וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הירי הקטלני בערד, למשטרה אין קצה חוט לגבי הפורצים הנוספים

31.12.2020 / 20:04

אריה שיף ישתתף בשבוע הבא בשימוע לפי הגשת כתב האישום נגדו, אך חקירת המשטרה טרם הובילה לחברי החוליה של הפורץ שנורה למוות. חבריו של היורה טוענים למחדל: "במקום להתעסק במשפחת שיף, המשטרה צריכה לתפוס את הפושעים". משטרת ישראל: "חקירת אירוע גניבת הרכב נמשכת"

בווידאו: שבועיים אחרי שתושב ערד ירה בפורץ, העיר סוערת/צלם: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

חודש אחרי הירי בערד, ובמשטרה עדיין לא הצליחו להגיע לשותפים הנוספים לפריצת הרכב של אריה שיף. במרחב נגב ממשיכים בחקירה, ולפי גורם המעורה בפרטיה נעשה שימוש "במגוון פעולות מודיעיניות ואחרות כדי להגיע אל השניים".

ערן פניץ, חברו של שיף, טוען כי מדובר במחדל. "במקום להתעסק במשפחת שיף, משטרת ישראל צריכה לתפוס את העדים לאירוע", קרא. "מסתובבים אנשים שבאו לגנוב ולשדוד ויכול להיות שהם אלימים - והם חופשיים. כנראה שבמדינת ישראל אותם פושעים יפגעו פיזית במישהו ולא יחפשו אותם. מאוד עצוב לנו שזה המצב".

לדברי שלומי טבנצ'יק, תושב העיר ותומך בשחרורו של שיף, אי-תפיסתם של השניים פוגעת בתחושת הביטחון של התושבים. טבנצ'יק אמר כי הוא "מבין שהם היו רעולי פנים ולכן קשה מאוד לתפוס אותם. עצם העובדה שהיו שם שלושה פורצים העמידה את אריה בסיכון. צריך לתפוס אותם ולהעניש אותם בחומרה".

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
יתר חברי חוליית הפריצה טרם נתפסו. שיף/שי מכלוף

בשבוע הבא צפוי להיערך לשיף בן ה-70 שימוע בפרקליטות מחוז דרום לפני הגשת כתב האישום נגדו. העבירה המיוחסת לו היא רצח באדישות, אך בתום השימוע היא עשויה להשתנות לעבירת הריגה.

מאז ירה למוות בפורץ לרכבו, מוחמד אל-אטראש תושב הפזורה הבדואית, שיף נמצא במעצר בית באילת תחת מגבלות. במהלך החקירה עלה כי בסרטון שצולם במצלמות האבטחה, נראה שיף יורה לעבר המושב בו ישב הפורץ, ולא לעבר גלגלי הרכב - כפי שמסר בגרסתו הראשונה. הרופא המשפטי קבע כי הפורץ נהרג מכדור שפגע בראשו.

הפגנה בערד למען אריה שיף, החשוד שירה באדם שפרץ למכוניתו בעיר. 5 בדצמבר 2020.. צילום: טל בורנשטיין, אתר רשמי
תחושת הביטחון נפגעה. הפגנת תמיכה של תושבים בערד בשיף/אתר רשמי, צילום: טל בורנשטיין

עורך הדין עידן שני ממשרדו של ששי גז, המייצג את שיף, אמר כי "העובדה שטרם נתפסו חברי החולייה מעידה עד כמה קיים קושי אמיתי באכיפת החוק באזור. נראה שלא בכדי הדבר מערער את תחושת הביטחון של תושבי המקום".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "אף אדם אינו עומד מעל החוק ומשכך עם קבלת הדיווח אודות אירוע הירי ומותו של אדם, שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה בליווי הפרקליטות. מטבע הדברים איננו נוהגים להתייחס לחקירות מתנהלות וכל שנוכל לומר הוא כי חקירת אירוע גניבת הרכב נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully