וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו וחבריו של היורה בפורץ מערד בקמפיין חדש: "רוצים זיכוי מוחלט"

18.12.2020 / 13:10

קרוביו של אריה שיף עומלים בימים האחרונים על גיוס תרומות למימון הוצאותיו המשפטיות, בעוד בפרקליטות מגבשים את העבירות בהן יואשם. בכוונתם לארגן הפגנות תמיכה ברחבי הארץ ולהגביר את הפעילות למענו ברשתות החברתיות. "אנחנו רוצים צדק לאריה", אמרו

בווידאו: שבועיים אחרי שתושב ערד ירה בפורץ, העיר סוערת/צלם: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

בני משפחתו וחבריו של אריה שיף, תושב ערד החשוד כי ירה למוות בפורץ שניסה לגנוב את רכבו, עומלים בשבוע האחרון על קמפיין ציבורי לגיוס כספים ותמיכה באב המשפחה, שנחשד כעת ברצח. הדרישה המרכזית של הקמפיין היא זיכויו המוחלט של שיף בן ה-70, שחקירתו הסתיימה השבוע, בעת שבפרקליטות אמורים להחליט בקרוב באילו עבירות יואשם.

במסגרת הקמפיין, יעלו לרשת סרטונים בהם נראים חבריו של שיף מספרים על תרומתו לקהילה, וכן של פוליטיקאים שמביעים בו תמיכה.

כרזת תמיכה באריה שיף בן ה-70 תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ לרכבו. -, אתר רשמי
"נרים קול זעקה ומחאה על המצב". כרזת תמיכה בשיף/אתר רשמי, -

לדברי המשפחה, הקמפיין המתוכנן יהיה נרחב ומקיף, ולצד פעילות ברשת וסיוע במימון הוצאות המשפט, הוא יכלול מפגני תמיכה והפגנות. "נגייס כסף להוצאות המשפט, חבריו יספרו עליו בסרטונים, נעלה את כל המידע ברשתות חברתיות, החברים שלו מארגנים הפגנות", אמרו. "נרים קול זעקה ומחאה על המצב".

בני המשפחה הדגישו כי הקמפיין אינו פוליטי, וכי דרישתו תהיה זיכויו המלא של שיף. "זה לא עניין של שמאל וימין", הסבירו. "המטרה שלנו היא לרתום את הציבור למאבק. אנחנו רוצים צדק לאריה שיף, שמטרתו זיכוי מוחלט".

עוד בוואלה!

הירי בשכונה השקטה במדבר מפלג את התושבים, וכולם דורשים צדק

לכתבה המלאה
הפגנה בערד למען אריה שיף, החשוד שירה באדם שפרץ למכוניתו בעיר. 5 בדצמבר 2020.. צילום: טל בורנשטיין, אתר רשמי
נאבקים למען השכן. הפגנת תמיכה בשיף בערד/אתר רשמי, צילום: טל בורנשטיין

ערן פינץ, חברו של שיף, מתכוון לקחת חלק בארגון קמפיין השטח. "אני אהיה חלק בלתי נפרד", סיפר. "אני איש השטח שאחראי על ההפגנות. אנחנו נגייס כל מי שאפשר, פוליטקאים ואנשי ציבור וכמובן תושבים". לדבריו, הקמפיין לא נוגע רק למקרה הפרטי של שיף. "אנחנו רוצים לשנות את חוק דרומי. המשטרה צריכה לעבוד פה. כל כך הרבה פריצות ושום דבר לא נעשה", מחה.

הוא הוסיף כי הסיבה לכך נוגעת לסדרי העדיפויות של מערכת אכיפת החוק. "כשפורצים למסעדן בתל אביב מעלים מסוק לאוויר, פה פורצים בדרום כל יום", הסביר. "כל דיון שיהיה בבית המשפט אנחנו נפגין, אנחנו נגיע גם לכיכר רבין".

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
החברים והמשפחה מתגייסים. שיף/שי מכלוף

מחקרית המשטרה עולה כי שיף התקשר למשטרה וסיפר על מה שקרה, וכשהשוטרים הגיעו למקום הם ראו את הפורץ, המוכר למשטרה, יושב בכיסא הנהג ברכב כשהוא ירוי בראשו. לפי דוח מז"פ, הירי היה ישיר והוא לא נפגע מנתז, אלא מכדור שירה לעברו שיף ישירות.

בחקירתו, סיפר שיף כי הוא ישן בקראוון עקב שיפוצים בביתו, וכי הוא שמע רעשים בחניית הרכב ויצא החוצה עם האקדח שהוא מחזיק ברישיון. לטענתו, הוא צעק לעבר הנהג ושאל אותו למעשיו, ורק כשראה שיף שהאוטו מתחיל בנסיעה הוא ירה לכיוון הרכב. הוא טען שניסה לעצור את הרכב ולא התכוון לפגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully