי קבע כי אל-עטראש נהרג מכדור שפגע בראשו.

מאז הירי, שיף נמצא במעצר בית באילת תחת הגבלות. בני משפחתו של שיף טוענים כי הסרטון מוכיח שהרגיש חשש ממשי לחייו ולא התכוון לירות ולפגוע בפורץ. לדבריהם, הוא אף הפנה את השוטרים למצלמות האבטחה בביתו.

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
נאשם בהמתה בקלות דעת. שיף/שי מכלוף

במקביל, במשטרה עדיין לא הצליחו להגיע לשותפים הנוספים לפריצת הרכב של שיף. במרחב נגב ממשיכים בחקירה, ולפי גורם המעורה בפרטיה נעשה שימוש "במגוון פעולות מודיעיניות ואחרות כדי להגיע אל השניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully