וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של בן ה-70 שירה למוות בפורץ: "כל חיי אאלץ לחיות עם מעשיי"

1.12.2020 / 12:04

מעצרו של אריה שיף, החשוד בהמתה בקלות דעת של פורץ למכוניתו בערד, הוארך בארבעה ימים. שיף אמר בדיון כי הוא מצטער על הריגתו של הפורץ. לידי החוקרים הגיע סרטון בו נראה הגבר יורה לעבר הפורץ - ולא לגלגלי הרכב

בווידאו: הוארך מעצר אריה שיף שירה בפורץ בערד/עריכה: ניר חן

הוארך בארבעה ימים מעצרו של אריה שיף, תושב ערד בן 70 החשוד בהמתה בקלות דעת, שירה בפורץ לרכבו בעיר. שיף אמר בדיון בעניינו כי הוא מצטער על הריגתו של הפורץ - בן 36 תושב אל-קסום שבנגב. עם זאת, הוא הבהיר כי לא התכוון לעשות זאת. אתמול, נציג המשטרה אמר כי לידי החוקרים הגיע סרטון, המחזק את החשדות נגדו, בו הוא נראה יורה לעבר המושב בו ישב הפורץ, ולא לעבר גלגלי הרכב - כפי שמסר בגרסתו הראשונה.

"אני רוצה להביע את צערי העמוק שלקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה", אמר שיף, המחזיק ברישיון לנשק ומתנדב במשטרה כ-30 שנה, והוסיף כי, "אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח. צר לי מאוד על האירוע הטראגי, כל החיים אצטרך לחיות עם זה שהרגתי בן אדם בלי כוונה".

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
"רוצה להביע את צערי העמוק שלקחתי חיים של בן אדם", אריה שיף/שי מכלוף

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים. נציג המשטרה הבהיר בדיון כי מדובר באירוע של עבירת המתה, ולדבריו עצם עבירה זו מקיימת מסוכנות המצדיקה את הארכת מעצרו.

נציג המשטרה בדיון אתמול טען כי הראיה החדשה "יכולה לשנות את סעיפי האשמה המיוחסים לחשוד", הוא הוסיף כי החשוד "מכיר את נהלי הפתיחה באש ומתי נשקפת סכנה לחייו. נשאלת השאלה אם אכן נשקף איום לחייו לאור הראיה החדשה. עצם עבירת ההמתה שמיוחסת לו - מקיימת את עילת המסכונות".

מנגד, סנגוריו של שיף טענו כי אין לו עבר פלילי ולא נשקפת מסוכנות כלשהי המצדיקה את המשך מעצרו. "ברגע שהנשק נלקח ממנו - לא נשקפת ממנו מסוכנות", אמרו.

בתום הדיון בעניינו אמש, השופט האריך את מעצרו ביממה והתייחס לסרטון מזירת הירי. "הראיה החדשה יכולה להשליך בנושא", אמר. "מבלי לפרט, זו ראיה דרמטית הנוגעת להשתלשלות האירועים. אינני מתעלם מכל הנתונים הרבים שנטענו על ידי הסנגור לגבי המשיב שהוא נטול עבר פלילי. אולם בשלב זה, לאור הממצא החדש, אני משאיר את החשוד במעצר".

עוד בוואלה!

המשטרה: סרטון מזירת הירי בפורץ בערד מחזק את החשדות נגד היורה בן ה-70

לכתבה המלאה
תושב ערד חשוד שירה למוות באדם שניסה לפרוץ לרכבו, זירת הירי, 29 נובמבר 2020. צ, צילום מסך
" אפשר לצעוק, אפשר לירות באוויר, אבל לא לירות על מנת לרצוח". זירת הירי, שלשום/צילום מסך, צ

סלאמה אל-עטראש, ראש מועצת אל-קסום, בה הפורץ שנהרג התגורר, אמר ביום המקרה כי "אסור שהמדינה תיתן לגיטימציה לחלק מהאזרחים להרוג אנשים אחרים", הוא הוסיף כי "צריך לחשוב מה גרם לאותו בן אדם לעשות את מה שהוא עשה. אנחנו נמצאים בתקופת קורונה ואנשים במצב לא טוב במגזר הבדואי. ברור שזה רצח, אפשר לצעוק, אפשר לירות באוויר, אבל לא לירות על מנת לרצוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully