וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תושב ערד בן 70 ירה למוות בגבר שניסה לפרוץ לרכבו

29.11.2020 / 7:15

הגבר, אריה שיף, חשוד כי הבחין באדם שהתכוון לגנוב את כלי הרכב שלו ופתח לעברו בירי. הפורץ, תושב הנגב בן 36, נפצע באורח קשה ופונה לביה"ח, שם נקבע מותו. בחקירתו טען החשוד: "כיוונתי לעבר הגלגלים, לא התכוונתי לפגוע בו". הוא שוחרר למעצר בית, אך המשטרה ערערה

בווידאו: אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערב, שוחרר למעצר בית/עריכה: טל רזניק

אריה שיף, תושב ערד בן 70, חשוד כי ירה למוות הלילה (ראשון) באדם שניסה לפרוץ לרכבו. על פי החשד, הגבר הבחין בפריצה לכלי הרכב ופתח בירי לעבר הפורץ - בן 36 תושב אל-קסום שבנגב. שיף נעצר בחשד להמתה בקלות דעת. בית משפט השלום בבאר שבע שחרר אותו למעצר בית, אך ערעור המשטרה התקבל והוחלט כי יישאר במעצר עד מחר.

צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצוע הירי טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה, וכעבור שעות נקבע מותו. בחקירתו, שיף טען כי לא פעל על מנת להרוג. "יריתי לעבר הגלגלים, לא התכוונתי לפגוע בו", אמר.

השופטת שרה חביב שחררה אותו "בעיקר על רקע גרסתו, לפיה ירה באחר אשר חשד בו כי הוא פורץ לרכבו", והוסיפה כי "יש לציין שהחשוד התקשר למשטרה ולשירותי ההצלה והזמין אמבולנס". נציג המשטרה ציין כי "קיימות ראיות שקושרות את החשוד לביצוע הירי". עם זאת, המשטרה אישרה את טענתו של שיף, לפיה הוא לא התכוון לפגוע בפורץ.

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
"לא התכוונתי לפגוע בו". שיף בבית המשפט, היום/שי מכלוף

סנגורו של החשוד, עו"ד עידן שנע, טען כי "זה בדיוק התיק שלא דרוש בו שום מעצר. בשנייה שלקחנו את האקדח עילת המסוכנות אויינה. אדם בן 70. מתנדב במשטרה 30 שנה. בלי אבק של עבר פלילי. נשאר אירוע לא נעים".

קרובת משפחה של שיף סיפרה כי "זאת פעם שלישית שפורצים לו לרכב. בפעמיים הקודמות הם הצליחו. מדובר במשפחה נהדרת, מתנדבת בכל מקום. זה כואב לי מה שקרה להם. צריך שיבינו שאם נכנסים למקומות האלה יכול להיות שירו בהם. בושה וחרפה שאנשים מבוגרים צריכים להיות בחקירת המשטרה. הגנבים מרשים לעצמם לבוא לפה. הוא מתנדב במשטרה ויד שרה. הוא לא אשם בכלל, אני מקווה שמה שקרה לשי דרומי יחול עליהם".

ראש מועצת אל-קסום, סלאמה אל-עטראש, אמר כי "אסור שהמדינה תיתן לגיטימציה לחלק מהאזרחים להרוג אנשים אחרים. צריך לחשוב מה גרם לאותו בן אדם לעשות את מה שהוא עשה. אנחנו נמצאים בתקופת קורונה ואנשים במצב לא טוב במגזר הבדואי. ברור שזה רצח, אפשר לצעוק, אפשר לירות באוויר, אבל לא לירות על מנת לרצוח".

תושב ערד חשוד שירה למוות באדם שניסה לפרוץ לרכבו, זירת הירי, 29 נובמבר 2020. צ, צילום מסך
מותו של הפורץ נקבע בבית החולים. זירת הירי בערד, הלילה/צילום מסך, צ

במהלך הלילה התרחש אירוע ירי נוסף, באזור הגליל, שבמהלכו נורה למוות גבר בחילופי אש עם המשטרה. על פי החשד, הוא ירה יחד עם אדם נוסף לעבר סניף בנק ביישוב מע'אר שבגליל, וכוחות שהגיעו למקום פתחו לעברם בירי. הגבר נפצע באורח קשה ומותו נקבע כמה שעות לאחר מכן בבית החולים פוריה שבטבריה. בחילופי הירי נפצעה גם עוברת אורח בשנות ה-20 לחייה באורח בינוני.

על פי החשד, השניים ירו באמצעות שני כלי נשק אוטומטיים לעבר סניף הבנק וסניף של שירותי רפואה הסמוך לו. שוטרים שהיו במקום כחלק מפעילות סמויה שנערכה בעקבות אירועי ירי דומים לעבר בנקים שהתרחשו בתקופה האחרונה בצפון, זיהו את החשודים וניסו לעצור אותם. אך אלה פתחו לעברם באש. בתום קרב היריות, שהוביל למותו של אחד החשודים ולפציעתה עוברת האורח, המשטרה איתרה בזירה את כלי הנשק איתם בוצע הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully