וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי בפורץ בערד: התושבים מקימים יחידת מתנדבים שתסייר בעיר

2.12.2020 / 9:26

אזרחים בעיר החליטו להקים סיירת שתפגין נוכחות בשכונות ותגביר את תחושת הביטחון, בעקבות התקרית בה תושב העיר ירה למוות באדם שניסה לפרוץ לרכבו. הם הסבירו: "לא סומכים על המשטרה ועל המדינה, שלא עושות את עבודתן"

בווידאו: הוארך מעצר אריה שיף שירה בפורץ בערד/עריכה: ניר חן

קבוצת תושבים בערד החליטה להקים סיירת מתנדבים שתפעל בשכונות העיר כדי למנוע גניבות רכב ופריצות לבתים. היוזמה החלה בעקבות התקרית במהלכה תושב העיר, אריה שיף, ירה למוות בפורץ שניסה לגנוב את רכבו מוקדם יותר השבוע.

ידין שטרית, תושב ערד ומהוגי היוזמה, טען כי היא הוקמה בשל חוסר בתחושת הביטחון אצל התושבים מאז המקרה. "כל הפריצות בעיר והמקרה שבו ניסו לפרוץ את רכבו של אריה שיף, הביאה אותנו למהלך", אמר. "יש המון מקרים כאלה בעיר, החלטנו שמספיק לשבת בשקט ולבכות - החלטנו לעשות מעשה".

שטרית הסביר כי בשלב זה הקבוצה מונה 35 חברים, ומטרתה היא סיור בשכונות, להפגין נוכחות ולהגביר את תחושת הביטחון בעיר הדרומית הקטנה. "אנחנו עושים הכול בשיתוף עם המשטרה", הדגיש. "חסר לנו ביטחון בעיר, ולכן פתחנו את קבוצת ההתנדבות. מחר אנחנו נפגשים עם אנשי המשטרה ונצא לדרך".

תושב ערד חשוד שירה למוות באדם שניסה לפרוץ לרכבו, זירת הירי, 29 נובמבר 2020. צ, צילום מסך
"חסר לנו ביטחון בעיר". זירת הירי בערד, השבוע/צילום מסך, צ

למרות הנתונים שהציג ראש העיר ניסן בן חמו על ירידה דרמטית בנתוני הפשיעה בערד בסרטון שהפיץ לתושבים, חלק מהתושבים עדיין טוענים כי היקף התופעה עדין גדול. "בעקבות המקרה שקרה עם אריה שיף קמה בערד יוזמה שבה תושבים יוצאים לסייר כמו שהיה פעם, משמר אזרחי", סיפר שלומי טבצ'יק, אחד מהמתנדבים. לדבריו, אין מעצרים או כתבי אישום נגד פורצים או גורמי פשיעה שמגיעים לעיר, וזו הסיבה לחוסר האמון.

עוד בוואלה!

המשטרה: סרטון מזירת הירי בפורץ בערד מחזק את החשדות נגד היורה בן ה-70

לכתבה המלאה
אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד בביהמ"ש/שי מכלוף

"התושבים יוצאים לסייר בלי קשר למשטרה, אנחנו לא סומכים על המשטרה ועל המדינה, שלא עושות את עבודתן", הסביר טבצ'יק. "בערד אין פשיעה אצל התושבים, יש תחושת ביטחון, הפשע מגיע לעיר מבחוץ". הוא הוסיף כי "הסיירת תסתובב בעיר ובשכונות מגורים כדי לעשות את העבודה שהמשטרה לא עושה. אנחנו נתעד ונצלם ונתקשר למשטרה אם יהיה צורך".

בתוך כך, בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של אריה שיף עד ליום שישי הקרוב, בעקבות סרטןן שמצביע לטענת המשטרה על כך שהגירסה של שיף אינה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully