וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את ערעור המשטרה: החשוד בירי בפורץ בערד ישוחרר למעצר בית

6.12.2020 / 16:48

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע הורה לשחרר את אריה שיף בן ה-70 למרות בקשת המשטרה. נציג הארגון בדיון טען כי שיף עלול להימלט מהדין אם ישוחרר, ותיאר את רגע הירי: "החשוד כיוון את נשקו לעבר הפורץ, וירה ללא היסוס לפלג גופו העליון"

בווידאו: דיון בערער המשטרה נגד שחרורו של אריה שיף למעצר בית/עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (ראשון) את ערעור המשטרה נגד שחרורו למעצר בית של אריה שיף, בן ה-70 החשוד שירה למוות בחשוד שפרץ לרכבו בן ה-36 בערד. בעקבות זאת, הוא ישתחרר לביתו בהמשך היום, שכן הפרקליטות לא צפויה להגיש בקשת ערער להחלטה.

נציג המשטרה שנכח בדיון טען כי אין לשחרר את שיף מפני שמסוכנתו נובעת מעצם סעיף העבירה בה הוא חשוד. הוא תיאר את רגע הירי בפורץ כפי שנראה בסרטון שהוביל להחמרת והתחזקות החשדות נגדו: "החשוד נראה מכוון את הנשק לעבר חלון הרכב, רואה את הנהג, ויורה ללא היסוס לעבר פלג גופו העליון".

כמו כן, המשטרה טענה כי שיף אף עלול להימלט מהדין אם ישוחרר למעצר בית. עם זאת, בית המשפט קבע כי טענה זו מופרכת וכי היא "נטענה בעלמא".

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
צפוי להשתחרר לביתו בהמשך היום. אריה שיף/שי מכלוף

בדיון הארכת מעצרו, שנערך שלשום בבית משפט השלום בבאר שבע, הוחלט לשחרר את שיף למעצר בית אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע וערערה על ההחלטה ושיף נשאר במעצר עד היום. בדיון, הרופא המשפטי קבע כי הגבר שנורה על פי החשד בידי שיף, נהרג מכדור שפגע בראשו. זאת, לאחר שבעדותו הראשונה, טען שיף, כי כיוון לגלגלי הרכב - ולא לעבר הגבר, שעל פי החשד ניסה לפרוץ למכוניתו.

במהלך הדיון שלשום, נציג המשטרה תיאר את הגעתו לזירת הירי. "כשבאתי לשטח, הפצוע עדיין היה שם. שאלתי את השוטרים אם הם לקחו מצלמות אמרו לי שטרם [עשו זאת]. ניגשתי יחד עם המשיב לביתו ותפסתי את המצלמות", סיפר. לדבריו, מהתיעוד שהגיע לידי המשטרה עולה כי "הירי בוצע לחלון הנוסע, מצד ימין מקדימה, והפורץ ישב בכיסא הנהג". נציג המשטרה אמר גם כי היו בסביבה אנשים נוספים שכנראה היו קשורים לניסיון הפריצה.

בסיכום הדיון אמר השופט עטר כי "החשוד נראה בסרטון יורה את אותו ירי שהוביל לתוצאה הקטלנית. בהינתן הנסיבות הייחודיות, גם אם בסופו של יום מעשיו של החשוד הביאו לתוצאה קטלנית, על בית המשפט לבחון את מידת המסוכנות העתידית כלפי הציבור. אכן נגרם מותו של אדם, ואולם בשלב זה החשוד אינו אמור לתת את הדין על מעשיו. ככל שיוגש כתב אישום שם יהיה המקום לעשות כך".

עוד בוואלה!

הירי בערד: הרופא המשפטי קבע כי מותו של הפורץ נגרם מקליע בראשו

לכתבה המלאה
הפגנה בערד למען אריה שיף, החשוד שירה באדם שפרץ למכוניתו בעיר. 5 בדצמבר 2020.. צילום: טל בורנשטיין, אתר רשמי
הגבר בן ה-36 נהרג מכדור שפגע בראשו.הפגנת תמיכה בשיף בערד, אמש/אתר רשמי, צילום: טל בורנשטיין

עשרות מתושבי ערד הפגינו אמש בצומת הכניסה לערד, לאות תמיכה בשיף. המפגינים הניפו שלטי תמיכה, בהם נכתב בין היתר: "כולנו אריה שיף". כמו כן, המפגינים התלוננו על הפשיעה הגואה בעיר, ועל חוסר המעש של המשטרה והעירייה כדי לעצור אותה.

בנו של שיף, בן, יצא להגנת אביו בפוסט שפרסם בפייסבוק, וטען כי אביו היה נתון לסכנה ופעל כשורה. "אבא שלי, הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה", כתב והוסיף כי אביו "לא עצר לברר למי יש נשק או מי מהם צמא, הוא ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם. בדיעבד גילינו שראש חוליית הגנבים לא היה חמוש, באותה מידה הוא יכל להיות וזה אבא שלי שהיה מסיים את הלילה בשקית גופות".

פוסט בפייסבוק של בנו של אריה שיף - בן ה-70 שירה למוות בפורץ לרכבו בערד. 5 בדצמבר 2020. -, צילום מסך
"ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם". הפוסט שפרסם בנו של שיף/צילום מסך, -

שיף הביע את צערו על המקרה בשבוע שבעבר, הוא אמר כי "אני רוצה להביע את צערי העמוק שלקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה". שיף, המחזיק ברישיון לנשק ומתנדב במשטרה כ-30 שנה, הוסיף כי "אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח. צר לי מאוד על האירוע הטראגי, כל החיים אצטרך לחיות עם זה שהרגתי בן אדם בלי כוונה".

סלאמה אל-עטראש, ראש מועצת אל-קסום, בה הפורץ שנהרג התגורר, אמר ביום המקרה כי "אסור שהמדינה תיתן לגיטימציה לחלק מהאזרחים להרוג אנשים אחרים", הוא הוסיף כי "צריך לחשוב מה גרם לאותו בן אדם לעשות את מה שהוא עשה. אנחנו נמצאים בתקופת קורונה ואנשים במצב לא טוב במגזר הבדואי. ברור שזה רצח, אפשר לצעוק, אפשר לירות באוויר, אבל לא לירות על מנת לרצוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully