וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בדקירת בני משפחתו בי-ם: "נפגע כת ששוחרר מבי"ח פסיכיאטרי"

מעצרו של הצעיר שנעצר ביום שישי בחשד לדקירת אמו, אחיו וגיסתו הוארך בעשרה ימים. החשוד, ששוחרר ביום המקרה מאשפוז, הוא אחד הילדים שנפגעו בכת של אליאור חן. סנגורו: "אמו ביקשה לא לשחרר אותו, להגיד שאיש כזה כשיר למעצר - זה עלבון"

בווידאו: שני בני משפחה נפצעו קשה מדקירות בירושלים/צילום: מד''א, עריכה: אסף דרורי

בית משפט השלום בירושלים האריך אמש (שבת) בעשרה ימים את מעצרו של הצעיר החשוד כי דקר ביום שישי את אמו, אחיו וגיסתו. החשוד, ששוחרר ביום התקיפה מאשפוז פסיכיאטרי, הוא אחד הילדים שנפגעו בכת של אליאור חן. לפי החלטת בית המשפט, המעצר יהיה בתנאי אשפוז ותיערך לו בדיקה פסיכיאטרית.

בדיון בהארכת המעצר נציג המשטרה אמר כי מתחקור האירוע עולה כי "בארוחת השישי ניגש למטבח, לקח סכין, ניגש אל אחיו, שיסף אותה בפניו. הוא רדף אח"כ אחרי גיסתו ושיסף אותה בגרונה", הוא הוסיף כי "הוא לא משתף פעולה בחקירה. הפסיכיאטר החליט שהוא כשיר למעצר". אחיו וגיסתו של הצעיר נפצעו מהדקירות באורח בינוני והאם באורח קל.

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
המעצר יהיה בתנאי אשפוז ותיערך לו בדיקה פסיכיאטרית. בית משפט השלום בירושלים/עומר מירון

סנגורו של החשוד טוען כי הוא סובל מהפרעות נפשיות קשות, וכי האם אף הזהירה את בית החולים משחרורו. "ביום חמישי האחרון התקשרו מבית החולים איתנים לאמו ואמרו לה כי הם משחררים אותו. אמו הזהירה אותם מצעד זה". הוא הוסיף כי "לחשוד יש עבר פסיכיאטרי והוא נטל תרופות. יש מכתב של אמו שמבקשת שלא לשחרר אותו".

"הוא פיתח הפרעות נפשיות קשות מאוד ויש לו נכות", הוא סיפר. "מה שמפליא אותי זה ששיחררו אותו מאיתנים, אמו הגיעה מיד לשער עם חברים שלו ואז הוא ברח ליער. חבריו רדפו אחריו והשתלטו עליו. הם אבטחו אותו לבית משפחתו ואז קרה את מה שקרה. עכשיו אנחנו שומעים שהפסיכיאטר אומר שהוא כשיר למעצר. יש רשלנות נוראה. לא רוצה להשתמש במילים קשות, אבל להגיד שאיש כזה כשיר למעצר - זה עלבון".

אירוע אלימות בירושלים בו נפצעו קשה גבר ואישה כבני 30. 27 בנובמבר 2020. מד"א
"יש מכתב של אמו שמבקשת שלא לשחרר אותו". זירת האירוע בירושלים, שישי/מד"א

אמו של החשוד, שהייתה חלק מהכת בה אליאור חן התעלל בילדים והייתה נשואה לו, כונתה אז "האם המתעללת". בשנת 2010 נגזר עליה חמש שנות מאסר, מפני שלא מנעה מחן ואנשיו לפגוע בילדיה.

האם אמרה בדיון כי היא "יכולה להגיד במאה אחוז שיש משהו לא בסדר בראש שלו, שהוא לא הוא. אני הבנתי שהוא לקח כמות של סמים". היא הוסיפה כי "ראיתי אותו בראש השנה והוא היה בסדר. בית חולים איתנים אמרו לי שאין מקום להחזיק אותו שם בגלל הקורונה, זה מזעזע בעיניי, התחננתי שלא ישחררו אותו", במהלך הדיון החשוד צעק משפטים לא ברורים ואף הוצא מהאולם.

עו"ד אריאל הרמן, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית אמר כי "מדובר בצעיר שעבר התעללות ממושכת ויוצאת דופן בחומרתה וכתוצאה מכך סובל מהפרעות נפשיות חמורות ומפוסט טראומה מורכבת". הוא הוסיף כי "לאור הידרדרות במצבו הנפשי הוא אושפז במשך כשבוע בבית חולים לחולי נפש ולמרות בקשת משפחתו שלא לשחררו בשל מצבו הוחלט לשחררו. זוהי טרגדיה משפחתית, שנראה שהיה ניתן למנוע אותה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully